Vatsanahan korjausleikkaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maike
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maike

Vieras
Kaipaan kokemuksia kyseisestä toimenpiteestä. Yksityisen kauneudenkirurgian tai yleisen terveydenhuollon puolelta?
Kerro missä kävit, paljon maksoi, paraniko nopeasti? Ja jos jollain olisi kuvia niin olisin enemmän kuin kiitollinen!=)
HIntahaarukka tuntuu olevan 3000 eurosta ylöspäin yksityisillä..

Olen 25 ja terve nuori nainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Tarkoitatko vatsanahan kiristysleikkausta? Eikös jotkut paikat järjestä niitä reissuja Viroon tai Ruotsiin jossa leikkauksen saa halvemmalla.

Ruotsissako muka halvemmalla?

Jossain lehdessä oli juttua että joku oli Tukholmassa käynyt korjausleikkauksessa ja oli Suomen hintoja halvempi. Näin ainakin muistelen, ei siitä kauaa ole kun tuon jutun jostain luin.

Mä olen kyllä viime aikoina lukenut lehtiä ihan älyttömästi ja kaikki niistä ei oo ollut ihan uusia joten saattaa olla ihan huuhaa-tietoa. :)

Mä olen käynyt vatsan korjauksessa, ja kaikki meni hyvin. Toipuminen tosin vasta käynnissä, mutta lähtenyt hienosti meneen:)
Julkinenhan näitä ei tee ellei ole terveydellistä haittaa, joten yksityisellä kävin. Samalla poistettiin kyljistä vajaat desit rasvaa, ja hinnaksi tuli pikkasen yli 5 tonnia. Ilman rasvaimua 4500.

Ei se laihtuminenkaan yksistään ole syy. Kävin konsultaatiossa marraskuussa, ja kirurgi sanoi heti että ei asiaa julkiselle (toki sen tiesinkin siinä vaiheessa, enkä sitä itse edes ottanut puheeksi). Vatsan pitää tietyn verran roikkua jotta pääsee julkiselle. Hiisi kun en muista senttimäärää, nimittäin sellaisenkin se sanoi.. Mutta pitää olla ihan selvä "lippa" eli ihon kaksinkerroin pitkältä matkaa. Tai sitten just hautua rikki ja tulehtua tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mä olen käynyt vatsan korjauksessa, ja kaikki meni hyvin. Toipuminen tosin vasta käynnissä, mutta lähtenyt hienosti meneen:)
Julkinenhan näitä ei tee ellei ole terveydellistä haittaa, joten yksityisellä kävin. Samalla poistettiin kyljistä vajaat desit rasvaa, ja hinnaksi tuli pikkasen yli 5 tonnia. Ilman rasvaimua 4500.

Minuakin kiinnostaa kovasti! Minkä kokoinen olit ennen leikkausta? Entä nyt? Olitko hoikka, laihtunut vai miten? Itse olen kolmen lapsen äiti ja vatsa on arpinen ja löllö. Olen miettinyt rasvaimua ja abdominoplastiaa yhdistettynä. 164cm ja 74kg, vyötärönympärys 103cm eikä vatsaa saa edes vedettyä sisään (kaksi sektiota tehty ). Kuinka kipeä olit leikkauksen jälkeen? Kerro ihmeessä kaikkea, mitä jaksat kirjoittaa :).

Menin leikkaukseen mitoissa 170cm./72kg. kera ison maharöllykän =/ Arpinen ja löysän muhkurainen pussi siis lasten jäljiltä. Pienin lapseni on 4kk. ja mulla on vielä jokunen raskauskilo jäljellä tossa yllä sanomassani painossa.
Itseasiassa mulle tehtiin leikkaus vasta tällä viikolla :D Joten en kovin pitkälle toipumisesta osaa kertoa.. Maha on vielä ihan turvonnut pallo, mitä olen korsetin sisään kurkistanut (tukikorsettia pidettävä 3 viikkoa, haavateippejä 2 viikkoa eli ompeleiden poistoon saakka). Mulla saatiin mahasta todella iso pala pois. Viilto pyrittiin (ja onnistuttiin) tekemään navan yläpuolelle. Juuri navan päälle siis. Sen alta leikattiin koko vatsa pois. Haavan yläreuna vedettiin alavatsalle ja ommeltiin sinne. Napa rakennettiin uudestaan oikealle paikalleen, kun sehän siis jäi leikattavalle alueelle. Kurkkasin tänään haavateipin ja lapun alle, ja ihan normaalin näköinen oli napa, tosin täynnä tikkejä :)
Olin ekan vuorokauden todella kipeä, mutta sairaalassahan saa niin hyvää lääkitystä että kärsiä ei tarvinut. Kanyyli oli kädessä koko siellä viettämäni vuorokauden, ja sinne puskettiin kovia kipulääkkeitä tarpeen mukaan. Myös suun kautta ja lihaksiin sain lääkettä, joten kivusta todella huolehdittiin. Katetri oli myös koko sen ajan, joten sai vaan maata lääketokkurassa sängyllä.
Seuraavana aamuna leikkauksesta kanyyli ja katetri pois ja liikkeelle. Sattui jonkun verran, mutta enemmän kuitenkin pelotti että haava repeää. Itse puin vaatteet ja kävelin saattelevan hoitajan kanssa autolle jossa hakijat odottivat.
Kotona kävely sujuu kumarassa, paitsi nyt muutama päivä leikkauksesta jo melkein suorassa :) Vatsaa kiristää jonkun verran, ja haavan repeäminen edelleen pelottaa. Kivut on todella hyvin hallinnassa vähäisillä särkylääkkeillä. Olo on pökkelö tän paksun korsetin vuoksi.

Siinäpä hieman infoa :D
Sen verran uskallan jo tässä vaiheessa sanoa, että suosittelen tätä kaikille joilla vastaava ongelma on itseään häiritsevänä! Vaikka maha ja kyljet on turvonneet, näkee tästä silti jo sen että vatsa on sileä eikä enää pienillä rytyillä kun raskausarvet sitä kurtisti. Eikä makkaroitakaan ole ollenkaan! Rasvaimun tulosta en juurikaan vielä huomaa, mutta mulla imettiinkin mielestäni aika vähäisesti/kylki. Ja sen verran on kyljet mustina että varmasti ovat todella kovassa turvotuksessakin vielä.
Lihaksia mulla ei tarvinut ommella yhteen, ei ollut suurta rakoa. Vatsaröllöä lähti huikeat 900g. ja yhteensä rasvaimujen kanssa multa poistettiin 1070g. tavaraa.

Leikkauksestani on huomenna tasan 2 vko:a aikaa ja olen toipunut siitä erittäin hyvin. Kävin yksityisellä leikkauttamassa maharöllykän pois ja lysti maksoi matkoineen, kaikkineen 3250? viron klinikalla Tallinnassa. Halvin mahdollinen leikkaus The Lookilta, ja voin suositella sitä jokaiselle siihen aikovalle lämpimästi. Erittäin hyvää palvelua. Haava on umpeutunut hyvin ja napakin näyttää hyvältä. Kirurgi ompeli pois jopa pienen napatyränikin, joka oli jäänyt herneen kokoisena törröttämään vauva-iästäni saakka. Tukiliiviä pidän yhä edelleen yötä päivää + teippejä haavojen suojana. Hoito-ohjeita en kylläkään saanut kovinkaan hyviä, että se olikin ainut miinus, tässä projektissa. Lähtöpainoni ei kuitenkaan tipahtanut kovinkaan paljoa n. 0,5kg Omat mitat 161cm 60kg (kolmen lapsen äiti) Tavoitteeni on saada painoa pois vielä 3-4kg ruokavalion ja liikunnan avulla. Vatsaani olen todella tyytyväinen nyt, ja kadun ainoastaan sitä, etten mennyt leikkaukseen aikaisemmin.

Tultsulla olikin tuore vastaus..

Itelläni on meno 4vkon kuluttua vatsankiristys leikkaukseen laatykirurgiaan..ja jännittää.
Olen kans kärsinyt mahan röllykästä mikä ei lähe mutta se lähtee nyt sitten kirurgin veitsella..

Kiva kuulla et samasta asiasta kärsineet ovat kirjoitelleen että ehdottomasti kannattaa mennä leikkaukseen..

Tultsu onko sinulla kauheat turvotukset?kuin ilmapallo? ja tietysti tuntuu pökkelöltä kun on tukiliivikin päällä?
Minulle sanoyyiin että turvotus voi olla puolikin vuotta ja vyötärön mitta pysyä samana leikkauksesta huolimatta kun turvotus.
Mutta ainakin on vatsanröllykkä poissa eikä roiku.

Hei!
Voisiko joku laittaa tuloksista minulle kuvia sähköpostiin?
Olen todenteolla menossa leikkaukseen,ja siitä olisi suuri apu jos suunnilleen tietäisin mihin olen menossa edes :)
hipihipi@netti.fi

Hei!mihin kannattaisi mennä leikkauttamaan,laatukirurgia vai the lookilla?vai missä vierailija jolla maksoi 4500e kävi leikkauttamassa(suomessa?) kokemuksia kyseisistä paikoista?olen laittanut silikoonit laatukirurgiassa,mutta en tiedä käviskö siellä..pieniä puutteita..,rinnoissa olisi pitänyt olla sidokset leikkauksen jälk heti ettei turpoa ym..mut vietiin huoneeseen käytävien kautta rinnat paljaana..mut kertokaa ,please(. kiitos!

Yhteistyössä