vatsan palautuminen

Kuinka kauan teillä kestänyt synnytyksen jälkeen, että vatsa palautunut entiselleen? Vaatii tietysti treenaamistakin, mutta kauanko menee, että pienenee edes vähän? Mulla synnytyksestä nyt 2 viikkoa ja vatsa roikkuu edelleen samanlaisena kuin heti synnytyksen jälkeenkin.
 
Ei millään pahalla, mutta mulla synnytyksestä yli kaks vuotta ja nyt alan olee normaalimitoissa. Mulla tosin oli raskausmyrkytys ja pahasti turvotuksia, mutta anna aikaa itselles. Nauti nyt vaan vauvasta ja ota rennosti.
 
vatsa saattaa muuten palautuakin, ja esim. jumppaamisella ja laihduttamisella saa kilotkin tietysti pois, mutta venyneeseen nahkaan ei auta mikään... se kyllä vaihtelee paljonkin, joillakin iho palautuu paremmin eikä tule edes raskausarpia, joillekin jää nahka roikkumaan ja raskausarvet on ikuiset muistot.
 
Mulla on joka raskaudesta masu palautunut alle kuukaudessa.Nyt neljäs raskaus menossa.
En ole jumpannut erityisesti,kohtu on supistunut hyvin jo sairaalassa ollessa ja muutenkin masu äkkiä palautunut.
En tiedä mistä syystä.

Vähän löysempänä nahka on ollut n.6 kk vielä synnytyksen jälkeen,eli kumartuessa on huomannut sen löysyyden.
Muuten ei niinkään.

Lantionpohjan lihaksia olen harjoittanut mutta en vatsalihaksia.

Kai yksilöllistä tuo palautuminen,mulla kyllä pari kaveria myös ihan nätisti palautuneet ihan entiselleen..
Arpia mulla ei ole tullut,ei ees kaksosista.Kai nahka venyy ja paukkuu,taidan olla barbababa!! =)

nyt rv:llä 37.

kiloja on tullut ekasta 5 kg,kaksosista 7 kg,kolmas raskaus 5 kg ja nyt ollaan siinä 7 kg kohalla...lopussa on paino pudonnut,mutta saa nähdä nyt.
 
Minulla oli todella suuri maha viimeisillään raskaana (kilojakin tuli 17 lähtöpainoon lisää), joten nahka venyi ja paukkui.
Synnytyksestä on aikaa eilu 5 kk, vatsalihakset on terästä mutta valitettavasti tuo ylimääräinen venynyt nahka ei ole oikeastaan lähtenyt minnekkään. Hieman on ehkä vetäytynyt kasaan ja makuulla maha näyttää ihan kivalle, mutta pystyasennossa mahantienoo on kyllä röllykkää.

Nuorella ihmisellä iho kutistuu herkemmin entisiin mittoihin kun vanhalla, tosin tämä on myös pitkälti yksilöllistä. Toisella nahka kutistuu hyvinkin nopeasti, toisella taas ei koskaan.
 
hunajapupu
Minulla vähän yli kaks kuukautta sitten oli synnytys ja vatsa roikkuu edelleen..toki on turvotus laskenu mutta muuten nahka hyllyy ja ennen raskautta olin hyvissä mitoissa,aika hoikka.
 
Kaksi viikkoa synnytyksestä,voin sanoa ettei mitään kiirettä.
Mulla tuli yli 20 kiloa lisää painoa ja puoles vuodes olin alle lähtöpainon mut nyt puolentoistavuoden päästä löysä maha pussi roikkuu edelleen eikä näytä siltä että olisi lähdössä,vaikka tällä hetkellä ei haittaa olekaan kun odotan toista.
 
Molemmista synnytyksistä vatsa palautunu kyllä melkein heti. Oiskohan viikon verran löllyny ylimääräinen tuossa mutta esim nyt synnytyksestä on kohta 3kk ja samoissa mitoissa ollaan. En oo jumpannu enkä mitään, vain imettäny.
 
Muuten on masu palautunut muutamassa kuukaudessa, mutta nahka on kyllä jäänyt löysemmäksi, eikä ole siitä koskaan ehtinyt palautua, kun olen tullut taas raskaaksi. Nyt on viimeinen odotus menossa, mielenkiinnolla odotan vauvan lisäksi myös sitä, millaiseksi tämä torso jää... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Molemmista synnytyksistä vatsa palautunu kyllä melkein heti. Oiskohan viikon verran löllyny ylimääräinen tuossa mutta esim nyt synnytyksestä on kohta 3kk ja samoissa mitoissa ollaan. En oo jumpannu enkä mitään, vain imettäny.
Näin myös täällä. Imetys ja jokapäiväiset touhut lasten kanssa ovat saaneet vartalon kuosiinsa nopeasti.
 
Minä en aikoinaan uskaltanut raskauden loppuvaiheessa enää puntariin, painoa tuli ainakin 22kg lisää, vatsa ja rinnat olivat ihan järkyttävän kokoiset. Ekan puolen vuoden aikana painoa tippui noin 17kg. Imetyksestä huolimatta painon lasku loppui siihen. Nyt aikaa on kulunut 1.5 vuotta synnytyksestä: vatsa on yhä törkee, iso löysä makkara valuu housunkaulukselle, arpia löytyy paljon (onneksi ovat vaalenneet), rinnat ovat pienenneet, mutta vieläkin 2 kuppia isommat kuin ennen raskautta. Vyötäröllä on 5 cm enemmän kuin ennen lähtöä, takapuoli entisissä mitoissa, rinnoissa varmaan 5 cm enemmän.

Nyt tavoitteena on pudottaa painoa noin 5 kiloa vielä: lisäämällä liikuntaa ja parantamalla ruokailutottumuksia. Mitään kidutuskuureja en käytä, pitää jaksaa olla töissä ja perheen kanssa. Löysä nahka taitaa jäädä ikuiseksi, mutta jos noi vatsamakkarat edes pienenisivät...
 
Raskauskilot ovat minulla jo lähteneet (6vk synnytyksestä) ja vatsa ehkä jopa hieman pienentynyt raskauden alusta, mutta vatsanahka on venynyt ja roikkuu inhottavasti. Toivottavasti se kutistuu jossain vaiheessa...

Niin ja kiloja tuli 17-19, joista 10-12 kg tuli viimeisen kahden kuukauden aikana (raskausmyrkytys, kauhea turvotus!). |O
 
Synnytin sektiolla 2 viikkoa sitten, ja vatsa on kutistunut jo paljon. Vaikka olen vain sängyssä maannut.. Löysää ihoa ei mun mielestä ole. Ehkä sitä ilmaantuu sitten ku loppuvatsa lähtee. Sektion jälkeenhän on vähän hankala urheilla, ei saa venytellä eikä nostella eikä tehdä mitään muuta kuin kävellä.
Luottavaisin mielin tuon vatsan kanssa olen silti.
 
Mulla palautui melkein heti,koska olin pysynyt hyvässä kunnossa koko odotusajan. mutta sit laiskistuin ja lihosin just sen verran että maha tuli takas. Nyt on ankara dietti ja treeni päällä, ehkä kohta saadaan tuloksiakin. Vauva nyt 4kk. Eli peli ei ole vielä menetetty kun en ole ylittänyt raskauden alkupainoa missään vaiheessa... Liikuntaahan saa harrastaa jälkitarkastuksen jälkeen ihan normaalisti jos kaikki on ok. Varovasti saa alottaa heti kun itse luulee siihen kykenevänsä. Ainoa mikä on kielletty on SUORAT VATSALIHAKSET. Jopa vinoja- ja syviä- saa varovasti vahvistaa heti alusta alkaen. Minä jumppasin vajaa viikko synnytyksen jälkeen koska ei enää tuntunu missään kipuja tms. ja jälkivuotokin oli loppunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Synnytin sektiolla 2 viikkoa sitten, ja vatsa on kutistunut jo paljon. Vaikka olen vain sängyssä maannut.. Löysää ihoa ei mun mielestä ole. Ehkä sitä ilmaantuu sitten ku loppuvatsa lähtee. Sektion jälkeenhän on vähän hankala urheilla, ei saa venytellä eikä nostella eikä tehdä mitään muuta kuin kävellä.
Luottavaisin mielin tuon vatsan kanssa olen silti.
Sama juttu, tosin sektiosta on aikaa kolme viikkoa. Sairaalassa olin ihan kauhuissani kun kaksi päivää sektion jälkeen pääsin suihkuun ja peilistä katsoi ihan samoissa mitoissa oleva tyttö kuin mitä päivää ennen synnytystä, mutta niin vain se alkoi huimaa vauhtia kadota kun kotiin pääsi. Tosiaan mitään liikuntaa ei pysty harrastamaan toistaiseksi, mitä nyt lyhyitä lenkkejä vaunujen kanssa (ollaan saatu ulkoilla alle viikko ja kun ne sallitut määrät ovat niitä alle puolituntisia niin eipä huimia lenkkejä ehdi) jotka nekin nyt jäi kun pakkanen kiristyi yli sallitun -10 astetta. Syömisiäkään en ole rajoittanut, vaan ihan normaalisti syön ja herkutkin maistuvat. Vielä tuossa pieni pömppö on jäljellä, mutta jos samaa vauhtia häviää niin viikossa on jo poissa. Vanhat housut mahtuvat hyvin jalkaan. Ennen raskautta oli todella hoikka ja raskausaikana kiloja tuli lisää 19, joten taitaa olla erittäin yksilöllistä tuo mahan katoaminen.
 

Yhteistyössä