Vatsan nykiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bibo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bibo

Vieras
Hieman hankala selittää, mutta yritän. Onko muilla ollut sellaista, että vatsa alkaa "nykiä" tosi nopeesti, kestää hetken ja menee ohi. Tuntuu vähän kuin vauveli potkisi, mutta tosi nopeasti (ja niin nopeasti se ei pystyisi siihen).Tollaista on alkanut tuntumaan tässä lähiaikoina useamman kertaa päivässä, mitähän on? Olen rv.32+3.

Alkuperäinen kirjoittaja bibo:
Hieman hankala selittää, mutta yritän. Onko muilla ollut sellaista, että vatsa alkaa "nykiä" tosi nopeesti, kestää hetken ja menee ohi. Tuntuu vähän kuin vauveli potkisi, mutta tosi nopeasti (ja niin nopeasti se ei pystyisi siihen).Tollaista on alkanut tuntumaan tässä lähiaikoina useamman kertaa päivässä, mitähän on? Olen rv.32+3.

No veikkaan että vauva venyttelee ja siksi "nykii", joskus itsekkin kun venyttelee niin kädet saattaa nykiä :whistle:

Kuulostaa aivan hikalta :) Aivan normaalia.. Mullakin saattaa useemman kerran päivässä. Ja sit kun se kestää tarpeeks pitkään niin huomaa että vauva hermostuu muutenkin ja tulee hirveen levottomaks..ja voi sitä elämää sitten :)

Se nykiminen merkitsee vauvan hikkaamista =) Muistan kun joskus olin polilla ja vatsa alkoi nykiä eli vauva hikkas...sitä kesti n puoli tuntia ja piti käyrää ottaa...lääkäri tuli kysymään, että jaksaako rva vielä odottaa, että saataisiin käyrä, kun hikkaaminen sitten vihdoinkin loppui.

Mulla on tuntunu molemmissa samallailla. Luulen et vauva venyttelee. Esikoinen ainakin vauvana kun unissaan venytteli niin tärisytti nyrkkejään sillai hassusti ja se voisi tuntua aika samalta ku mitä tuol vattassa tapahtuu. :)

mulla on kans aika usein tollasta nopeeta "potkimista"/nykimistä. Jotenkin se venyttely tuntuis järkevämmältä selitykseltä. miten hikasta voi tulla sellasta nopeeta "rummutusta"??? vai täriseekö sen vartalo jotenkin niin että se tuntuu sillä tavalla..??

Minulla nykii massussa ihan muuten vaan, ennen raskautta ja raskauden jälkeenkin. Minun tapauksessa kyse on varmaan lihasten nykimisestä. Raskaana ollessa nykiminen on tosiaan vauvan hikka.

Kun jotenkin hikka tuntuisi oudolta, tosin voihan sekin olla, en mä tiedä :) Kun se nykiminen kestää lyhyen aikaa vain, muutaman sekunnin. Vauveli siis voi hikotella vain sen ajan ja sitten olla taas hiljaa? Vai olisiko se venyttely todennäköisempää?

Kun eipä näistä kaikista tunteista voi tietää, kun ensimmäinen tulossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja bibo:
Kun jotenkin hikka tuntuisi oudolta, tosin voihan sekin olla, en mä tiedä :) Kun se nykiminen kestää lyhyen aikaa vain, muutaman sekunnin. Vauveli siis voi hikotella vain sen ajan ja sitten olla taas hiljaa? Vai olisiko se venyttely todennäköisempää?

Kun eipä näistä kaikista tunteista voi tietää, kun ensimmäinen tulossa :)

Kyllä se venyttely on todennäkösempää. Vauvan hikkaaminen tuntuu kyllä ihan siltä et se hikkaa. Sen huomaat kyllä varmasti :)

Yhteistyössä