vatsalihas diastaasi

  • Viestiketjun aloittaja denis
  • Ensimmäinen viesti
denis
Onko kenellekkään jäänyt raskauden jälkeen pysyvästi vatsalihakset irti toisistaan.Mun viimeisestä raskaudesta jo 6v.Ei enää toivoa palautumisesta olen tehnyt kaikkeni saadakseni lihakset kuntoon.Vatsanahkaa ei ole ylimääräistä lihakset tuntuu kovina mut kyljissä,näytän kuin oisin kuudennella kuukaudella raskaana.MASENTAAAAAAA!!!!!! painan vain 48kg.
 
......
(Tähystys)leikkauksella saat ne neulotettua yhteen takaisin eikä isoja arpia jää. Kysypä hintaa plastiikkakirurgilta. Ei ole niin kallis kuin koko vatsan abdominoplastia.
 
Mulla on "vasta" kahdeksan kuukautta kolmannen lapsen syntymästä, mutta iso on väli noiden vatsalihasten välissä. Niiden väliin mahtuu helposti kolme sormea! Noin 9 cm rintojen alta mitattuna vatsa on normaali ja sen jälkeen tulee ihan hillitön vatsakumpu, joka on hyvin kimmoisa napaan asti. Navan jälkeen roikkuu nahka. Napa on aivan kaman näköinen!

Näytän siis myös siltä kuin olisin raskaana! Itsetunto on nollassa ja ahdistaa kun joutuu menemään ihmisten ilmoille. Tule kesä ahdistaa vielä enemmän - miten kehtaan edes mennä tällä kropalla minnekään rannalle lasten kanssa?? :ashamed:
Painoindeksi sanoo, että olen ihan normaalipainoinen. Toki vielä on noin 6 kiloa, jotka haluaisin pois sitten viimeistään imetyksen jälkeen, mutta pelkään, että ne kilot lähtevät muualta kuin tuolta vatsalta! :'(
 
isomasu
Mulla tämä sama ongelma. takana kaksi raskautta, joista ensimmäinen päättyi sektioon. Olo ihan kamala tämän ison mahan kanssa, suorien vatsalihasten välissä 3-4cm rako. Olen normaalipainossa. Rako ei palautunut ensimmäisen raskauden jälkeen eikä varman tämän toisenkaan.

Onko kellään hintatietoja korjausleikkauksista, ja kokemuksia? Onko kukaan päässyt kunnallisen kautta leikkaukseen??
 
"vieras"
Ai tällä on näin hieno nimi. Mulla jäi samaa vaivaa ekan raskauden jälkeen jo, nyt on toinenkin vauva saatu ja lapsiluku täynnä. Kiinnostaisi saada tuo kuntoon. Ekan lapsen jälkeen sanottiin ettei saisi suoria vatsalihaksia treenata ennen kuin lihaksen palautuneet paikoilleen tai on vaarana saada tyrä. No, eivät palautuneet koskaan. Kerran on lääkärissä käyty ja se sanoi että kyllä ne treenaamalla korjaantuu, mutta eipä vaan ole. Jotain tarttis tehdä.
 
kakka
Ai Se Se on. Mulla on navan yläpuolella kiinteä pallo. Alavatsa paljon pienempi, vaikka ylipainoa on. Synnytyksestä vasta 6 viikkoa, mutta sama vaiva oli jo ekan lapsen jälkeen.
 
"Iluvatar76"
Julkisella puolella tuota ei korjata. Ainut mitä voivat korjata on tyrä ja tietämättömyyttä tuon asian suhteen on järkyttävän paljon eli tyränä ovat diastasis rectiä korjanneet, jolloin lopputulos on huono. Plastiikkakirurgian puolella ainoastaan coivat korjata eli abdominoplastialla. Hintaa en tiedä, useampi tonni kuitenkin, mitä kela ei tietenkään korvaa. Se taasen on aivan naurettavaa. Itselläni on elämänlaatu huonontunut merkittävästi, selkä on alvariinsa kipeä, suuri häpeä oman vatsan uulkomuodosta
 
pallomahakala
Nosta tätä ketjua. Itselläni 70 mm (ultraamalla mitattu) rako vatsalihasten välissä. Julkisella tehtiin tyräleikkaus pari vuotta sitten, kun kuopus oli 6 kk, enkä silloin valitettavasti ollut tietoinen koko diastaasin olemassa olosta, saati siitä, että itselläni on sellainen. Harmittaa, koska nyt kun tiedän, mistä on kysymys (ja olen kärsinyt selkäkivusta ja kosmeettisesta haitasta jo useamman vuoden), olisin todellakin toivonut, että diastaasi olisi operoitu samalla kertaa, kun tuo tyrä. Jos vain olisin asiasta tiennyt, olisin ihan mielläni mennyt yksityiselle operaatioon, jos sitä ei julkisella olisi tehty. Ottaa päähän, ettei lääkäri missään vaiheessa ottanut tuota diastaasiasiaa esille, kun tyräleikkausta suunniteltiin.

Nyt olen päättänyt, että käyn tuon diastaasin korjauttamassa. Minulla on sairauskuluvakuutus, ja mietin, mahtaisiko se korvata leikkauksen, jos se siis tehdään selkäkivun takia, eikä (yksinomaan) kosmeettisista syistä. Onko kenelläkään kokemusta siitä, korvaako sairauskuluvakuutus? Myös leikkauskokemuksista olisin kiinnostunut. Itse toivoisin tähystysleikkausta, jos se vain on kohdallani mahdollinen.
 

Yhteistyössä