Vatsalihakset sektion jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Sektiosta nyt 6vko ja yritin äsken tehä vatsoja, MITÄÄN ei tapahdu, ihanku mulla ei olis vatsalihaksia ollenkaan, en siis saa yhtä ainoaa vatsaa tehtyä ylös asti kun ei vaan nouse mihinkään, ihanku käskyt ei menis perille asti.
Vielä ennen raskautta pystyin ihan normaalisti vatsoja tekemään, MITÄ IHMETTÄ?

Saanko mä mun vatsalihakset joskus takas vai jääkö maha tommoseks ettei ota käskyjä vastaan? Onkohan tää nyt ihan normaalia?
 
"a.p"
Että vatsalihaksia ei kuulemma leikata vaan joku liitoskohta vaan ja ne itse lihakset siirretään sivuun, siksi ihmettelenkin et miksi ei noi lihakset tottele mitään, ihanku ei olis mitään vatsalihaksia ollenkaan??
 
"Apua"
Elä nyt herttinen sentäs vielä ala hikoilemaan :O Mä tein ekoja vatsalihaksia alatiesynnytyksen jälkeen vasta joskus 3-4 kk kuluttua. Anna lihasten rauhassa palautua ja hakea oma paikkansa. Et tee muuta kuin hallaa omalle kropallesi jos nyt jo alat rehkimään.
 
Kaulin
[QUOTE="a.p";25967500]Että vatsalihaksia ei kuulemma leikata vaan joku liitoskohta vaan ja ne itse lihakset siirretään sivuun, siksi ihmettelenkin et miksi ei noi lihakset tottele mitään, ihanku ei olis mitään vatsalihaksia ollenkaan??[/QUOTE]

Jospa oot rehkimisellä jo repinyt sen liitoskohdan irti?
 
"a.p"
Voi "rehkiä" vaikka haluisinkin :O
Pitää sit varmaan unohtaa bikinit ja ostaa tilalle sukelluspuku :D
lääkäri kyllä antoi jälkitarkastuksessa luvan elää ihan normaalisti ja mä normaalisti kyllä teen vatsoja, samperin sektio...
 
"vieras"
Hei kuule, vähän liian ajoissa olet nyt liikkeellä!! Suositus suorien vatsalihasten tekemiseen synnytyksen jälkeen on n. puoli vuotta. Vatsalihakset erkanevat toisistaan kauas raskauden aikana ja aloittamalla treenaamisen liian aikaisin aiheutat sen, etteivät ne enää ikinä palaudukkaan. Jonka johdosta saat roikkumahan loppuiäksi. Sulla kun on vielä ollut sektio, olisin vieläkin varovaisempi. Malta siis mielesi!!

Lisäksi se treenaus kannattaa aloittaa syvistä vatsalihaksista ja lantionpohjanlihaksista. Niihin löydät jumppaohjeita googlettamalla.

T. Pyykkilautavatsainen äiti, jolla takana kaksi sektiota (viimeisin 1,5 vuotta sitten)
 
666
Mulle on tehty kaksi sektiota, kummastakin sama pystyviilto, enkä pysty tekemään yhtäkään vatsalihasta. Mulla ihan taatusti tuhoutui jotakin noissa sektioissa. Vaikka kuinka yritän niin lihakset eivät tottele. Ennen viimeistä sektiota tein vatsalihasliikkeitä ihan kevyesti. Viimeisestä sektiosta on liki 10 vuotta aikaa.
 
joo tyrän tuolla menolla aiheutat itsellesi ja pian löydät itsesi taas leikkurista itsellä sektiosta 10 vko ja kesäkuussa aikasintaan saa tehdä vatsoja. näin sanottiin naisteklinikalta. lihaksia ei kuulemma ikinää saa ommeltua niin tiiviisti sen takia pyoli vuotta on suoaitus tyrä vaaran takia.
 

Yhteistyössä