vatsakipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neiti"

Vieras
lapsella on ollut syksyn mittaan vatsakipua joka on selvästi lisääntynyt nyt vuoden loppua kohden. ajateltiin että on jotain psyykkistä kun koulukin on alkanut, mutta lapsi on useita kertoja lähetetty huonovointisena kesken koulupäivän kotiin, vähän lämpöä ja kalpea. oireet häviävät 2-6 tunnissa. tätä on ollut 1-4 kertaa viikossa.
ollaan kokeiltu maidoton, laktoositon ja hyla ruokavalio. nyt ollaan laktoosittomalla kun tuntui että hylasta oireet paheni.
jonkin aikaa tilanne tuntui olevan suht ok mutta nyt sunnuntaista asti on valitellut vatsakipua joka ilta ja maanantaina myös päivällä. kahteen kertaan ollaan käyty lääkärillä (ti ja eilen yöllä) kun vatsakiput pahenivat. labrat kaikki oli ok (lähinnä epäiltiin umpparia). vatsa toimii normaalisti eikä pisatulehdustakaan ollut.
tänään päivä on taas mennyt ok mutta nyt illalla on taas ruvennut valittamaan mahaansa....mä en jaksa enään kun tiedän ettei mitään henkeä uhkaavaa ole mutta selvästi näkee että lasta sattuu :( turhahan tuota on kai taas lääkäriin laittaa kun ei varmasti mitään päivystysaikana voi tehdä eikä kai tuolle ole mitään tehtävissä kun ei tiedetä mistä johtuu....
onko kenenkään muun lapsilla ollut tälläistä ? lapsi syö aika huonosti (on aina syönyt) nesteitä menee aika ok, ei ripulia ei ummetusta.
mä alan olla epätoivoinen kun en kaikkia öitä jaksa valvoa lapsen kanssa joka valittaa kipua....antakaa jotain neuvoja, please :)

keliakia vasta-aineet otettiin verestä ennen joulua, saadaan ne vasta tammikuussa koulu lääkärin kautta ja otettiin myös kilpirauhaskokeet.
muut verikokeet on olleet normaalit, kalium tosin vähän koholla mutta ilmeisesti sillä ei merkitystä, lääkärin mukaan.
nytkin nukahti sohvatuoliin pieneen kippuraan, itseä kyl melkein itkettää että lapsi joutuu kärsimään kovista kivuista eikä itse pysty auttamaan..

en usko että on maitoallergiaa kun oli 2viikkoa täysin maidottomalla ruokavaliolla ja sen jälkeen kun siirryttiin laktoosittomaan ei oireita tullut....tosin en tiedä minkälaisella viiveellä ne tulee kun oireet oli aluksi niin kovin epämääräisiä ja tulivat silloin tällöin mutta yleensä aina iltaisin....