Vatsakatarri.

JONSERED Karhunkantaja
Onnittelut diagnoosista!:)

Ainakin ½vakavissani. Siis ei se, että sinulla on vatsakatarri ole hyvä juttu, mutta se, että se on tiedossa, helpottanee oloasi.

Ja nyt varsinaiseen vastaukseeni: ei aavistustakaan.:saint:
 
Onnittelut diagnoosista!:)

Ainakin ½vakavissani. Siis ei se, että sinulla on vatsakatarri ole hyvä juttu, mutta se, että se on tiedossa, helpottanee oloasi.

Ja nyt varsinaiseen vastaukseeni: ei aavistustakaan.:saint:
Oikeesti olen siinä mielessä tyytyväinen ettei taas kerran lyöty luulotautisen leimaa ottaluuhun! Ja nyt tiedä ainakin vähän mitä vältellä. Mutta eihän tämä nyt kiva tauti ole, kun kipukohtaus iskee niin et kyllä mitään tee. :( Ja mitään hyvää ei saa enää syödä. Ei mausteista, ei rasvaista, ei kahvia. Hitto, mähän elän kofeiinilla!! Pitää vissiin ostaa sellasia pillereitä sitten.. :xmas:
Niin, ja mä toimin parhaiten pikkasen stressatessa, nyt pitäs opetella olemaan stressaamatta. Miten se tehdään????? Pakko ois rauhottaa ettei kehity sitten vatsahaavaa.
 
[QUOTE="anne";22036081]no ton voi todeta ilman tähystyksiäkin mutta hyvä tarkistaa että ei ole siellä jotain muutakin

kaikki väkevät ja rasvaiset pois niin ei tuu oireita[/QUOTE]

Tähystettiin kun epäiltiin vatsahaavaa pohjukaissuolessa. Mitä tarkoittaa väkevät??
 
Mulla oli sama vaiva aikoinaan. Mulla helpotti kun lopetin kahvin kittaamisen, tuliset ruuat ja muutin ruokailurytmin säännlliseksi. Tuolloin mulla oli tapana tyyliin syödä kerran päivässä paljon ja muuten en oikeen syöny mitään.
 
JONSERED Karhunkantaja
Olen kyllä yhä siinä käsityksessä, että chili on hyväksi, ainakin se suojaa helico-bakteerin aiheuttamalta vatsahaavalta.

Mutta kaipa kroppa kertoo, mikä sopii, kunhan malttaa kuunnella.
 
Helicoa ei ollut, luojan kiitos. "Vain" tuo katarri. Ei mulla tykkää vatsa kyllä chilistä, olen kokeillut. Tai millaista sen sitten pitäis olla? Ihan normaalit mausteet mitä kaupasta saa, tai mitä jossain valmiissa ruuassa on ei käy.
 
"anne"
itse sairastanut tuota tautia jo 12 vuotta, ja ei lääkkeet auta, ruokavalio jonkun verran. Menossa toisen kerran tähystykseen, viime käynnistä jo 10v joten vähän jännittää onko siellä nyt jotain tuhoa tapahtunut

väkevät, eli esim juuri vaikka tuliset pippurit ja sitrushedelmät, ne lisää mahahapon eritystä
 

Yhteistyössä