vatsaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipristelee!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipristelee!

Vieras
Olen nyt viikoilla 18+4 ja vatsassa on ilkeitä kipristelytuntemuksia :(
Heti tietenkin pelottaa, että onko nämä selkeitä supistuksia vai kuuluuko normaaliin raskauteen tässä vaiheessa??? Välillä on myös jomottavaa kipua kylkiin.
Vauvan liikkeitä olen (kai) välillä tuntenut. Tämä on ensimmäinen näin pitkälle edennyt raskaus, joten kaikki vilhaisut ja epämiellyttävät ja epäselkeet tuntemukset pelottavat!!
Neuvolaan meen loppuviikosta ja ultraan ensi viikolla, mutta olisin kiitollinen jos joku osaisi vastata kokemuksesta jos on ollut samalaisia tuntemuksia ja mitä niihin on ammatti-ihmiset vastanneet?

Mullakin oli noihin aikoihin monenlaisia kipuja. Viiltäviä pistoja ja tuikkauksia, särkyä. Kaikki tärinä (mm. nauraminen, mukulakivikadulla ajaminen) sattui mahaan. Mahaa ei millään saanut rentoutuneeksi vaan kokoajan sattui jotenkin. Lisäksi kipu heijastui myös reisiin kuten minulla usein kuukautisten aikana.

Kävinkin ylimääräisellä käynnillä neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet. Kaikki oli hyvin, kyseessä oli kohdun kasvukivut, jotka ilmeisesti tuossa ~20 viikon paikkeilla ovat kovimmillaan.

Mutta käy ihmeessä neuvolassa jo oman mielenrauhasi takia.

Yhteistyössä