Vatsa iso kuin olisi raskaana

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen hoikka muutoin mutta vatsani on iso, se näyttää siltä kuin olisin seittemännällä kuulla raskaana. Vatsavaivoja on ollut pitkään (vuosia), kipuja ja turvotusta, vatsan toiminnan muutoksia, ruokahaluttomuutta. Olen käynyt lääkärissä oireideni vuoksi pari vuotta sitten.. Lääkäri oli nuori mies ja totesi vain että kärsin ummetuksesta. Pyysin että vatsa kuvattaisiin sillä suvussa on paljon syöpää ja lähisukulaisia kuollut nuorena syöpään, tähän hän sanoi ettei noin nuorella ole syöpää ja ei tarvitse kuvata tai jatkotutkimuksia.
Oireet edelleen samat, mutta vatsa vain kasvanut ja paino vain nousee tekee mitä hyvänsä, niin ja lisäksi nyt tosi paljon ilmavaivoja ollut viimeisen puolen vuoden ajan.

Häpeän isoa vatsaani suunnattomasti.. En vain tiedä mitä tehdä. Ja mitä tää voi olla...
 
vierailija
Ota alkuun vesipaasto ja katso miten vatsa reagoi. Viikko pelkällä vedellä tai mieluummin kaksi, jos pystyt. Sen jälkeen olet paljon viisaampi.
Viikko tai kaksi kuulostaa kyllä hurjalta.. Mutta jotain 24h paastoa voisin kokeilla..
Vaikkakaan varsinaisesti mulla ei ruokahalua tai nälkää juuri koskaan ole kun on sellainen täysiolo koko ajan. Lähinnä juon teetä ja syön pieniä annoksia ruokaa.
 
vierailija
Ota alkuun vesipaasto ja katso miten vatsa reagoi. Viikko pelkällä vedellä tai mieluummin kaksi, jos pystyt. Sen jälkeen olet paljon viisaampi.
Tässä on se ongelma että suoliston toiminta kyllä muuttuu mutta ei välttämättä hyvään suuntaan. Esim. hyvät bakteerit ei saa silloin ravintoa ja kuolevat. Sitten kestää pitkään että ne saa kasvatettua takaisin, se vaatii tietämystä ruokavaliosta ettei kasvata huonojen ylivaltaa. Lisäksi elimistön aineenvaihdunta voi mennä pitkäksi aikaa sekaisin.

Suosittelisin ennemmin ummetuksen hoitoa, eli esim Pegorionia 1-2 pussia päivässä, visiblin-kuituvalmistetta (totuttele pikkuhiljaa, ja muiista juoda vettä), ja ilmavaivojen hoitoa eli käytännössä. fodmap-ruokavaliota. Valkoiset vehnäjauhot ja sokeri pois, ja riittävästi hyvälaatuista rasvaa.
 

Yhteistyössä