väsynyt...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppu75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

emppu75

Aktiivinen jäsen
18.09.2010
1 926
0
36
kertokaapa, onko mitään toivoa, et tänään 8vkon ikäinen vesseli joskus vielä nukkuisi? siis ihan oikeat yöunet ja päiväunet siihen lisäksi...? paha myöntää, kuinka poikki ollaan, unettomuus ollut vaivana jo vuosia 3-vuorotyön myötä, mutta silloiset muutaman tunnin yöunethan olivat luxusta... poju pienoinen on osittaisimetyksellä, kohta pääsemässä pullosta eroon, iltaisin saanut lisämaitoa... torkahtaa joskus tissille, nukkuu minuutteja maximissaan, näin iltaisin iltatoimien jälkeen torkkuu hetken jos toisenkin kopassa, levoton kaiken aikaa, heiluttelu jatkuvasti meneillään, ei puhettakaan kunnon unista, illan torkkuhetken jälkeen on loppuyön mun vieressä, ei nuku, levoton, huitoo, potkii syödessään kaiken aikaa, viime yönä klo 1 alkaen kunnes nousin aamulla ja olin varma et kuolen väsymykseen... masuvaivoja on ja itkeekin reilusti, mutta niiden kanssa on selvitty, ei vain kertakaikkiaan nuku, kitisee ja on niin kovin levoton, tissiltä toiselle kaiken aikaa, ihan koko ajan... sujuukohan koskaan paremmin...?

oletko kapaloa koittanut?
meille neuvottiin sitä kun poika huitoi ja heilui eikä näin ollen rauhottunut nukkumaan.. eli siis omalla viuhtomisellaan esti nukahtamisensa..
cuplaton/disflatyl tipat käytössä mahavaivoihin?
tutti?

Mahavaivoja, ehkä allergiaakin? Meillä samanlainen pieni oli allerginen, itki kipuja. Tiesin alusta alkaen, että jotain kummaa on, mutta diagnoosiin meni muutama kuukausi. Oli myös osittaisimetetty, todennäköisesti lisämaito allergioiden laukaisijana koska oireet alkoivat siitä.

Yrittäisin kaikin keinoin päästä lisämaidosta eroon ja seurata muutoksen vaikutuksia. Mahavaivaiselle on harvoin muuta kuin haittaa apteekin valmisteista, ne kannattaa jättää pois jos sellaisia on käytössä (Cuplaton ym). Toisille on apua vyöhyketerapiasta, kantamisesta liinassa jne. Mutta jos vatsa vaivaa eivätkä yöt rauhoitu, käytä lastenlääkärillä.

mies laittaa aina iltaisin kapaloon, kun osaa paremmin ja on rauhallisempi luonteeltaan, muuten ei tulis siitä torkkumisestakaan mitään ;) rela-tippoja kokeilin ja ne pahensivat asiaa, karseeta huutoa niiden jälkeen... tiedän, et on pieni ongelma, mut se tuntuu todella suurelta, kun ei ole nukkunut sitten sektion jälkeen... imetys takkuillut huolella, mut nyt olen tehnyt hampaat irvessä töitä ja maitomäärä jopa lisääntynyt, still-tee auttoi sittenkin... huolettaa, et onko lapsosella kaikki kunnossa ja kasvaako se, kun ei tunnut saavan lepoa tarpeeksi, neuvola maanantaina... jälkitarkastuksessa lekuri neuvoi sivulauseessa, kun kysyi mun ja lapsen nukkumisesta et anna jo lapselle perunaa, jätän ehkä viel väliin... ;)

Yhteistyössä