Väsynyt lapsen asioista riitelemiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tappeluun väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tappeluun väsynyt

Vieras
Onko ehdotuksia, mitä tehdä? Alan olemaan todella väsynyt...

Erottu lapsen isän kanssa vuosia sitten. Yhteishuolto, lapsi asuu mulla. Liitto oli kamalaa aikaa, mies oli väkivaltainen, narsistinen. Olin ihan loppu, kun lähdin loputa. Sen jälkeen meni vuosia paremmin, toki lapsen tapaamisasioissa jne. ollut ongelmaa.

Lapsen isä ei maksa elareita, oikeudessa oltu (nyt 0e soppari kun ei MUKA ole maksukykyä) ja lähtee asia vielä hoviinkin. +Omaisuutta kyllä on. Kyselee 8v.lapselta jatkuvasti, että jos lapsi muuttais hänen luo. Peruu tapaamisia ja soittelee lapselle samana päivnä, että tuleekin hakemaan.Suuttuu, jos sanon, että älä lapsen kautta yritiä asioita sopia, suuttuu kaikesta missä neuvon vaikka valitsen sanani huolella.

Lapsi on pää pyörällä tämän takia, haluaa asua mulla kuulemma, isä manipuloi ja jatkuvasti kyselee, mitä jos muuttaa hänelle. Koulumatkatkin kuulemma selvittänyt.
Lapsen isä riitelee avokkinsa kanssa lapsen kuullen ihan hirveistä asioista, lapsi on ahdistunut aina kun tulee isältään. Lapseen kerran käynyt käsiksi, ls-ilm.tehty. Haluaa mennä isälleen kuitenkin. Nukkuu yl.hyvin mutta isältään tullessa 1-2 yötä menee ettei saa unta. Isällään laittaa (isän mukaan) 21-22 missa unille.

Käräjillä oltu vaikka minkälaisista asioista.
Ex uhannut tehdä perttömiä ls-ilm.ja hakea yksinhuoltajuutta.
Alkaa olla niin voimat loppu. Säälittää lapsi, kun oon itse ihan väsynytvälillä useamman pivän näiden vuksi. Lastenvalvojat soiteltu ja lait luettu, käräjille varmaan mennään seuraavana tapaamis-ja huoltoasioista. joka asia, mitä en nna periksi, on riitainen. Tulee huutoa, kiroilua, haukkumista ja kauheita txt. Puhelut katkaisen nykyään heti kun huuto alkaa, välillä puhuu asiallisestikin. Olen joustanut kaikessa, missä voin, muokkaillut tapaamisia jne.kuten haluaa.

Ei jaksais enää tätä. Lisäksi aina on epävarmaa, ottaako isä lasta vknlopuksi vai ei. En voi suunnitella omia menoja ja lapsella kans epävarmuus. Suullinen sopimus ja jos ei päästä sopuun erinäisitä asioista (kuten että jos tapaamisen peruu niin on peruttu ) niin mennään käräjille senkin takia. Tai ainakin käräjäo.sovitteluun.

Mietin, annanko periksi elatusavun ja en vie hoviin- joudun miettimään joka euron ja ostamaan kirpparilta kaiken, ruokaa riittää ja perustarpeet harrastaa ei voi lapsi mitään. Lisäksi, annako lapsen isän manipuloida- lapsi on vielä niin pieni ettei hälle voi kertoa kaikkia totuuksia. Ja annanko olla suullisen sopimuksen, kirjalllinen hyödyttää minua vain, jos sinne saa pvm mihin mennessä tapaaminen pitää perua. Ja toinen voi silti perua senkin jälkeen, ei vain hae lastaan.

Jos lapselle ei kerro, etta isassa ja tilanteessa on vikaa, niin se vaikuttaa lapsen kasitykseen itsesta ja muista. Jotakin sopivia sanoja on loydyttava. Muuten lapselle tulee tosi turvaton olo.

Nosto, onko mitään mielipiteitä/ vinkkejä?
Kiitos vierassss, olen joutunut hienovaraisesti lapselle jotain sanomaankin, koska isänsä puhuu kaikenlaista ja lapsi ymmällään :(

Juu, samaa mieltä, että lapselle voi kyllä kertoa, ettei isäpappa ole ihan normaali.

Älä anna periksi. Älä hoida asioita puhumalla, vaan tekstareilla. Tämän voitte sopia lastenvalvojalla mustaa valkoisella. Jos tulee uhkailuja viestitse, säilytä ne, ja vie ne eteenpäin.

Älä anna periksi elareissa.

Laitatte tarkat tapaamispäivät juhla- ja vapaa-ajalle myös. Kellonaikoineen. Pykälä sopimukseen, että jos ei ole siihen kellonaikaan mennessä hakenut, niin tapaaminen on siltä osin peruttu, ja seuraavaa odotellessa. Niin teidän ei tarvitse olla passissa äijän mielenmuutosten takia.

Sitten kun olet näin sopinut paperille, menet tasan tarkkaan sen mukan, etkä ole missään yhteyksissä turhaan tuon isän kanssa.

Kusipäiden narsistien kanssa pitää olla tiukka. Voimia. Tiedän mitä koet.

Alkuperäinen kirjoittaja Tappeluun väsynyt;30419353:
Mietin, annanko periksi elatusavun ja en vie hoviin- joudun miettimään joka euron ja ostamaan kirpparilta kaiken, ruokaa riittää ja perustarpeet harrastaa ei voi lapsi mitään.

Paljonko elatusapu yleensä on?

Yhteistyössä