Väsymys pph:n työhön =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen ollut "alalla" 7 vuotta ja tähän asti olen edes jotenkin nauttinut työstäni. En tiedä mikä minuun tänä syksynä iski, mutta nyt olen lopen uupunut =( Yritän ja yritän, mutta hampaat irvessä. Lisäksi ryhmäni on tällä hetkellä todella haastava ja työpäivät yli 10 tuntia lähes joka päivä! Iltaisin olen rättiväsynyt. Varsinkin henkisesti on todella rankkaa ja jos joku vanhempi vaikkapa sanoo jotain (omasta mielestäni) negatiivista niin otan sen rankasti itseeni. En oikein tiedä mitä tehdä ja koulutusta mulla ei ole oikein millekään alalle paitsi tähän pph:n hommaan. Päiväkotiin ei töihin pääse ilman lh:n koulutusta. Työttömäksi en viitsisi ryhtyä, mutta sekin mielessä kummittelee.... Omat lapset ovat teini-iän kynnyksellä ja haastavia varsinkin yksi heistä aiheuttaa harmaita hiuksia... Voi mitä ihmettä mä tekisin? Löytyiskö vertaistukea?

Täällä pph, joka kouluttautunut ihan muulle alalle. En tosin päivääkään ole tehnyt pph:n työtä, sillä alueella, jossa asuimme ei sitten ollutkaan puutetta perhepäivähoitajista. Päiväkodeissa olen ollut vuosia töissä. Nykyään kaupallisella/yhteiskuntatieteellisellä alalla.

Olen joskus ajat sitten kouluttautunut jalkojenhoitajaksi, mutta sitä työtä en ole koskaan tehnyt eikä tällä hetkellä siihen kyvyt enää riittäisi ;-D Uudelleenkoulutus on käynyt mielessä, mutta en jaksaisi sitoutua vuosiksi opiskeluun. Lisäksi minulla on selän kanssa ongelmia, joten esim. lh:n koulutus tuskin tulee kyseeseen :/ Tämän päivän jälkeenkin olen lamaantunut ja pohdin, pohdin....

[QUOTE="alkup.";22150025]Olen joskus ajat sitten kouluttautunut jalkojenhoitajaksi, mutta sitä työtä en ole koskaan tehnyt eikä tällä hetkellä siihen kyvyt enää riittäisi ;-D Uudelleenkoulutus on käynyt mielessä, mutta en jaksaisi sitoutua vuosiksi opiskeluun. Lisäksi minulla on selän kanssa ongelmia, joten esim. lh:n koulutus tuskin tulee kyseeseen :/ Tämän päivän jälkeenkin olen lamaantunut ja pohdin, pohdin....[/QUOTE]

Esimerkiksi kauneudenhoitoalaan erikoistunut merkonomi voisi hyötyä tuosta jalkojenhoitajan taidosta. Toki ihan tavallinen merkonomikin voi olla töissä kauneudenhoitoalalla. Eikös oppisopimuskin ole mahdollinen reitti merkonomiksi?