VASU-keskustelut ovat p:stä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "VASU"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse jouduin töissä käymään pari kertaa vuodessa tulos- ja tavoitekeskuteluja, tulosmatriisien laadintaa jne.

Lapsen päivähoidossa käytiin myös "kehityskeskuteluja" ja koulussa oli 7 v. lapsi tehnyt itsestään itsearvioinnin... alan kieltämättä olla kurkkuani myöten täynnä näitä mittareita.

Just tätä tarkoitan mitä kirjoitat - mittareita täynnä! Jippii vihdoinki joku joka samaa mieltä.

ps. mun lapsen pph tietää tään et mä inhoan niitä keskusteluja... Kyllä minä aika rehellisesti kerron omat mielipiteet ja ajaukset vaikka joskus vähän päästän valkoisen valheen.

Taidat olla todellinen luonnonlapsi, joka ahdistuu kaikenlaisesta ohjeistamisesta ja toivoo että kaikki kukkivat omaan tahtiin? Miksi koet ne paineiksi itsellesi? Omien heikkouksien tietäminen ja hyväksyminenkin on tärkeää, miksi ne pitää olankohautuksella sivuuttaa ja välttää asiasta keskustelua? Ei se tarkoita sitä, että asia täytyy muuttaa välittömästi.

Vasu on mitä mahtavin hetki, jolloin hoitohenkilökunnalla on mahdollisuus kuunnella vanhempien kysymyksiä ja huolia ja keskustella asioista. Mietin millainen äiti oikeasti ahdistuu elämisen perusasioiden juttelusta, kuten syömisen tai pukemisen opettelusta? Päiväkodissa asiat opetellaan oman tahtiin - kuinkahan monta lasta tekee asioita tahtomattaan, jos eivät osaa tai halua opetella ..

ei näitä ole tehty kiusaksi, vaan avuksi vanhemmille ja opettajille. pyritään siihen, että jos lapsella on joku tuen tarve, niin hän myös sen tuen saa. ei se ole mikkään häppee, jos tukea tarvii. moni vanhempi, ei vaan kestä kuullaa, jos palauteessa on muutakin kuin sitä ylistystä miten hienosti se pikku pekka tai liisa osaa sen ja tämän

Yhteistyössä