Vastauksia Kaipaava

Kaipaisin vähän vastauksia pariin kysymykseen.
Olen 15 vuotias (-95), ja pelkään olevani raskaana, en siten että se olisi niin kamala asia, pelkään vain muiden mielipiteitä.
Se tapahtui noin 2 viikkoa sitten. Nyt rintani ovat olleet todella arat ja olen rampannut vessassa jatkuvasti, tiedän että se saattaa johtua siitä että yhdistän asiat raskauden "pelkoon". Mitkä ovat ne "perus" raskauden oireet jotka näkyvät, koska minulla ei ole varaa ostaa raskaustestiä enkä vanhemmiltani saa rahaa ellen kerro heille mihin rahani käytän. En halua kertoa asiasta vanhemmilleni ellen sitten ole 100% varmuudella raskaana. Kuukautiseni ovat aina olleet todella epäsäännölliset ja välillä niitä ei tule ollenkaan joten siitäkin minun on lähes mahdotonta saada tietää että olenko varmasti raskaana.

toivottavasti joku osaisi auttaa minua antamalla jotain neuvoja asiaan ja jotain raskauden tunnistamisen avuksi.

Ps. "lapsen isä" on minulle hyvin rakas ystävä, mutta vain ystävä, vaikka haluaisin hänen olevan sitäkin enemmän. mutta hän ei ole valmis vakavaan suhteeseen vaikka tämä on jo aika vakavaan suuntaan kääntymässä.

Jos joku haluaa puhua asiasta minulle vähän syvämmelisemmin on sähköpostiosoitteeni tässä: WildAtHeart@hotmail.fi pieninkin tieto on tervetullut <3 kiitos ajastasi
 
Viimeksi muokattu:
Soitto neuvolaan jos saisit sitä kautta tehdä raskaustestin tai vaihtoehtoisesti koulun terveydenhoitajalta käyt kysymässä? Kumpikin taho on vaitiolovelvollinen. Luulisi että nyt ainakin neuvolassa on niitä samoja raskaustestejä olemassa kuin mitä apteekeistakin saa, erikseenhän voivat lähettää labraan (tosin vaatii ilmeisesti lääkärin lähetteen, sitä en tiedä onko sitä lääkäriä aina pakko nähdä) ottamaan verikokeesta sen tuloksen oletko raskaana vai et.
 
Ei sun tärvi lääkäriin asti mennä että saat lähetteen labraan. Menet rohkeesti vaan koulun terkkarin puheille. Se kyllä sitten joko tekee sun kans raskaustestin tai laittaa lähetteen labraan ja varmasti muutenkin neuvoo jos nyt raskaana olet. Kyllä kaikki varmasti järjestyy ja jos masussa on asukki niin onnea paljon!! :)

Ite rupesin oottaan lasta 18 vuotiaana ja sain tosi paljon paskaa niskaan. Monet tuijotti vaan mahaa eikä ees sanonu mitään ja muutenki jotkut ihmiset arvosteli tosi paljon. Jotkut taas oli ihan onnessaan, niinku esim mun äiti. Toisaalta ite olin jo täysikänen etten tiedä sinänsä miltä susta tuntuu. Mutta muiden mielipiteet oli mullakin koko ajan mielessä.

Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin! Ja laita toki yv:tä jos haluut jutella enempi!:)
 

Yhteistyössä