Vastatkaa kaikki jotka tietää (häät)!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kihlattu nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kihlattu nainen

Vieras
Mitä maksaa häät 30-50 hengelle?

Kakku?
juomat? paljonko tarvii?

ruat tehdään sukulaisten voimin mahd. halvalla.

onko kirkko ilmanen?

jos pitää juhlat kotona suhteellisen tilavassa talossa, mitä kaikea pitää tehdä?
- millaisia hienoja koristeita voi laittaa/tehdä?

ja kertokaa kaikkea muuta mahdollista mitä tulee mieleen!

etenkin jos joku on lapista ja tietää mitä täällä maksaa esim kakut niin oisin kiitollinen! :D

riippuu niin mitä tarjoatte. kirkko ei maksa mitään ja jos juhlahuoneistona toimii omakoti niin ilmaistahan sekin on. kaikki mitä voi tehdä itse, kannattaa, sillä säästää pitkän pennin. meillä häät 100 hengelle reilut 1000e. tein itse kutsut, kiitoskortit, tiekyltit, koristelut. ruoat tehtiin porukalla. kakkupohjat leipomosta, mut itse täytettiin ja koristeltiin. puvun ompelutin tutulla. koristeita saa helposti erilaisista nauhoista, ruusukkeista ym.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 15:43 kihlattu nainen kirjoitti:

Kakku?
juomat? paljonko tarvii?

onko kirkko ilmanen?

jos pitää juhlat kotona suhteellisen tilavassa talossa, mitä kaikea pitää tehdä?

etenkin jos joku on lapista ja tietää mitä täällä maksaa esim kakut niin oisin kiitollinen! :D

Kirkko ilmanen ja jos häät kesäaikaan niin kukatkin voi kerätä luonnosta sekä kimppuihin, että koristeluun.
Tylli on kohtuu edullista ja riittoisaa koristeluissa ja taikataikinasta voi tehdä esim. sydämiä ja maalata haluamallaan värillä. confetit ei myöskään ole kovin kalliita mutta toimii esim. pöytäkoristelussa.

kutsut voi tehdä itse edullisestikin.

jos tahtoo alkoholia tarjoilla niin se on aika iso menoerä, vaikka tekisi miten. kakut muistaakseni 50-80e/kpl ja olikohan 20 hengelle sellanen yks ajateltu.

puvut voi vuokrata niin siinä säästää kans satoja euroja jos ei sit halua omaa jonka voi säilyttää.

Mä en osaa sanoa valmiiden tarjoamisten hinnoista mitään. Me järkättiin meidän häät suht pienellä budjetilla 9v sitten. Meidän häissä oli reilu 50 vierasta. Muistaakseni häihin meni rahaa markoissa noin 10 000mk johon sisältyi morsiusliikkeessä teetetty häämekkokin.
Leivoin itse äitini kanssa makeat tarjottavat ja likkakaverini täytti ja koristeli täytekakut (pohjat leivoin itse). Lihapullat tein itse ja kotikaljan. Kaksi sukulaista valmisti häälahjaksi ruuat ja olivat myös tarjoilemassa. Tarvikkeet hommasimme itse ja äitini antoi paistilihat.
Sinooperista lainasimme (vuokrasimme) sellaisen hääkukkakaaren, joka oli meidän pöydän takana. Siskoni silloinen mies teki mulle morsiuskimpun, veloitti muistaakseni kukkien hinnan. Kirkosta jouduimme pienen summan maksamaan, sillä olimme eri paikkakunnalla kirjoilla. Silloin ainakaan ei tarvinnut kotikirkosta maksaa. Samoin juhlapaikasta meni pieni summa ja muistaakseni erikseen pöytäliinoista.
Koristeita tein likkakaverin kanssa yhdessä. Hääkutsut tilasimme valmiina. Hääohjelman tulostimme itse kivan kuvan kera.
Ai niin kävinhän mä hääkampauksessakin kampaamossa.<br><br>

No oikeastaan suurin osa häistä koostuu pitopalvelun hinnasta joten siitä voi laskea aika hyvin et os ruoka on 26e per lärvi, sit hääpuku, meikit, kampaukset, miehen puku, hääpaikan koristelut niin siinäpä se ja tietty vielä paikan vuokra. Meillä piti olla 100 hengen häät ja ne olis tullut maksamaan n. 5000-6000e...

Lisään vielä, että meillä oli hääpöydässä sekä tarjoilupöydässä isommat kukka-asetelmat ja pöydässä pieni ruusu maljassa. Lahjapöydässä oli sinivuokkokimppu.

Olen ollut kerran tarjoilijana syksyllä tutun häissä niin siellä oli sali koristeltu pihlajanmarjaoksilla. Ne oli tosi upeet :) Luonnonkukkia kannattaa käyttää hyväkseen niistäkin saa vaikka miten hienoja asetelmia ja kimppuja.

Aikoinaan pidettiin pienet häät halvalla.
Vieraita oli 50. Rahaa meni 1000mk.

Iso täytekakku ja iso voileipäkakku ja pullakranssi leipomosta, coctail piirakat kaupasta.
Siiderit, viinit, limut, mehut kaupasta, leivät ja patongit myös.
Olut itse tehty.
Piiraita erilaisia, munavoit, leikkeletarjottavat, salaatit (2 eri laatua), keksit, kuivakakku, ja enempää en taaskaaan muista, tehtiin itse.

Kirkkohan ei mitään maksa.
Miehellä oli jo puku ja minulla oli suvun ajaton, ihana, perintömekko!

Serkkutyttö toimi kahvin kaatajana!

Ja siis omassa kotonamme (just hikisesti 50 neliöö) juhlimme!

Lappi on kyllä aika laaja käsite....

No Roissa on sellanen ku Jaanan kotipulla, jossa mm.:
- täytekakku 16 hengelle n. 34 ekeä
- täytekakku 12 hengelle n. 25 ekeä
- voileipäkakku (kala/ tai liha) 16 hengelle n. 40 ekeä
- Pullakranssi n. 7 ekeä
- Kilo kaneliässiä 20 ekeä

Noi heidän kakut ovat tosi isoja verrattuna muihin Roin leipomoihin. Vastaavat jotain 25 hengen kakkuja.

eka ohje: käyttäkää mielikuvitustanne vapaasti! :wave: ja tehkää juhlista oman näköisenne. ...ja toinen ohje: älä kuuntele liikaa niitä sukulaisia... :x
itsellä muutama vuos häistä aikaa joten hyvin muistaa sen häähumun! jotain jää aina viime tippaan, joten ei kannata panikoida, ja juhlat ei oo juhlat jos ei jotain kommelluksii satu! :D

...kiinnitä huomiota, minkä VÄRISET häät haluat/haluatte. ottakaa pari/muutama pääväri. servetit, kynttilät, kukat yms keskittyy sitten näihin väreihin =)
kannattaa selata sisustuslehtiä ynnä muuta mistä voi saada ideoita - niitä voi hyvin soveltaa häihinkin. tietenkin jos haluu oman näköset häät ja jotain ekstraa! =)

...tosi on, ettei kannata pistää mielettömiä summia häihin - jotku sitten maksaa niitä ekat avioliittovuotensa :whistle: yksinkertainen on kaunista!

pukuun kannattaa kiinittää huomiota. nykyajan olkaimettomat on mun mielestä jo aika tylsiä... :x kaikilla samoja... mutta nää onkin mun mielipiteitä, jokaisella omansa sitten! :D
taidan rakastaa muutenkin persoonallisuutta, tietyssä määrin =)

Paras tapa on pyytää tarjouksia pitopalveluilta tai juhlapaikoilta. Niihin voi sisältyä niin eri asioita, meillä juhlapaikan vuokra sisältyi annoshintaan, eli henkilöhinnalla saatiin koristelut, tarjoilut ja ruuat. Omissa koristeluissa kunnon servieteillä ja matalilla (jota ihmiset näkevät toisensa) pöytäasetelmilla pääsee pitkälle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 15:43 kihlattu nainen kirjoitti:

Kakku?
juomat? paljonko tarvii?

onko kirkko ilmanen?

Meillä maksaa ruuan (montaa lajia, noutopöytä) ja kahvejen raaka-aineet n. 900e ja kutsuttuja n. 200 plus n. 50 lasta. Ettei varmaankaan raaka-aineisiin meni puoltakaan tuosta. Ja jonkun sopparuuan tai pyttipannun saa varmasti halvalla.
Boolia saa halvalla, kun hakee esim. virosta viinat. Unohtaa kaikki liköörit ja muut kalliit. Lantraukseen mehua ja vissyä. Juomien määrästä on netissä kaikenlaisia laskureita. En tiiä oisko alkon sivuilla.
Kirkko on ilmainen, jos menee naimisiin omalla paikkakunnalla. MUTTA jos menee eri paikkakunnalla (eli eri seurakunnassa) saattaa kirkko maksaa. Olen kuullut et usein maksaa sellasen satasen verran.
Miltään hääsivustoilta ei kannata missään nimessä tilata mitään, jos haluaa halvalla päästä! Ihan sika kalliita. Tiimarista saa kaikkea krääsää halvalla. Ja itse olen katsellut huuto.netistä jotain halvalla.
Koristeita saa edullisesti ilmapalloista, paksuista nauhoista, kesällä koivuista. Valkoset liinat pöydissä ja hääkarkitkin tekee jo paljon. Ei sitä niin kamalasti tarvi.
Tosi vaikea sanoa mitä teidän häät maksaisi. Meillä menee 6000-7000e. Paljon tehdään itse. Mä varaisin ehkä teinä 2500-3000e. Kuitenkin puku, sormus ja kaikki mahdollinen maksaa. Omia kun tässä on järjestänyt niin huomaa, että se raha menee yllättävän äkkiä.

Yhteistyössä