Vastatkaa kaikki jotka olleet sektiossa ja saaneet sen jälkeen toisen lapsen.

• Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Eka sektio perätilan vuoksi, tehtiin lopulta kiireellisinä, koska lapsivesi meni ja supistukset alkoi 3vko ennen sovittua sektioaikaa.
Sen jälkeen kolme itsestään käynnistynyttä hyvää alatiesynnytystä.

kuumetta ilmassa
Ensimmäinen kiireellinen sektio,siitä 1v5kk päästä toinen alakautta,siitä 1v9kk syntyi kolmas alakautta.Eikä mitään ongelmia ollut :) Tässä neljännestä haaveilen......

Merkkaan, koska ensimmäinen syntyi kiireellisellä sektiolla sydänäänten laskun takia ja toinen olisi haaveissa. Esikoinen oli pieni viikkoihin nähden ja liikkeet oli vähentyneet niin päätettiin käynnistää ballonkilla, mutta jokainen hentokin supistus romahdutti sydänäänet niin päättivät leikata. Oli kasvot edellä tulossa ja napanuora kahdesti kaulanympärillä niin ei kuulemma olisi alakautta elossa tullutkaan.

Haluaisin toisen synnyttää alakautta.

Empire
Olipas aika monella (sivu 1) section syynä "pysähtynyt synnytys". käytiinkö sitä jälkeenpäin läpi mistä johtuu? Vau-kirjasarjan synnytysoppaassa mainitaan että mm. pepitidiini ja epiduraali hidastavat synnytystä ja lisää riskejä että jotakin voi mennä vikaan. Sen kirjan mukaan kannattaa mielummin kärsiä, synnytys voi olla nopeampi vaikka kärsivän aika on tietenkin pitkä. Itselläni on kyllä maailman surkein kipukynnys että jotakin kivunlievennystä on jossain vaiheessa otettava.

Oma section syy oli siinä että raskausmyrkytys oli edennyt niin pitkälle että supistukset lopetettiin lääkkein sillä ne nostivat liikaa verenpainetta. minut laitettiin yöksi tippaan jotta paineet tippuisi ja aamulla oli heti leikkaus. Oli se ikävä toimitus. En halua siihen enää.

"Lissu"
Eka syntyi sektiolla perätilan ja mun ahtaan lantioni vuoksi. Toinen sitten hätäsektiolla, yritettiin ensin alakautta mutta vauvan sydänäänet romahti kesken kaiken ja sektion yhteydessä selvisi, että kohtukin oli jo alkanut revetä. Kolmatta raskautta ei enää suositella.

Mulla muuten käynnistettiin toinen synnytys joten ehkäpä sille on syynsä, että monessa paikassa niin ei tehdä... en tiedä miksi siihen päätyivät, kysyin vielä että eikö ole sitten kohdun repeämisriski, niin lääkäri vastasi että no se on ihan minimaalisen pieni riski. Pieni tai ei, niin kohtuhan repesi...

"khm"
eka kiireellinen sektio, toinen ja kolmas alatiesynnytyksiä. ei sektiolla mitää vaikutusta seuraaviin synnytyksiin paitsi että synnytystapa-arviossa piti käydä tokaa odottaessa.

"poikia3"
Oliko mitään vaikutusta seuraavaan raskauteen/synnytykseen?
Millä tavalla toinen syntyi? Miksi ensimmäinen sektio tehtiin? Miksi mahd toinen sektio te
htiin? Miten arpi kesti alatiesynnytyksen?

Toiveissa alatiesynnytys.
Mun keskimmäinen syntyi kiireisellä sektiolla, koska osittain etinen istukka rupesi vuotamaan voimakkaasti v
verta. Synnnytys käynnistyi siis hulauksella, jonka luulin olevan lapsivettä ja se olikin verta.

Kolmas lapsi syntyi alateitse ja se oli myös toiveeni. Edellisen raskauden jälkeen olisin toivoessani saanut sektion, sillä osittain etinen istukka oli jäänyt kokonaan huomaamatta ja tilanne oli erittäin pelottava. Ehdin vielä noiden raskauksien välissä raskautua, ja synnyttää sitten viikolla 16 pienen pojan. Joten senkin vuoksi olin erityisessä seurannassa.

Arpi kesti ihan hyvin alatiesynnytyksen, itse asiassa nuo molemmat.

Kävin gynellä, kun keskimmäinen oli muutaman kuukauden vanha, sillä menkat alkoivat jo 2kk synnytyksestä vaikka vauva oli täysimetyksellä. Hain lupaa raskaudelle. Olinkin nopeasti raskaana, tämä raskaus keskeytyi viikolla 10. Olin nopeasti uudestaan raskaana, ja ehdin sitten raskausviikolla 16, jolloin taas raskaus keskeytyi. Tämän jälkeen tutkimuksissa löytyi kohdusta polyyppi, joka sitten poistettiin. Kuukausi leikkauksesta olin taas raskaana. Ja 2 v 8 kk keskimmäisen syntymästä syntyi sitten kuopuksemme.

Yhteistyössä