Oliko mitään vaikutusta seuraavaan raskauteen/synnytykseen?
Millä tavalla toinen syntyi? Miksi ensimmäinen sektio tehtiin? Miksi mahd toinen sektio te
htiin? Miten arpi kesti alatiesynnytyksen?
Toiveissa alatiesynnytys.
Mun keskimmäinen syntyi kiireisellä sektiolla, koska osittain etinen istukka rupesi vuotamaan voimakkaasti v
verta. Synnnytys käynnistyi siis hulauksella, jonka luulin olevan lapsivettä ja se olikin verta.
Kolmas lapsi syntyi alateitse ja se oli myös toiveeni. Edellisen raskauden jälkeen olisin toivoessani saanut sektion, sillä osittain etinen istukka oli jäänyt kokonaan huomaamatta ja tilanne oli erittäin pelottava. Ehdin vielä noiden raskauksien välissä raskautua, ja synnyttää sitten viikolla 16 pienen pojan. Joten senkin vuoksi olin erityisessä seurannassa.
Arpi kesti ihan hyvin alatiesynnytyksen, itse asiassa nuo molemmat.
Kävin gynellä, kun keskimmäinen oli muutaman kuukauden vanha, sillä menkat alkoivat jo 2kk synnytyksestä vaikka vauva oli täysimetyksellä. Hain lupaa raskaudelle. Olinkin nopeasti raskaana, tämä raskaus keskeytyi viikolla 10. Olin nopeasti uudestaan raskaana, ja ehdin sitten raskausviikolla 16, jolloin taas raskaus keskeytyi. Tämän jälkeen tutkimuksissa löytyi kohdusta polyyppi, joka sitten poistettiin. Kuukausi leikkauksesta olin taas raskaana. Ja 2 v 8 kk keskimmäisen syntymästä syntyi sitten kuopuksemme.