Vastatkaa jookos.. minkä ikäisenä teillä..?

• Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti
nyt harmaana
Eli minkä ikäisenä olette jättäneet vauvan n. 1kk lapsen isän kanssa yksin kotia yöksi/illaksi? Itse olisin menossa kuuntelemaan bändiä tässä viikonloppuna ja olisin pois kotoa max. klo. 18-04 ja lapsi olisi isänsä hoidossa kotona, pumppaisin maitoa pulloihin valmiiksi ja jos loppuu illan aikana äidinmaito niin meillä on korvikkeita kaapissa. Isä on sitä mieltä että lasta ei voi jättää isän kanssa illaksi kotiin koska lapsi kärsii siitä ettei ole äidin tissillä yöllä.. itse en oikein jaksa uskoa tuohon.

no tuota
Kaksivuotiaana jätin ekan kerran yön yli.

Kuopus joutui olemaan ilman äitiä koko päivän 8 kuukauden iässä.

Mä luulen, että me ollaan vähän eri kasvatuslinjoilla. =)

Ko
hmm.kai se riippu miltä itsestään tuntuu,milloin raaskii jättää...tosin vähän miettisin, jos olisin ulkona ja vauvan isästä tuntuu ettei pärjää...onhantoi aika pitkä aika 10h..
Ei kai tähän mitään oikeaa tai väärää vastausta ole..

b
Meillä oli 7 kk ilman äitiä 3 yötä. Voisin kyllä jättää tuoksi ajaksi, eihän se edes ole koko yö. Jättäisinkin ton nyt 3 kk ikäisen, jos se vaan suostuis syömään pullosta...

hepuli
eipä nuo pahemmi o isänsä kans ollu yötä vieläkää toinen 4v ja toinen 1v7kk kuopus oli ekan kerran yötä mun äitillä 4kk vanhana ku olin laivalla!anopin mielestä ku isän ei kuulu eikä isä kuulemma jaksa hoitaa(anopin mielestä siis)ja riitojen välttämiseks siis vien muual hoitoo ja jos en saa hoitajaa jätän menemät!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mitvit:
Jos isä ois samalla reissulla, kärsisikö lapsi isänpuutteen takia?
No näinpä minäkin mietin, ja en kuitenkaan ole lastani hylkäämässä vaan menossa tuulettumaan ulos jotta itsekin jaksan olla kotona lapsen kanssa. Yöllä kuitenkin siis tulossa takaisin kotiin. Ei vaan minun päähäni mahdu että minun pitäisi olla joka yö kotona lapsen kanssa kun isäkin voi antaa pullosta sille sitä maitoa (meillä kun muutenkin on jo syötetty pullosta ja osaa syödä siitä hyvin). Että kärsiikö vauva muka siitä että se ketä herää yöllä sen nälkäitkuun ja rauhottelee siitä onkin kerrankin sen isä eikä äiti..?

just just
Vauva nyt kuitenkin on äitiinsä enemmän kiintynyt kuin isäänsä, koska äiti on vauvalle tutumpi ja henkiinjäämisen kannalta tärkeämpi.

En ole ihan noin pienenä jättänyt,mutta kyllä tuo isän höpötys äidin tisseistä voi johtua panikoimisestakin.

Meillä oli ihan kauheaa kun oli puhetta ensimmäisen lapsen aikana,että isä jäisi vauvan (2kk) kanssa päiväksi kahdestaan.
Siis isästä oli ihan o.k. ja asia sovittu.
Kuitenkin alkoi ihme kiukuttelua jo viikkoa aikaisemmin miehen puolelta ja sanoin suutuspäissäni,että perun menosi.
Loppujen lopuksi viimehetkillä selvisi,että mies oli aivan paniikissa ja peloissaan kun jää vauvan kanssa kahdestaan.Sain tehdä reissuni hyvillä mielin.

Meillä isä siis ollut vauvan kanssa ihan kaikessa mukana ja valvonut isyyslomilla öitä jne.
mutta tuo täysivastuu kuitenkin pelotti häntä aivan hurjasti.

Mies ravasi jopa äitiysneuvolakäynneillä kesken työpäivien yllätys,yllätys vaikka olin sanonut,että ihan vaan painoani mitataan jne. : )

No...kaksi viimeisintä raskautta ottanut vähän lungimmin.

kotiäiti
Sen kun menet! Kannattaakin välillä antaa isän hoitaa yöhommat ettei käy niinkuin meillä, tuo 1 v ei vieläkään huoli ketään muuta kuin äidin rauhoittelemaan yöllä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No näinpä minäkin mietin, ja en kuitenkaan ole lastani hylkäämässä vaan menossa tuulettumaan ulos jotta itsekin jaksan olla kotona lapsen kanssa. Yöllä kuitenkin siis tulossa takaisin kotiin. Ei vaan minun päähäni mahdu että minun pitäisi olla joka yö kotona lapsen kanssa kun isäkin voi antaa pullosta sille sitä maitoa (meillä kun muutenkin on jo syötetty pullosta ja osaa syödä siitä hyvin). Että kärsiikö vauva muka siitä että se ketä herää yöllä sen nälkäitkuun ja rauhottelee siitä onkin kerrankin sen isä eikä äiti..?
no ei varmasti kärsi! menet vaan tuulettumaan niin jaksat sitten taas olla kotona,isä pärjää varmasti ja oppii olemaan vauvan kanssa!

hauskaa iltaa!

Iskä pelkää, sitä huolettaa ettei se pärjää vauvan kanssa mutta ei voi myöntää. Annat vaan isälle tarkat ohjeet erikoistenkin tilanteiden varalle, ja menet. Hyvähän se on että isikin saa välillä olla ihan rauhassa kahdestaan vauvan kanssa.

autokoulu juttuja. annoin tyttöni vieraalle hoitoon (olen yh ja lapsen isä ei halua tavata)
tytöllä silloin ikää noin 2kk... kaikki oli mennyt tosi hyvin. enkä ole huomannut mitään erikoista tuossa vuoden vanhassa termiitissä.

olin kahtena päivänä ja molempina päivinä jotain 10h....

mä kannatan että mene vaan ei se lapsi kärsi jos on osaava hoitaja. isä, äiti tai vieras

harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
Eli minkä ikäisenä olette jättäneet vauvan n. 1kk lapsen isän kanssa yksin kotia yöksi/illaksi?
Hienosti muotoiltu tuo kysymys:)

Meillä lapset eivät ole olleet kuin pari kertaa yökylässä/hoidossa muualla.
Mutta isänsä kanssa ovat olleet jo ihan pienestä pitäin.Isä on jopa hoitanut lasten yösyötöt,vaikka minä olen ollut ihan kotosalla.

Ja todellakin isä voi hoitaa lasta,siinä missä äitikin.Imetys ei onnistu,mutta jos lapsi syö pullosta niin ei mitään ongelmaa.

Yhteistyössä