Vastaatteko viesteihin samalla tavalla riippumatta kenelle vastaatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotilehmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kotilehmä

Aktiivinen jäsen
30.11.2006
7 177
1
38
Tuossa tytsin ketjussa monet moittivat siitä, että näin vastataan vain koska kirjoittaja on tytsi. Minun mielestä tuo on jotenkin niin luonnollista ja päivänselvää. Tottakai se vaikuttaa kuka nimimerkki mitäkin kirjoittaa jos täällä pyörii niin paljon että nimimerkkejä jo tunnistaa.
Ja ihan esimerkkinä vaan, että jos joku tietää että mulla on 4 tyttöä ja minä teen poikalapsien villeyttä koskevan aloituksen, niin heti saan paskaa niskaan siitä että todennäköisesti olen vain kateellinen siitä kun ei ole poikia ja että en tiedä kun ei itsellä ole. Kun taas jos joku poikien äiti tekee samanlaisen aloituksen niin hän saa heti sata voimahalia ja viestejä että kuulostaa niin tutulta, tuollaisia ne pojanviikarit on :whistle:

Kyllä vaikuttaa paljonkin se, kenelle vastaan. Jos en mitenkään erityisesti tunnista kirjoittajaa, vastaan varmaankin jotenkin neutraalimmin. Mutta jos tunnistan, se luonnollisesti vaikuttaa, miten vastaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:
Vastaan puolueettomasti sen mukaan olenko samoilla linjoilla vai en. En mä tosin kauaa täällä ole vielä pyörinytkään.

Niin minäkin joskus tein, mutta nyt kun täällä on jo monta vuotta ollut niin ei voikaan olla täysin puolueeton ja vastailla aina samalla tavalla. Sen myös oppii että kenen huumorintaju on sellaista että kestää sanoa mitä vaan ja kuka ottaa todennäköisesti heti nokkiin, tosin tätä joudun varmaan harjoittelemaan vielä kauan :D

Mä en yleensä kato kenelle vastaan, mä vastaan niinkun asiasta ajattelen.Ketjun alottaja ei siihen vaikuta.

Voin vastata kärkkäästi tai sitten oikein neutraalisti, mutta se johtuu vain siitä mikä on mun mielipide asiasta.

Niinku toi tytsin essee, en mä ajatellu että no ei se siitä voi kirjottaa kun sillä ei ole lapsia.Mä luin sitä esseetä ja ajattelin että tytsillä on kylläkin kirjottajan lahjoja ja ihan kivasti se oli asiansa tuonut siinä esseessä esille.Eihän siinä ollut kyse siitä mistä kukakin saa kirjoittaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja appeli:
mä en kato nimimerkkiä vaan sitä mitä se kirjottaa

Kuten myös.
Tosin joskus tulee jätettyä väliin tiettyjen nimimerkkien kirjoitukset ihan vaan siksi, että heistä on negatiivinen mielikuva enkä juuri sillä hetkellä jaksaisi provosoitua tai ärsyyntyä :kieh: . Ja kun sitten luen kyseisen ketjun niin huomaan että hei, sillähän on ihan fiksuja ajatuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja appeli:
mä en kato nimimerkkiä vaan sitä mitä se kirjottaa

Kuten myös.
Tosin joskus tulee jätettyä väliin tiettyjen nimimerkkien kirjoitukset ihan vaan siksi, että heistä on negatiivinen mielikuva enkä juuri sillä hetkellä jaksaisi provosoitua tai ärsyyntyä :kieh: . Ja kun sitten luen kyseisen ketjun niin huomaan että hei, sillähän on ihan fiksuja ajatuksia.

Näin juurikin toimin. Omaa energiaa ei yksinkertaisesti JAKSA tuhlata jonnin joutavaan tappeluun palstalla. Sitä saa ihan riittävästi kuunnella livenä tässä kotona kun sisarukset pullistelevat keskenään ja jokainen on TOTTAHAN TOKI omasta mielestään AINA oikeassa

:D

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Kyllä vaikuttaa paljonkin se, kenelle vastaan. Jos en mitenkään erityisesti tunnista kirjoittajaa, vastaan varmaankin jotenkin neutraalimmin. Mutta jos tunnistan, se luonnollisesti vaikuttaa, miten vastaan =)

Näin juuri.

pyrin ajattelemaan että te kaikki ootte ihmisiä ja ihmisillä tunteet ja ajatukset jotka pitää saada julki oli se nimimerkki ihan mikä tahansa.
en minä vastaa esim. tiinalle eri tavalla kun liisalle oikeessa elämässäkään.

Siis oikeasti?? Jos fjonga kertoo miesseikkailuistaan tai tytsi, niin eikö tule vastattua eri tavalla? Tai ryyppäämään on lähdössä pintelin tai jätkä??
Mulla on kyllä niin vaikea uskoa. Pitää varmaan tehdä niin että suodattaa kaikki nuo eriävät vastaukset, niin ei tarvitse myöntää olleensa väärässä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
no vierailijoille tulee vastattua hieman vittumaisempaan sävyyn ja suorempaan kuin mustille nikeille yksinkertaisesti siitä syystä että en tykkää niistä :whistle:

:laugh: Ihanaa että joku puhuu suoraan :D Mutta tuota toisaalta osasin sulta kyllä odottaakin... (eli siis taas tuli oletettua jotain nimimerkin perusteella)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Siis oikeasti?? Jos fjonga kertoo miesseikkailuistaan tai tytsi, niin eikö tule vastattua eri tavalla? Tai ryyppäämään on lähdössä pintelin tai jätkä??
Mulla on kyllä niin vaikea uskoa. Pitää varmaan tehdä niin että suodattaa kaikki nuo eriävät vastaukset, niin ei tarvitse myöntää olleensa väärässä :whistle:

Minä taidan olla sinun kanssasi samaa mieltä. Vähän sama kuin se, että moni on sitä mieltä, ettei oma äänensävy muutu sen mukaan, kenelle puhuu. =)

no vierailijoille tulee vastattua hieman vittumaisempaan sävyyn ja suorempaan kuin mustille nikeille yksinkertaisesti siitä syystä että en tykkää niistä :whistle:

:laugh: Ihanaa että joku puhuu suoraan :D Mutta tuota toisaalta osasin sulta kyllä odottaakin... (eli siis taas tuli oletettua jotain nimimerkin perusteella)

:saint: no on täällä kyl yks musta nikki jonka aloituksiin en tule koskaan vastaamaankaan :kieh:
mut juu olen kyl huomannu saman jos mä lähden onnelaan niin tulee näitä kaikenmaailman "nyt harmaana" aukomaan kun taas joku toinen lähtee niin johan tulee "voi ku kiva että pääset tuulettumaan"... saan toki itsekkin samanlaisia kommentteja mut en suuressa määrin =)

:saint: no on täällä kyl yks musta nikki jonka aloituksiin en tule koskaan vastaamaankaan :kieh:
mut juu olen kyl huomannu saman jos mä lähden onnelaan niin tulee näitä kaikenmaailman "nyt harmaana" aukomaan kun taas joku toinen lähtee niin johan tulee "voi ku kiva että pääset tuulettumaan"... saan toki itsekkin samanlaisia kommentteja mut en suuressa määrin =)

Se olen varmaan minä :ashamed:
Mut vastaus kysymykseen niihin mihin vastaan vastaan ihan miten vastaisin kenen tahansa kysymykseen, en siis vastaa nimimerkin perusteella aloituksiin, vaan yleensä aiheen perusteella

Yhteistyössä