Vastaatko työkaverisi työasiaa koskevaan tekstiviestiin, jos sinulla vapaapäivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua pyytävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voisin laittaa sitten kun huomaan sen, saattaisi hyvin mennä vaikka huomisaamuun tai todennäköisemmin myöhäiseen iltaan, jolloin tarkistaisin, että kännykän herätys on päällä aamua varten.

No vähän riippuu. Minun kaikilla työkavereilla on työpuhelin, mutta mulle ei. Joten minä oon niin pikkumainen, että tuskin vastaisin omaan piikkiini, vaan toivoisin, että työkaveri soittais mulle. Mutta jos jotain tosi tärkeää, niin vastaisin kyllä.

Privaattinumeroon laitoin, en edes muista hänen työnumeroaan. Ja perille meni. Täytyy ilmeisesti vielä vain odotella ja jos ei mitään kuulu, toimin aamulla kuten parhaaksi katson.

Minäkään en päivystä privaattipuhelintani samalla tavalla kuin työpuhelintani, jonka jätä viikonlopuksi töihin. Jos asia olisi kiireellinen/tärkeä, vastaisin mutta jos taas muunlainen palaisin asiaan vasta maanantaiaamuna.

En yleensä edes katso puhelinta viikonlopun aikana . Sunnuntai-iltana tarkistan ettei ole tullut viestiä vuoronvaihdoista. Viikonloput "pyhitän" täysin perheelle ja itselleni .
Jos jää joku juttu avoimeksi ja etukäteen sovitaan niin pidän puhelinta silmällä myös viikonloppuna.

Työpuhelimeni on kannettavan kanssa samassa laukussa joko äänettömällä tai kokonaan kiinni... joten minulla saattaa kestää yksinkertaisenkin tekstarin lähettäminen.

Pidän työpuhelimeni kiinni. Privaattinumeroa en ole antanut kenellekään töissä. Numerotiedustelusta numeron todennäköisesti saa. Pyrin välttämään kaikkia työasioita vapaa-ajalla. Jos on joku projekti menossa, niin silloin työ- ja vapaa-ajan käsiteet ovat sekaisin ja saatan tehdä töitä milloin vain on tarvetta.

Puhelimeen tulleita viestejä ei välttämättä huomaa. Jos en satu kuulemaan viestin merkkiääntä, niin voi olla, että katson puhelinta ja huomaan viestin vasta työaamuna (koskee myös privaattipuhelinta) .

Vastaisin. MUTTA en oleta vapaalla olevan työkaverin vastaavan minulle jos työasioista soittelen. Jokaisella oikeus olla vapaalla ilman työasioista murehtimista, eikä tarvitse miettiä suuttuuko nyt joku työkaveri jos ei samalla työasioita suostu hoitamaan.

[QUOTE="vieras";24509502]Vastaisin. MUTTA en oleta vapaalla olevan työkaverin vastaavan minulle jos työasioista soittelen. Jokaisella oikeus olla vapaalla ilman työasioista murehtimista, eikä tarvitse miettiä suuttuuko nyt joku työkaveri jos ei samalla työasioita suostu hoitamaan.[/QUOTE]

Kannattaa varmaan myöskin hoitaa tiedotukset, ohjeistukset ym niin hyvin kuntoon, ettei sijaisen tarvitse tärkeitä asioita pähkäillä ;) Eikä ainakaan sitten jälkikäteen märistä jos jotain olennaista jäi tekemättä, koska tiedot oli puutteelliset.

Melko tökerö ap, on pakko todeta.. Meinaan tuo viestin laitto privaattinumeroon. Etenkin, kun vielä jotakin pidempiä ohjeita kaipasit. Ensinnäkin tämä työkaverisi on VAPAALLA ja häiritset häntä työasioissa, eli tuhlaat hänen vapaa-aikaansa. Lisäksi laitoit tekstiviestin privaattinumeroon odottaen työkaverin vielä MAKSAVAN itse siitä, että saa antaa sinulle ohjeita tekstiviestillä. Olisit edes soittanut ja siten itse maksanut tuon ohjeiden kysymisen. Silloinkin työkaveri olisi menettänyt vapaa-aikaansa, mikäli olisi vastannut, mutta ei sen lisäksi rahaa kuten tässä tapauksessa.

Meillä on sovittu, että kaikista työajan ulkopuolisista puheluista saa kirjata vähintään tunnin työaikaa. Mulla on yksi ainut numero ja työnantaja maksaa laskun. Eli kyllä luultavasti vastaisin. Tosin harvoin me turhaan sisäisesti soitellaan, eri asia jos asiakkaalla jotain pahasti hätänä.

Laitoitko sä sunnuntaiaamuna sille viestiä ja oot jo kymmenen maissa palstalla ihmettelemässä, että miks ei vastaa? Mä ainakin olisin vielä nukkumassa, jos on vapaa päivä. Odottelehan rauhassa, ehkä se vielä vastaa, kaikki ei päivystä 24/7 kännykän vieressä. Ja joo, itse vastaan kyllä.

Kannattaa varmaan myöskin hoitaa tiedotukset, ohjeistukset ym niin hyvin kuntoon, ettei sijaisen tarvitse tärkeitä asioita pähkäillä ;) Eikä ainakaan sitten jälkikäteen märistä jos jotain olennaista jäi tekemättä, koska tiedot oli puutteelliset.

Miksi et kysynyt asiaa kaverisi vielä ollessa töissä?
Kyllä sijaisenakin voi suunsa avata ja kysyä kollegalta vinkkejä ja apuja, jotta saat hänen työnsä parhaasi mukaan hoidettua?
Jos olet mielestäsi huonosti perehdytetty hommaan, miksi et maininnut asiasta?

Kyllä mä olen vastannut, ja käynyt työpaikalla kun uudella työkaverilla oli sellainen ongelma, ettei olisi voinut jatkaa töitä ilman apua, eikä pomoa saanut kiinni. Sain kyllä palkkaa siitä. Toisaalta voin kyllä pitää vapaalla puhelinta kiinni tai äänettömällä tai jätän kokonaan kotiin kun lähen jonnekin, eikä musta silloin ole apua kellekään :)

No en kyllä olisi minäkään sunnuntaiaamuna vastaamassa työtekstiviestiin, olisi se sitten tullut omaan tai työkännykkään. ENkä kyllä mielelläni vastaisi tekstiviestiin tai soittaisi työasiassa omaan piikkiin. Meillä nimenomaan on kielletty viemästä työpuhelimia kotiin ja henkilökohtaista numeroa ei tarvitse antaa kenellekään. Tietenkään en tiedä mistä alasta on kyse, mutta ei minulle asiakkaat ole niin henkilökohtaisia, etteiikö sijainen voisi tehdä ihan omat ratkaisunsa kuten parhaaksi näkee tai toisinpäin jos olen sijaisena, en kohtele asiakasta mitenkään eri tavalla kuin jos hän olisi ns. oma asiakas. Tottakai sijaisen on ihan yhtälailla katsottava asiakkaan parasta etua, eikä todellakaan perusteluksi kelpaa että kun olen vain sijainen, ei kelpaisi asiakkaalle eikä kyllä pomollekaan.

Totta kai vastaan. Mulle vapaapäivä merkitsee lähinnä työpaikalta poissaoloa, enkä koe vapaatani Häirittävän vaikla kotoa käsin jotain selvittelisin. Toisinaan pitää lähteä pahimman kriisin sattuessa jopa käymään töissä ja sekin on ihan ok, olen kuitenkin näennäisesti vapaalla ja pääsen kotiin heti kun hommat hoidettu.

Ehkäpä työkaverisi on vaan kiireinen tai vaikka käymässä jossain eikä siksi huomaa vastata:)

Yhteistyössä