Vastaatko suurimmaksi osaksi yksin näistä asioista:

• Viestiketjun aloittaja lisää listaa
  • Ensimmäinen viesti
liira
En vastaa. Mä maksan yleensä laskut, kun mä tienaan enemmän ja miehellä nyt hieman tiukka tilanne. Aamupalaa meillä ei kyllä erityisemmin "laiteta", tarpeet pöytään ja siitä sitten tekemään itse. Se laittaa, joka aikaisemmin herää, yleensä mies, joka menee helpommin pojan rytmissä. Siivous vuorotellen, samoin kaupassakäynti. Ärsyyntyisin kyllä ihan hitosti, jos joutuisin yksin tekemään, ei kävisi päinsä mun maailmassa.

Annu
Meillä aamupalat tekee pääosin mies...tai keittää sen aamupuuron ennen töihin lähtöä. Siivoukseen ja ruoanlaittoon mies osallistuu myös...minä teen enempi.

Pyykkihuollon hoidan minä 100%.

Laskut maksetaan puoleksi. Toki nyt kun itse olen kotona niin mies maksaa enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
-aamupalan teko viikonloppuisinkin mies tekee omansa, minä omani ja likalle se joka ehtii ja jaksaa
-kaupassa käynti ja ruoanlaitto miehen iltavuorossa minä käyn, aamuvuorossa mies yleensä käy, itse tehdään omat ruokamme, likka syö molempien ruokia
-siivous minä yleisjärjestän ja pesen pyykit, mies imuroi ja hoitaa muita juttuja
-laskujen maksut mies maksaa asunnon, minä autot ja vakuutukset
ihan uteliaisuuttani, miks te ette tee yhdessä/yhteistä ruokaa?

Meillä mä hoidan pääasiassa siivoukset, pyykit ja kauppareissut. Mies auttelee sen mukaan mitä kerkeää ja miten on kotona.

Lastenhoito on suunnilleen puokkiin jos ollaan molemmat kotona.

Mä yleensä hoidan laskujen sen fyysisen maksuosuuden, mutta laskut maksetaan sieltä tililtä missä sattuu rahaa olemaan, katsomatta sen enempää kenen lasku tai kenen tili. meillä on yhteinen koti, lapsi ja rahat. Emme erittele kummankin tienaamia rahoja.

Ja käyn puolikasta töissä.

Mä maksan laskut, hoidan suurimman osan siivouksesta, pesen useimmiten pyykit ja teen vauvalle ruuat/ ruokin vauvan.

yhdessä käydään kaupassa tai mies käy koulusta tullessaan, ruokaa tehdään vähän vuorotellen.

mies hoitaa koiran ruokinnan ja ulkoilutuksen. mä osallistun lähinnä sen koulutukseen.

salla
-aamupalan teko viikonloppuisinkin
mies enemmistön, minä ehkä kerran kuussa
-kaupassa käynti ja ruoanlaitto
enimmäkseen
-siivous
yhdessä
-laskujen maksut
mies hoitaa enemmistön

pimu
vastaan yksin ihan kaikesta mitä tässä talossa tapahtuu.
Vastaan lasteni hoidosta, vaatetuksesta, ravinnosta ja kasvatuksesta.
Vastaan joka ikisestä meidän perheen tarvikkeen hankinnasta.
Vastaan auton hankinnasta, auton huollosta ja korjauksista.

Siis IHAN kaikesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
-aamupalan teko viikonloppuisinkin mies tekee omansa, minä omani ja likalle se joka ehtii ja jaksaa
-kaupassa käynti ja ruoanlaitto miehen iltavuorossa minä käyn, aamuvuorossa mies yleensä käy, itse tehdään omat ruokamme, likka syö molempien ruokia
-siivous minä yleisjärjestän ja pesen pyykit, mies imuroi ja hoitaa muita juttuja
-laskujen maksut mies maksaa asunnon, minä autot ja vakuutukset
ihan uteliaisuuttani, miks te ette tee yhdessä/yhteistä ruokaa?

Meillä mä hoidan pääasiassa siivoukset, pyykit ja kauppareissut. Mies auttelee sen mukaan mitä kerkeää ja miten on kotona.

Lastenhoito on suunnilleen puokkiin jos ollaan molemmat kotona.

Mä yleensä hoidan laskujen sen fyysisen maksuosuuden, mutta laskut maksetaan sieltä tililtä missä sattuu rahaa olemaan, katsomatta sen enempää kenen lasku tai kenen tili. meillä on yhteinen koti, lapsi ja rahat. Emme erittele kummankin tienaamia rahoja.

Ja käyn puolikasta töissä.
Meille ei kelpaa toistemme ruoat :D
Mies syö pastaa ja riisiä, valmiiksi marinoituja lihoja, leipää, sokerijugurttia ja kaikkea muuta ällöä. Minä syön rasvasta, marinoimatonta lihaa, kermaa, voita, munia japaljon paljon erilaisia rehuja, eikä mies suostu edes maistamaan..

Ruokaostokset tekee molemmille se, joka kauppaan menee. Mä tarkistan aina että on leipää, margariinia, sokerijuguja ja muita miehen perusjuttuja ja se vastaavasti varmistaa mun kermat ja kukkakaalit kauppaan mennessään :)

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
-aamupalan teko viikonloppuisin MIES
-kaupassa käynti ja ruoanlaitto MINÄ/MIES
-siivous MINÄ
-laskujen maksut MIES
Peesi tähän,paitsi että meillä ei syödä aamupalaa,paitsi tyttö tietenkin itse mennään kahvilla lounaaseen.Oon nyt viikolla opetellu syömään aamupalaa ennen töihin lähtöä.

Mä vastaan
aamupalasta vk-loppuisin koska mies ollu yön töissä joten ihan luonnollisesti se jää mulle
kaupassa käynti tehdään yhdessä tai sit se kumpi kerkee
siivouksen hoidan minä ja pyykivuoren
mies maksaa laskut
mies tekee useimmin ruuat ku minä

v
käyn kaupassa
siivoan
teen ruoan
kuskaan lapset
huolehdin kaikki lasten koulujutut (keskustelut ym) ja päiväkotijutut¨
neuvolat ja lääkärit ja hammaslääkärit
teen lumityöt
leikkaan ruohon
pilkon polttopuut
lämmitän uunin
mitähän vielä.. maksan laskut, pesen pyykit, putsaan viemärit.. (toki jotain juttuja myös lapset tekee ja osallistuu)
käyn töissä joka arkipäivä
ja mieskin talosta löytyy... en tiiä kuinka kauan!!

v
Alkuperäinen kirjoittaja v:
käyn kaupassa
siivoan
teen ruoan
kuskaan lapset
huolehdin kaikki lasten koulujutut (keskustelut ym) ja päiväkotijutut¨
neuvolat ja lääkärit ja hammaslääkärit
teen lumityöt
leikkaan ruohon
pilkon polttopuut
lämmitän uunin
mitähän vielä.. maksan laskut, pesen pyykit, putsaan viemärit.. (toki jotain juttuja myös lapset tekee ja osallistuu)
käyn töissä joka arkipäivä
ja mieskin talosta löytyy... en tiiä kuinka kauan!!
unohtui, että mies huoltaa mun auton ja tankkaa sen :)

Noista vastaan siivouksesta lähes kokonaan yksin. Mies maksaa laskut yhteisistä rahoista, käy kaupassa useammin kuin minä. Kokkaillaan yhdessä tai erikseen, mies ehkä useammin kuin minä, koska tulee aina töistä aiemmin kuin minä. Aamupalat osataan tehdä itse.

vieras
aamupalan tekee kuka ensimmäisenä menee keittiöön, useimmiten mies, koska minä nukun viikonloppuisin pidempään.
ruokakaupassa käydään yleensä yhdessä, tosin minun pitää suunnitella mitä sieltä tarvitaan.
ruuan valmistan minä.
mies hoitaa siivouksen (siis ihan kaiken, pölyt, matot, lattioiden pesu, vessan pesu..)
pyykit hoidan minä.

reilu työnjako, molemmilla omat hommat, eikä tarvitse riidellä kotitöistä :)

vieras
Helpompi tehdä lista miehen töistä. Ruohonleikkuu, lattiakaivojen siivous n. kerran vuodessa, ilmanvaihtokoneen suodatinten vaihto, auton huolto ja polttopuiden teko. Mä vastaan kaikesta muusta päivittäisestä.

en
ainoastaan -laskujen maksut on noista sellainen, josta vastaan enemmän, mä olen meistä ehdottomasti parempi paperihommissa.
sen sijaan pyykit on käytännösä kokonaan mun vastuulla, samoin lapsen vaatteet.
Myös pihahommat (tarkoittaa meillä lähinnä kasvien hoitoa, rivarissa ei kauhesti lumitöitä tarvitse tehdä), kuten myös huonekasvien hoito on mun vastuulla.

-aamupalan teko viikonloppuisinkin - se tekee joka ensin ehtii.
-kaupassa käynti ja ruoanlaitto - pääosin äljäke hoitaa kaupan ja mä ruoan.
-siivous - pääosin mä, mutta myös äljäke.
-laskujen maksut - minä.

Non compos mentis
En. Ruoanlaitto on jaettu. Tässä kuussa minä hoidan ruokaostokset ja ruoanlaiton, ensi kuussa sitten äiti tekee ne. Siivous on vähän miten sattuu. Kokeilimme kotisiivoojaa, mutta sopimus heidän kanssaan ei oikein pitänyt. Aamupalan jokainen laittaa itse itselleen kun herää, arkisin jompikumpi meistä aikuisista keittää puuron. Laskut jokainen hoitaa itse.

Yhteistyössä