Vasemman käden sekä jalan puutuminen/voimattomuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mans
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mans

Vieras
Mistä voi johtua vasemman käden sekä jalan puutuminen/voimattomuus? Jatkunut nyt torstaista asti. Kädessä tuo puutuminen tuntuu varsinkin ranteesta alaspäin. Tässä kirjoittaessakin on vaikea kirjoittaa vasemmalla kädellä.

Joku hermopuristus. Kädessä voi olla vaikka rannekanavaoireyhtymä, tai mikä tahansa hermo kaulan ja ranteen välillä voi olla jumissa. Jalankin puutuminen on varmaan hermoperäistä.

Täällä samaa, mutta oikealla puolella ja on tosi inhaa :(

Mulla on kyllä vika niskassa, et vissiin sieltä johtusin ja, kun
jalkaan asti niin selässä jotain.. iskiasta epäiltiin joskus!
Lihasrelaksanttia ja kipulääkettä, ei kyllä auta aina!

Venyttelyä...

Mutta toispuoleinen voimattomuus voi johtua muustakin..esim:halvaus ym..
jos jatkuu pika pikaa lääkäriin! :)

mulla puutuu välillä koko oikee käsi. Pistelee ja tunto lähtee erityisesti sormista. Johtuu iitä että lihaksett on jumissa ja painaa hermoja. Rentouttavat lääkkeet jota sain Mehiläisestä autto aika nopeesti.

Mutta koskaan ei oo mulla mennyt tunto myös jaloista.

Mulla itselläni alkoi samanlaista olla parikymppisenä, siis voimattomuutta ja puutumista ja juuri vasemmalla puolella. Syynä oli lihasjumitus ja siitä aiheutuva hermopuristus.

Kiitos kaikille vastauksista :). Joo, kyllä voisi varmaan johtua mulla niskasta ja/tai selästä, koska hartiat ovat ihan jumissa, istun yleensä aika kumarassa asennossa enkä juurikaan harrasta liikuntaa.

Niska/hartia säteilee käsiin
Selkä säteilee jalkoihin

-Seiso suorassa ja laita silmät kii ja kädet sivuille ja siitä siirrät käsiä vuorotellen nenään(etusormella kosketat siis nenänpäätä)
-Kädet suoraan eteen ja pyöritän niin että kääntyy sisälle ja ulos(niin kuin leiposin pullia, kädet siinä asennossa eteen)

Miten nuo onnistuu!?!?!

Alkuperäinen kirjoittaja tätä;23397502:
no kerropa enemmän?
Mulla ollut joskus ihan säännöllisesti samoja vaivoja

No minulla selkä nyrjähti jotenkin ja veti jalat alta niin kiropraktikko sanoi että se vastaa jalkoihin, kyseli et menikö jalat alta ja minulla meni, en tiedä tarkemmin miksi mutta se vaan vastaa jalkoihin ja vasemmalle tuo selkävaiva.

outoa että 20 v voi olla noita vaivoja .olen 44 v jalkani tänään reistailee jatkuvasti nilkasta.vituttaa.kun ei jaksa kävellä 50 metriä pitempään.pitäisikö käydä lääkärillä vai odottaa että menee ohi.

outoa että 20 v voi olla noita vaivoja .olen 44 v jalkani tänään reistailee jatkuvasti nilkasta.vituttaa.kun ei jaksa kävellä 50 metriä pitempään.pitäisikö käydä lääkärillä vai odottaa että menee ohi.

Älä muuta sano..
mulla alkoi ihan samat oireet 19-20v. ja nyt oon kärsinyt niistä jo
8vuotta ! :(

Välillä tosin miettii, että onko tää vaan "muka" niskan syy!!

Päivittäin syön lihasrelaksantteja + kipulääkettä tarvittaessa (panacod)
En saa syödä buranaa ym.

Minua on vaivannut tässä parisen viikkoa vasemman jalan tunnottomuus, pistely ja kävelyvaikeudet sekä ajoittain myös vasemman käden täysi puutuminen. Lisättäköön tähän, että sain juuri tietää olevani taas raskaana, mutta takana useita keskenmenoja, yhtään lasta minulla ei vielä ole, joten en uskalla tästä vielä iloita. Minulla on ollut useita vuosia masennusta ja runsasta alkoholinkäyttöä sekä satunnaista pilven pössyttelyä ja subun sniffaamista. Masennukseen, sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja paniikkihäiriöön aamuisin 20mg Cipralex, päivisin 10mg Diapam ja iltaisin 7,5mg Zopinox. Olen kuitenkin ihan perusterve 22-vuotias, 160cm/50kg. Osaisiko joku neuvoa minkä tahon puoleen minun pitäisi tämän vasemman puolen puutumisen takia kääntyä vai meneekö itsestään ohi ja mistä voisi johtua?

Yhteistyössä