Ontelosyylät eli molluskat? -Onko kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Manzu

Jäsen
02.12.2008
307
0
16
Meidän 3,5v tytöllä nousi noita molluskoja syksyn flunssan yhteydessä. 4kpl vasemman käden kyynärtaipeessa. Eivät häirinnyt lasta itseään. Lääkäri ei antanut mitään hoitomuotoa niihin. Käski vain odottaa, että ne laskeutuvat itsestään.

Nyt joulun alla niitä on tullut lisää. Kaikki vasemmalla puolella, nyt vasen kylki ja rinta.. sekä vasemman jalan taipeessa. Tuntuu, että lisääntyvät ihan älyttömän nopeaa.

Onko kellään kokemuksia? Olisko jotain millä niitä hoitaisi?

Meillä nuorimmainen sai kaikista pahimmat molluskat eli niitä oli PALJON. Mikään täältä kuulemistani hoitokeinoista ei meillä tehonnut. Syylät lähtivät ehkä vuoden kuluessa itsestään pois. Joukossa oli isoja ja ihan pieniä ja niitä oli tosiaan paljon :(. Nyt ei kuitenkaan enää ole jälkeäkään missään :) eli vaikka pahalta näyttää, ne häviävät kokonaan.

Meillä oli 4-vuotiaalla peppukannikoissa ja takareisissä joku aika sitten. Neuvolassa suosittelivat Osterivinokas-kapseleita, joita myydään luontaistuotekaupoissa.
Oli kuitenkin niiiiin pahan makuisia, etten saanut niitä millään menemään edes ruokaan sekoitettuna ja jotenkin mulla oli kamala epäilys niitä kohtaa itsellä. Mutta ajanmyötä molluskat hävisi kylä itsellään.

Meillä oli niitä jokunen vuosi sitten sisaruskatraalla yhtä aikaa. Meillä ei hoidettu niitä oikeastaan mitenkään. Lähtivät sitten ajan kanssa pois. Olisiko niitä ollut joku puolisen vuotta, en muista tarkalleen.

Kyllä niitten itsellään pitäisi lopulta lähteä. Meidän 7-vuotiaalle pojalle tuli niitä myös viime vuonna flunssan yhteydessä ja lähtivät tosissaan lisääntymään sen jälkeen. Mä sain neuvon puhkaista ne isoimmat "emäsyylät" steriilillä neulalla (puhdistin ihon puhkaistavan syylän kohdalta sekä ennen että jälkeen puhkaisun).Tehtiin niin ja sen jälkeen syylät alkoivat kuivua nopeasti pois.

Meillä tuo 7v itse halusi noin tehtävän, en ole yhtään varma siitä, että lähtisin sitä tuollaiselle pienelle lapselle tekemään.

[QUOTE="vieras";22824854]Meillä oli 4-vuotiaalla peppukannikoissa ja takareisissä joku aika sitten. Neuvolassa suosittelivat Osterivinokas-kapseleita, joita myydään luontaistuotekaupoissa.
Oli kuitenkin niiiiin pahan makuisia, etten saanut niitä millään menemään edes ruokaan sekoitettuna ja jotenkin mulla oli kamala epäilys niitä kohtaa itsellä. Mutta ajanmyötä molluskat hävisi kylä itsellään.[/QUOTE]

molluskat saatiin just noilla osterivinokas-kapseleilla pois muutamassa viikossa,4v nieli kapselit kuorineen.

Meillä on ollut tytöllä reilun vuoden ja nyt ovat lähtemässä kaikki pois. Meillä on syöty osterivinokastapletteja ja ainakin siihen kutinaan auttaa tämä osterivinokas, ja kun alotettiin syömään niin suurin osa hävisi sillä. Jos kiinnostaa, meillä on yksi paketti jäänyt käyttämättömäksi.

Meillä tytöl oli niitä PALJON...osa tulehtu saatiin sitten lekurist lääkerasva mikä loppujen lopuksi kuivatti kaikki pois ja sen jälkeen niitä ei oo enää tullu =) Nyt en kyllä muista mikä rasva se oli

[QUOTE="vieras";22824895]Meillä on ollut tytöllä reilun vuoden ja nyt ovat lähtemässä kaikki pois. Meillä on syöty osterivinokastapletteja ja ainakin siihen kutinaan auttaa tämä osterivinokas, ja kun alotettiin syömään niin suurin osa hävisi sillä. Jos kiinnostaa, meillä on yksi paketti jäänyt käyttämättömäksi.[/QUOTE]

Nämä meidän käyttämät on mansikanmakuisia purutapletteja, ei ole ongelmaa syödä.

Kiitokset kaikille vastanneille! Vanhemmat julkaisut

Ehkäpä täällä odotellaan niiden itsestään häipyviksi ja kerta tyttö ei ole itse moksiskaan niistä, ainoastaan äitiä ne vaivaa ja kerta eivät ole vaivaksi vielä (ei kutinaa eikä tulehduksia).. niin eiköhän me odoteta ihan rauhassa tässä.

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Yhteistyössä