Käden puutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Malla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Malla

Vieras
Mites muilla, onko teillä kädet puutuneet? Mulla menossa rv35 ja varsinkin oikea käsi puutuu usein. Tätä on nyt jatkunut muutaman viikon. Että mahtaako johtua raskaudesta? Kun luin netistä, että on ms-taudin oirekin... Ja mulla ei mitään turvotuksia kuitenkaan ole, että tämä puutuminen ihmetyttää.

Täällä kans, sama vaiva ollut pari kk ajan varsinkin öisin. Lisäksi oik. käden nimetön ja keskisormi ovat jatkuvasti puuduksissa. Neuvola oli sitä mieltä, että johtuu turvotuksista. Mies tosin löyti hieroessaan oikealta puolelta hartiaa todella kipeän ja kovan lihaksen. Kaippa se on rajoitettujen nukkuma-asentojen yms. aikaansaannosta....? (rv 35+4)

Mulla ollut samaa vikaa jo useita viikkoja (nyt rv 26+1). Yleensä vain öisin ja lähtee rivakalla ravistelulla sekä käsien pumppaamisella, mutta tässä muutamia viikkoja sitten rupesi vasen käsi puutumaan keskellä päivää niin, että se eteni kyynerpäähän asti, enkä saanut sitä loppumaan :( Olin sairauslomallakin vähän aikaa. Lääkäri arvioi johtuvan suuresta verimäärästä raskauden aikana + niskat saattavat olla jumissa, koska iso vatsa ja rinnat painaa selän/niskan eri asentoon.

Ihan tyypillistä raskausoiretta tuo käsien puutuminen. Lisääntyy raskauden loppua kohden... Hermot on vähän puristuksissa: turvotusta on normaalitilanteeseen nähden kudoksissa, vaikka se ei ulospäin näkyisikään. Synnytyksen jälkeen tilanne normaalistuu, eikä sille raskauden aikana tehdä mitään.

Yhteistyössä