Varvas murtunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taunotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Taunotar

Vieras
Siis tosi ihanaa, tämä tästä vielä puuttukin... Varvas on ilmeisesti murtunut! Onneksi ei sentään ukkovarvas vaan keskimmäinen. Teippasin sen viereiseen varpaaseen kiinni. Saas nähdä, mitä tästä seuraa ja kuin pitkäks aikaa. Ei ole koskaan ennen varpaat murtuneet, joten tajusin sitä vasta tänä aamuna lähemmin katsoa.

Turvonnut ja tunnoton on. Ei taivu ja särkee. Eniten ottaa päähän se, että varvas on oireillut jo muutaman päivän ja olen silti käynyt spinningissä polkemassa. Ei juutas... kauan tämmönen kestää parantua? Toivottavasti ei muutu mustaksi, eeeeek!

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:
Auuuuts, eikö se ole aika kipeä, miten pystyit käydä polkemassa? Taitaa olla reilun kokoset kengät et mahtu niin ettei vastaa kenkään pahasti.

Aluksi oli ihan pikkusen vaan kipeä. Aamusin venyttelin jalkaa, kun varvas tuntui hassulta ja aattelin, että oon vaan nukkunut jotenkin varpaat kippurassa ja että kyllä se siitä vertyy... Päivisin oon käynyt vaunulenkeillä ja silloin varvas on myös pikkusen ottanut itseensä. Ajattelin kuitenkin, että taisin tänä syksynä ostaa numeroa liian pienet ulkoilukengät ja jatkoin menoa...

Se spinning oli kyllä viimenen niitti. Se tän varpaan tohjoks lopulta sai. Eilen ei särkenyt kuin pikkusen illalla mutta nyt... Voi veet! Tekee melkein mieli itkeä!

Ei kun mars lekuriin, vaikka varvasta ei voikkaan kipsata (luullakseni) niin pitää varmaan kattoa et se on hyvässä asennossa teipattuna kaveriin vieressä ja et siinä ei oo jotain muuta vikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:
Ei kun mars lekuriin, vaikka varvasta ei voikkaan kipsata (luullakseni) niin pitää varmaan kattoa et se on hyvässä asennossa teipattuna kaveriin vieressä ja et siinä ei oo jotain muuta vikaa.

Ei kai ne varvasmurtumille lääkärissä mitään sen kummempaa tee? Tai näin olen kuullut. Riittää kun itse teippaa ja varoo rasitusta.

Mulla oli ukkovarvas murtunut ja se kipsatiin (6 viikkoa kesti + fysioterapia 6 kertaa). Muut varpaat kuulemma teipataan vaan, mutta kyllä minäkin suosittelisin lääkärissä käynnin!

Mulla on murtunu pikkuvarvas ja viereinen (vuoden välein). Kävin kyl röntgenis, mut ei se muuta hyödyttäny ku sen, et murtuma todettiin varmaks. Teipattiin sit pari-kolme varvasta yhteen. Pidin varmaan jotain viikon kaks.. Joka pv mun se teippi piti vaihtaa, ku suihkus kävin :whistle: Mul oli jalkapöytää myöten koipi mustana ja sain 800mg Buranaa särkyyn ;)

Alkuperäinen kirjoittaja varvas:
Mulla oli ukkovarvas murtunut ja se kipsatiin (6 viikkoa kesti + fysioterapia 6 kertaa). Muut varpaat kuulemma teipataan vaan, mutta kyllä minäkin suosittelisin lääkärissä käynnin!

Alkuperäinen kirjoittaja Pakanamaan Kartta:
Mulla on murtunu pikkuvarvas ja viereinen (vuoden välein). Kävin kyl röntgenis, mut ei se muuta hyödyttäny ku sen, et murtuma todettiin varmaks. Teipattiin sit pari-kolme varvasta yhteen. Pidin varmaan jotain viikon kaks.. Joka pv mun se teippi piti vaihtaa, ku suihkus kävin :whistle: Mul oli jalkapöytää myöten koipi mustana ja sain 800mg Buranaa särkyyn ;)

Kauheeta... No, ainakaan vielä mun koipi ei oo musta, joten oisko tää joku hiusmurtuma vaan? Ottaa silti päähän!

Yhteistyössä