Varotus: "Turhaa" napinaa ja valitusta. Huoh. anteeks jo vamiiks...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Meillä mies ei hoida koskaan nuoremman lapsen vaipanvaihtoa tms. Voi hän joskus ja jouluna ruokkia, mut pääsääntöisesti kieltää sitä jos tekee jotain pahojaan, ei kehu yms.

Vanhemman kanssa on taas kuin ananas ja kookos (oli jo tuossa nuorimmaisenkin iässä) tekee kaikkea hänen kanssa (jos koneeltaan ehtii) ja onhan se hyvä. Mutta miksi jättää pojan huomiotta? olen kokeillut monasti kysyä sitä mutta ei sieltä mittää vastausta tule..: "Emmää tiiä", on yleisin.

Tietokoneen käyttö on ihan hullun tavoin lähtenyt käsistä.
Nytkin pelaa tuolla peliä vaikka se olisi voinut edes kerran käydä kylvyssä lapsensa kanssa ja muutenkin sunnuntain vois pitää kone vapaana. No, mitä mä täällä sit teen? Valitan näköjään.
Ei mulle oo siitä mitään haittaa, että hoidan muksut, se on mulle kunnia asia, mutta olisihan se kivaa jos toi joskus osallistuis nuorimman hoitoon. Tai osottais edes jotenkin että olis hänen lapsensa edes.

Nyt on vanhempi lapsi lähiaikoina pyydellyt isäänsä leikkimään mutta eihän se tosta koneelta liikahda. :(

Mä myös hoidan kodin mielellään, mutta on joskus sovittu jos hällä on tällainen jakso, milloin ei ole töissä auttaa mua siinä mutta ei, kone on tärkeämpi. Enkä suinkaan sano ettei mitään tee, laittaa hän takkaan tulen, kunhan olen ensin hakenut puut. Korjaa imurin kun mä en osaa. Tulee meidän kanssa ulos ja hoitaa joskus myös lumityöt. Mutta kokonaisuudessa hänen kotihommansa on alle 2% kaikesta mitä voisi tehdä ja on sovittu... :( Hänen kommenttinsa tähän on "no, oonhan mä tänäänki laittanu takan."

Onneksi mulla on joku ehtymätön voimanlähde mikä pistää jaksamaan eikä edes väsytä, mutta harmistuttaa.. Lähinnä tuo miehen koneen käyttö ja nuorimmaisen hyljeksintä.

Mä tiiän, että tästä tulee kuraa niskaan. Mutta en ole jättämässä miestä tai "tota, sikaa" mut joskus tulee sellanen olo, että mitä mä ees teen tuolla jos ei osallistu mihinkään vaan istuu koneella parhaimmillaan 8-9h. :O

Ja nyt lapsi pyytää isäänsä lopettamaan, mutta isä vastaa "en mä nyt lopeta" Lapsi jatko, etkö sä lopeta sitä enää koskaan?" Isä: kyl mä sit joskus lopetan mut en nyt" :confused:

Mitä tollekkin sit tekee jos ei vaan kiinnosta sitä tää koin pyöritys..

[QUOTE="akka";22858602]Jos aikuinen ihminen ei saa tietokonetta kiinni niin ainahan siitä voi katkaista virtajohdon.Sen jälkeen ei istu koneella.[/QUOTE]

Hmm, muuten aivan loistava idea, mutta pelaa läppärillä... Oon kokeillu sitä juttelua enemmänkin ja ihan vakavasti mutta ei ton päätä käännä jos haluaa olla koneella niin on sitten koneella eikä sitä muuta mikään.. Ja jos oikeen riita tulee päälle, karkaa hän kavrin luo ja odottelee että mä olen rauhottunu ja tulee takas koneen ääreen.. :O

eikä tuokaan ole aikuismaista toimintaa että takavarikoisi, ja aikuismainen ote asiassa on ainut millä voi toivoa aikuismaista vastausta, jos kohtelee kuin lasta, saa lapsellista käytöstä takaisin.

joo vakavat keskustelut on edessä teillä. vaikka jaksaisit kaiken, ei se ole sinun velvollisuutesi.

Miten keskustelet miehen kanssa joka vastaa joka asiaan "aha, joo o, aijaa, okei, no kylmä koitan mut."

[QUOTE="vieras";22858641]Etkö sinäkin vietä paljon aikaa koneella?[/QUOTE]

Kummasti silti on lapset leikitetty, vaipat vaihdettu, kämppä siivottu, pyykit laitettu, kaupassa käyty ja ruokaa tehtynä. Mulla voi toki olla kone auki tässä mutta en toki ole täällä koko aikaa. tämäkin sivusto jää monesti auki, mutta radion kuuntelu koneen pääkäyttö tarkotuksena on päivisin. Jos näen täällä jotain mielenkiintoista kirjotuksia, toki saatan sen lukea ja kommentoidakkin mutta sen jälkeen painun taas takaisin hommiini. Täähän olis kamalassa kunnossa tää kämppä jos tätä ei kukaan pidä yllä.

Nettipiuhan vienti? Wlanin salasanan vaihto? Tai yksinkertaisesti puhelinpiuhan irrotus seinästä, tosin sitten katoaa kaikista koneista netti. Kyllä se netti katkeaa jos on tarvetta... Tai koko kone ei toimi kun yllärinä tuleekin vastaan salasana jota ei tiedä (oletuksena että koneella ei lähtökohtaisesti ole salasanaa, jota et tiedä, koska muuten sitä ei saa vaihdettua).

Kunnon keskustelu kyllä on tarpeen. Ehkä mies hahmottaa sen työn määrän paremmin jos sen kirjoittaa paperille ja toteaa että niin, laitoit takkaan tulen, mutta etkö ois voinut tehdä tästäkin pinosta osan, mielellään ilman syyllistystä. Tai vaihtoehtosesti kasaa parin päivän kaikki arkiaskareet syöttämisestä vaipanvaihtoon, ulkoilusta pienimpiinkin kotitöihin ja laita mies valittemaan vaikka 10 tehtävää nipusta (jaottele vaikka osiin että joka osiosta tulee valittua jotain, vähän kevyempää ja rankempaa). Ehkä herää tuollakin, kun yks tehtävä vaihtuu kymmeneen, vaikka sulle jää vielä iso osa, tajuaa ehkä niistä lopuista 50 lapusta että ei tee kuin murto-osan vasta.

Miten keskustelet miehen kanssa joka vastaa joka asiaan "aha, joo o, aijaa, okei, no kylmä koitan mut."

kyllä sinä keinot keksit, et sinä ole tyhmä :) aina voi asiasta tehdä sen verran ison haloon että toinen ei voi ohittaa sitä vaan olkaa kohauttamalla... ykskantaan toteaa että tää nyt on sitten sellainen asia mikä jutellaan kunnolla halki koska tulevaisuudessa se tulee iskemään meidän välille kiilaa jos sitä ei nyt selvitetä, ja välinpitämätön käytös tähän asiaan voidaan tulkita sillä tavalla että ennemmin eroat kuin haluat selvittää minun kanssa asioita aikuismaisesti puhumalla.

[QUOTE="vieras";22858660]Oot miehelles vaan palvelija, siivoaja ja panopuu.[/QUOTE]

Mä sanoin tämän tossa joku aika takaperin. Siis ihan taas asiallisella keskustelu asteella, niin mä sain osakseni paskasen naurun ja kieltävän vastauksen. Thats it. Kyllä tää monesti vit*ttaa hurjastikkin mutta silti tulee vaan touhuttua ja antanu ton olla. Mä olen sille senki sanonut että mitäs sitten ku mulla tulee mitta täyteen? Mut ei mulla kuulemma tuu.. :O

Ei tuollaiseen mieheen toimi mitkään uhkailut tai muukaan, koska on NIIIIIN varma ettei Lily lähde kuitenkaan vetämään. Eikä se usko ennen kuin niin tapahtuu. Tuo tilanne ei puhumalla muutu.

Pidä sit vaan hauskaa loppuelämäsi.

No meillä on aikalailla sama tilanne, en jaksa enää jankuttaa samasta, joten hoidan hommat itse. Kai se joku päivä herää todellisuuteen tai sit tulee se päivä kun en enää jaksa.

Mä sanoin tämän tossa joku aika takaperin. Siis ihan taas asiallisella keskustelu asteella, niin mä sain osakseni paskasen naurun ja kieltävän vastauksen. Thats it. Kyllä tää monesti vit*ttaa hurjastikkin mutta silti tulee vaan touhuttua ja antanu ton olla. Mä olen sille senki sanonut että mitäs sitten ku mulla tulee mitta täyteen? Mut ei mulla kuulemma tuu.. :O

Niinpä niin. Mies käyttää ihan selkeästi sua hyväkseen. Lähe menee tai sitten et. Ei tuo ole kovin hyvä äidin ja isän malli lapsillesikaan jos et itsestäsi välitä.

kyllä sinä keinot keksit, et sinä ole tyhmä :) aina voi asiasta tehdä sen verran ison haloon että toinen ei voi ohittaa sitä vaan olkaa kohauttamalla... ykskantaan toteaa että tää nyt on sitten sellainen asia mikä jutellaan kunnolla halki koska tulevaisuudessa se tulee iskemään meidän välille kiilaa jos sitä ei nyt selvitetä, ja välinpitämätön käytös tähän asiaan voidaan tulkita sillä tavalla että ennemmin eroat kuin haluat selvittää minun kanssa asioita aikuismaisesti puhumalla.

Juu, no kyllä (ja ihan oikeesti) ollaan tästä koitettu kehittää vakavaa keskustelua, mutta keskusteltiinpa mistä vaan ei se oo ku mun puolesta keskustelua. Ei tolle oo suotu minkään valtakunnan keskustelu kykyä.
Ajattelin jo, että näytän tän ketjun sille jos alkais tajuamaan mutta jos tänne tulee yksikin miestä "puoltava" kommentti, tarttuu siihen ja sanoo että KAIKKI muutkin on tätä mieltä, eikä kaksplussaa kannata ottaa niin tosissaan... :O

Hmm, muuten aivan loistava idea, mutta pelaa läppärillä... Oon kokeillu sitä juttelua enemmänkin ja ihan vakavasti mutta ei ton päätä käännä jos haluaa olla koneella niin on sitten koneella eikä sitä muuta mikään.. Ja jos oikeen riita tulee päälle, karkaa hän kavrin luo ja odottelee että mä olen rauhottunu ja tulee takas koneen ääreen.. :O

Nettipiuha irti ja piiloon tai mokkula irti ja piiloon jos normaali puhe ei auta.
Itse olen aikoinaan istunut koneella ihan törkeitä aikoja,väliin yötkin.Siitä huolimatta lapset on hoidettu ja koti siivottu.
Totesin kuitenkin kun aloin tietoisesti vierottamaan itseäni koneelta että aikaa jäi taas yllättäen lukemiseen,käsitöihin,kodinhoito oli paljon parempaa ja mieliala parani.
Jatkuva koneellaoleminen passivoittaa ja vaikuttaa selkeästi mielialaan.
Sitä oli jatkuvasti vähän ärtynyt ja piti koko ajan päästä painamaan päivitysnappia mitä mahdollisesti keskustelupalstoilla oli tapahtunut sitten jälkeen kahden minuutin.
Mä olen täällä plussallakin notkunut yli kymmenen vuotta ja jätin tämänkin kokonaan vuodeksi.Kun palasin huomasin ettei täällä ole mitään tapahtunut.
Elämää on ilman nettiäkin.
Aikuisen miehen kanssa voi sopia että peliaika alkaa kun lapset menee nukkumaan,jos haluaa omasta yöunesta tinkiä niin siitä sitten vaan.

On miehiä jotka ei tajua ennen kuin joku päivä on talo tyhjä kun tulee töistä. Ja sittenkin kun itkee takaisin ja emäntä tulee taisin niin se toiminta ei muutu kuitenkaan.

Kai sinä miehesi tunnet. Ei se siitä muutu miksikään. Ihan oma valintasi haluatko elää tuollaisen miehen kanssa vai et.

[QUOTE="akka";22858737]Nettipiuha irti ja piiloon tai mokkula irti ja piiloon jos normaali puhe ei auta.
Aikuisen miehen kanssa voi sopia että peliaika alkaa kun lapset menee nukkumaan,jos haluaa omasta yöunesta tinkiä niin siitä sitten vaan.[/QUOTE]

Samaa mieltä!

Yhteistyössä