Varokaa zalandosta tilaamista

Haluan tulla kertomaan oman kokemuksen tästä firmasta.

ENSIMMÄISET 2 tilausta toimi hienosti. Maksoin tuotteet VISALLA ja sain muutaman päivän sisällä sitä mitä olin tilannut. Olin todella tyytyväinen.

Kolmannen tilauksen tein 29.11. 2012 tavarat tuli nopeasti. Paketissa oli 3 kpl neisten mekkoja. Yhden mekon jätin iselleni ja kaksi muuta palautin ZALANDOLLE 10.12.2012. Koska maksoin luottokortilla jäin rauhassa odottelemaan hyvitystä joka pitäisi näkyä seuraavalla luottokortin laskulla.

Asia kuitenkin alkoi vaivaamaan koska en löytänyt hyvitystä Visa laskusta. Otin yhteyttä luottokuntaan ja tarkistin asian. Soitin HETI ZALANDON asiakaspalveluun ja selvitin asian. Onneski olin tulostanut itselleni talteen palautuslomakkeen missä näkyi palautuskoodi. Tämän palautuskoodin avulla löysin MyPack seurannasta myös palautustositteen, jossa luki, että he ovat ottaneet paketin vastaan. Päivämäärä ja tarkka aika siinä näkyy myös.

Nyt täytin lomakkeen myös palautumattomasta lähetyksestä ZALANDOLLE ja allekirjoitin sen omakätisesti. Kaikki kuitit skannasin mukaan myös liitteeksi.

Katsotaan miten asia etenee. Luottokunnasta sain myös ohjeet miten toimia jos rahapalautusta ei kuulu.

Opin siis sen, että Zalandosta en osta enää mitään. Jos ostan ulkomailta niin AINA maksu luottokortilla. Ikinä en siis maksa tuotteita etukäteen myyjän tilille aika moni kuluttaja oli nimittäin maksannut tuotteet tilisiirrolla ennakkoon. Aina sailytän kaikki tositteet palautuksesta.

Jos asia ei selviä kohtuullisessa ajassa teen reklamaation luottokunnalle, kuluttaja virastoon ja otan tarvittaessa yhteyttä myös Matkahuoltoon.
 
"elli"
minä olen 2 kertaa tilannut ja molemmat sujui suhteellisen hyvin :)
Ensimmäinen tilauskerta tosin kesti sen luvatu 4-6 arkipäivän toimituksen sijaan likemmä 3viikkoa :( mutta tuote kuitenkin tuli kun oli todella todella aikaisin jo liikenteessä sitä tilaamassa :)Toisella kerralla tuli kengät ja olisiko juuri sen 7 arkipäivää kestänyt tuon toimitus :)
 
........................
Olin myös aikeissa tilata tuolta, mutta luin etukäteen netistä kokemuksia ja muutin aika nopeasti mieltäni. Harmi, koska kivan näköisiä vaatteita siellä kyllä on. Tuollaisella toiminnalla ei kyllä pitkälle pötkitä runsaasta mainonnasta huolimatta.
 
"hui"
Iik, mä tilasin sieltä just varmaan kymmenet rintsikat kokeiltavaksi, enkä pidä niistä todennäköisesti kuin kahdet tai max. kolmet, riippuu miten ne sopii. Tulee varmaan aika kalliiksi jos palautus ei onnistukaan :S Tosin tilasin laskulla onneksi, mutta tuon luettuani en kyllä aio maksaa siitä laskusta kuin sen osan minkä pidän, vaikka palautukset ei ehtiskään niille ennen eräpäivää
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27969575]mä tilasin marraskuussa muutaman mekon, mutta palautin kaikki kun eivät olleetkaan sopivia. Nyt tammikuussa sähköpostiin tuli karhu maksamattomasta laskusta.[/QUOTE]

Toivottavasti sinulla on kuitti palautuksesta. Jos on niin poliisille tekemään ilmoitusta. Kyseessä on petos.
 
"vieras"
Oletteko toimineet näin?

Voit palauttaa tuotteet ilmaiseksi, kun käytät Zalandon palautusilmoitusta, jonka voit tulostaa helposti asiakastililtäsi. Palautusilmoitus koostuu kahdesta asiakirjasta: Palautuslomake pakataan palautettavan tuotteen kanssa pakettiin ja palautuskortti kiinnitetään paketin päälle.


-tän jälkeen sivuilla on tarkat ohjeet siitä kuinka toimia.
 
Kylla toimin täysin ohjeiden mukaan. Onneksi jätin myös pakettiin liimattavasta lomakkeesta kopion itselleni, eli siellä näkyy paketin seurantakoodi, asikasnumero, palautspäivä ym. Onneksi minulla oli tuo kopio, jonka avulla löysin myös tositteen matkahuollon sivulta, jossa näkyy paketin palautuspäivämäärä, sekä tarkka kellon aika.

Soitin luottokuntaan ja mikäli rahapalautusta ei tule kohtuullisessa ajassa tule, niin pitää tehdä reklamaatio luottokunnalle. Onneksi en maksanut tuotetta tilisiirtona etukäteen. Luottokunnan asiakaspalvelia sanoi, että on erittäin hyvä, että säilytin kaikki tositteet saan rahat takaisin luottokunnalta.

Älkää siis maksako tuotteita tilisiirtona etukäteen myyjän tilille! Silloin voi olla rahojen takaisin saaminen hankalaa.
 
Viimeksi muokattu:
määä
Siis te tosiaan tilailette surutta ylimääräistä tavaraa, josta ette alunperinkään aio pitää kuin osan? Jotenkin vieras ajatus mulle.
No niissä tuotteen hinnoissahan te kuitenkin ne postimaksut maksatte.
 
"mhm"
Älkää siis maksako tuotteita tilisiirtona etukäteen myyjän tilille! Silloin voi olla rahojen takaisin saaminen hankalaa.

Hmm? Jos ei halua ostaa luottokortilla(korot) niin mikäpä vaihtoehto tähän sitten sopisi? Paitsi postiennakko joka sekin on kalliimpi vaihtoehto. Minä olen aina maksanut yrityksille etukäteen verkkopankin kautta ja palautuksetkin on onnistunut aivan helposti.

Ulkomailta tilatessa käytän aina paypalia.
 
enmuistanikkiä
Alkuperäinen kirjoittaja määä;27969860:
Siis te tosiaan tilailette surutta ylimääräistä tavaraa, josta ette alunperinkään aio pitää kuin osan? Jotenkin vieras ajatus mulle.
No niissä tuotteen hinnoissahan te kuitenkin ne postimaksut maksatte.
Siis daa, kun ei heillä ole edes myytäviä tuotteita, mitä lähettää!!!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja määä;27969860:
Siis te tosiaan tilailette surutta ylimääräistä tavaraa, josta ette alunperinkään aio pitää kuin osan? Jotenkin vieras ajatus mulle.
No niissä tuotteen hinnoissahan te kuitenkin ne postimaksut maksatte.
Tietenkin, sitähän ne nettikaupat haluaa.

Esim. kaikissa uusissa nettikenkäkaupoissa on aina ilmainen postitus, eihän sieltä kukaan muuten mitään tilaisi?
Ei voi sovittamatta ostaa tiettyjä juttuja millään.

Tuo on erittäin pieni kustannus liikkeen näkökulmasta kun miettii vaihtoehtoista myyntitapaa, eli putiikki pystyyn ihan oikeasti.

Ja niistä postimaksuista on varmasti hyvät yritysten väliset diili, älä huoli. :)
Se palautusoikeus kun on kirjattu ihan lakiinkin, niin ei siitä yrityksille "yllättäviä lisäkustannuksia" tule.
 
"vieras"
[QUOTE="mhm";27969898]Hmm? Jos ei halua ostaa luottokortilla(korot) niin mikäpä vaihtoehto tähän sitten sopisi? Paitsi postiennakko joka sekin on kalliimpi vaihtoehto. Minä olen aina maksanut yrityksille etukäteen verkkopankin kautta ja palautuksetkin on onnistunut aivan helposti.

Ulkomailta tilatessa käytän aina paypalia.[/QUOTE]

Itse käytän aina laskua, tottunut jo muutaman nettikaupan kanssa (mm.ellos) että puolet tavaroista on vääriä, koot ihmeellisiä jne. eli palautettavaa tulee PALJON.
Se on niin kätevää vaan sitten maksaa niistä mitkä pitää, ei tarvitse kytätä onko rahat palautettu vai ei, ja koska niiden pitäisi olla.
 

Yhteistyössä