Asuin opiskeluaikanani parissa OVV:n välittämässä asunnossa ja hieman paskanmaku jäi suuhuni kyseisen puljun toiminnasta. Ajoi vain vuokranantajan etuja, vuokralaista polkien. Esim. ensimmäiseen asuntoon muuttaessani kusettivat minut ottamaan "opiskelijahintaisen" sähkösopimuksen kauttaan, joka todellisuudessa oli markkinahintojen korkeinta kastia. No, oma vika toisaalta, kun erehdyin, parikymppisenä nuorena sitä kriittistä ajattelukykyä ei niin ollut. Epäeettistä huijata nuorilta köyhiltä opiskelijoilta rahaa.
Jonkin aikaa asunnossa asusteltuani aloin sairastella ja lopulta sairastelun syyksi paljastui homevaurio asunnossa. OVV tietysti pesi kätensä koko sopasta, ei sieltä tultu edes katsomaan asuntoa (vuokranantaja asuin usean sadan kilometrin päässä eli hänkään ei tullut paikalle).
EI auttanut kuin muuttaa pois ja taas erehdyin vuokraamaan OVV:n kautta asunnon. Asunto oli erittäin hyvä (siksi varmaan paskafirma OVV:hen jälleen haksahdin) ja asuminen oli ongelmatonta. Mutta kun poismuuttohetki koetti alkoivat ongelmat. Vuokranantaja väitti minun laiminlyöneen muuttosiivouksen sekä vaurioittaneen lattiaa. Näistä vaati korvauksia siivouksesta 300e + lattian vaihdosta aiheutuneet kulut. OVV asettui täysin vuokranantajan puolelle. Loppusiivouksen olin tehnyt samalla huolellisuudella kuin kaikissa aiemmissa asunnoissani eikä kukaan ollut koskaan valittanut siivouksen tasosta. Eteisen lattiaan todella oli tullut _pientä_kulumaan n. 20cmx20cm kokoiselle aluelle normaalista eteisen käytöstä, mikä menee täysin luonnollisen kulumisen piikkiin, joka taas ei kuulu vuokralaisen vastuulle. Kyseisen kuluman takia vuokranantajat uhkasivat uusia koko lattian ja laittaa laskun minulle. Lopulta onnekseni päätyivät jättämään lattian silleensä, ehkä älysivät etteivät voi sillä syyllä kusettaa rahojani.
OVV kuitenkin pidätti takuuvuokran itsellään syynä siivouskulut. Minun olisi vielä pitänyt olla kiitollinen, etteivät vuokranantajat tilanneet siivousta siivousfirmasta, lasku olisi silloin ollut tuplasti. Kun penäsin, että mikä asunnossa oli ollut siivouksen tarpeessa, OVV vastasi vain, että oli törkykunnossa ja todisteita eli kuvia voi tulla katsomaan toimistolta. Arvasivat pirut, että minä en toiselta puolelta Suomea lähde mitään kuvia katselemaan. Rahat meni ja paha mieli jäi. Kiertäkää OVV-kusetusfirma kaukaa!