Varoituksen sana!

Alkuperäinen kirjoittaja migreenikko:
Silloin saikun aikaan oli paljon päiviä etten päässyt oikeasti sängystä ylös ja kuitenkaan mitään panacodeja en viitsinyt jatkuvaan ja joka päivä napsia. Kirjoitin kyllä kolmen sivun vastineen sinne muutoksenhakulautakuntaan. Tosi kiva tilanne, lainanmaksut juoksee silti vaikka ei rahaa tule.
En ikimaailmassa olis osannu kyseenalaistaa lääkärin kirjoittamaa todistusta, olis vissiin pitäny Kelalla käydä kysymyssä että meenkö kipuilemaan ja huimailemaan työpaikalle vaiko saako siitä korvausta...
Eli sun vaivaan olisi ollut hoito mutta sä vaan et halunnut sitä hoitaa? Mieluummin kärsit ja olit kotona kuvitellen et saat sä siitä rahaa kuitenkin? Ja joo, mulla on ihan migreenidiagnoosi. Kaikki hormonaaliset muutokset, menkat ja raskaus, laukaisee mulla migreenin, joten todellakin tiedän millainen se on. Ja olen myös raskausaikana napsinut Panacodia kuin karkkia et migreeni pysyy aisoissa. Mutta, en mä millekään työkyvyttömyyseläkkeellekään aio tämän takia jäädä, enkä voisikaan. Sen kanssa on vaan elettävä ja hoidettava niin kuin lääkärit käskee. Mutta sä et vaan jostain syystä viitsinyt?
Minun oma lääkärini kirjoitti reseptin sanoen että sitä saa ottaa vain pakkotilanteessa, aiheuttaa sikiölle esim. suolistongelmia syntymän jälkeen jatkuva käyttö. En tiedä pitääkö se paikkansa, mutta lääkärin sanaan uskoin ja en ottanut sitä muuta kuin silloin kun en sängystä ilman ylös päässyt. Lääkäri sanoi että raskaudesta johtuen lepo ja kotihoito ovat parempi ratkaisu kuin Panacodejen syönti kuukausikaupalla, tiedät varmasti itsekin että ne ovat kolmiolääkkeitä. Ja vaikka en tosiaan niitä rahoja saisi ikinä, niin meille vauvan hyvinvointi on tärkeämpää kuin se, että vahvoja lääkkeitä napsimalla olisin pitänyt kivut kurissa ja käynyt töissä. Eipähän tarvitse miettiä vauvan syntymän jälkeen että oliko vika lääkkeiden käytössä jos lapsen suolisto ei toimi kunnolla, näin kävi migreeniä sairastavalle kaverilleni. Asiat kuitenkin tärkeysjärjestykseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja muistanko väärin:
Muistaakseni kerroit täällä että olet töissä koulussa avustajana etkä missään osastotyössä missä nostella pitää?
Kyllä kaksi viimeistä vuotta ennen leikkausta toimin kahdessa eri koulussa avustajana, koska en pystynyt tekemään osastotyötä, jossa siis olin ennen näitä hommia ja niihin töihin oli tarkoitus myös palata leikkauksen jälkeen, vaan toisin sitten kävi kuitenkin.
On se vaan uskomatonta että tuollaisia päätöksiä voi tulla niin kuin sinun kohdalla. Toivottavasti joku järkevä ratkaisu löytyisi, varmasti tuollainen syö jo hermoja kun ei jatkosta tiedä mitään. Voimia tuohon tilanteeseen.
 

Yhteistyössä