Varmasti kysytyin aihe, mutta voiko viedä ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
9,5 kk lapsi ja pakkasta -16 suunnilleen. Voiko tuon pistää ulos nukkumaan, jos laitan harson vaunuhin ja muuten paljon päälle (jääkarhupussin ja lampaantaljan, villahaalarin jne.).

Minkäikäiselle se -10 oli takaraja? Anteeksi, varmasti kysyttyä, mutta mulla eka talvi lapsen kanssa enkä nyt tähän hätään löytäny aiempaa tämän ikäselle kysyttyä. :D

Meillä oli eilen 6 kk ikäinen nukkumassa ulkona. Asteita oli eilen noin 15 ja tänään vielä enemmän. Ja tänäänkin menee ulos. Vaunujen sisälämpötila meni itkuhälyn mukaan alhaisimmillaan +1 asteeseen.
2.5 h veteli siellä sikeitä ja lämpimänä tuli takas.

Alkuperäinen kirjoittaja kylläpä kyllä:
Meillä oli eilen 6 kk ikäinen nukkumassa ulkona. Asteita oli eilen noin 15 ja tänään vielä enemmän. Ja tänäänkin menee ulos. Vaunujen sisälämpötila meni itkuhälyn mukaan alhaisimmillaan +1 asteeseen.

Harso oli sullakin kai edessä?

Mä en ole tähän asti harsoa pitänyt, mutta sen kai pitäs just lämmittää? :)

Meillä kans 6kk ikäinen menee ulos siksi aikaa, et nukahtaa kunnolla, ja sit vetäsen kärryt vauvoineen päivineen khh:seen, nukkuu siinä sit.pakkasta meillä yli 20asteen

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja kylläpä kyllä:

Harso oli sullakin kai edessä?

Mä en ole tähän asti harsoa pitänyt, mutta sen kai pitäs just lämmittää? :)

Juu, harso oli. Ja lapsella oli päällä äp:n villahaalari, villahousut, villapaita, äp:n haalari, makuupussi ja alla lampaantalja. Toi itkuhäly on kätevä, kun siitä näkyy vaunujen lämpötila.

Jo pelkkä harso pitää hyvin lämmön sisällä.

Mulla on emmaljungan yhdistelmien ratasosa käytössä ja lapsi 10kk. Rattaat on sellaiset, ettei niitä saa mitenkään peitettyä, jalkapussi on vaan vyötärölle asti ylettyvä ja lapsi siis istuu niissä ihan ilman suojaa ylävartalolle. Saahan jo tämän ikäinen istua ilman mitään sen kummempia suojia (harsoja sun muita) näillä -13 pakkasilla? Eihän tämä kova pakkanen täällä etelässä ole kuitenkaan.

Meillä pikkuinen nukkuu monesti ulkona yli 4h päikkäreitä ja mä en uskalla jättää ulos ihan niin pitkäksi aikaa. Vien ensin ulos nukahtamaan ja sitten siirrän kylmään eteiseen loppuajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Meillä kans 6kk ikäinen menee ulos siksi aikaa, et nukahtaa kunnolla, ja sit vetäsen kärryt vauvoineen päivineen khh:seen, nukkuu siinä sit.pakkasta meillä yli 20asteen

näin mäkin tein aikoinaan ja tekisin:) mulla neljä lasta en nukuttaisi pitkään ulkona näillä pakkasilla

Mä taidan lähteä kävelylle päikkäriaikaan. Se tekee sen, että lapsi nukkuu just sen ajan, kun kävelen, kun vaunut pysähtyy, hän herää. Joten ei jää nukkumaan liian pitkään. :)

Yhteistyössä