Varmaan tarttis tehdä jotain, että parisuhde säilyy.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten muuten niillä on mennyt joilla mies ei tee yhtään mitään? tekikö suhteen alussa ja milloin tilanne muuttui? Jos mies on laiska jo alunpitäen, niin kohtuutonta valittaa, ettei toinen täysin muutu unelmien prinssiksi kun kapasiteettia ei ollut siihen suuntaan alunperinkään..

Mies teki enemmän suhteen alussa. Silloin kävi töissä ja teki kotitöitä. Nyt pesee tiskit, laittaa ruokaa ja imuroi ehkä kerran viikossa tai kahdessa. Mutta jos on kotona tekemättä mitään, miksi ihmeessä ei silloin tekisi kaikkia kotitöitä, kun ei mitään muuta olekaan kuin aikaa? Minusta vaan tuntuu, että olen miehelle pelkkä lompakko. Ei hän minua enää rakasta, ja siksi ei halua auttaakaan kotitöissä, eikä välitä, kuinka väsynyt olen. Esimerkiksi eilen sanoi, että ei tällä viikolla imuroinut, koska olen viikonlopulla vapaa, niin voin hyvin itse siivota. Niin, enpä minä mitään vapaapäivänäni halunnutkaan kuin siivota - tietäen, että toisella olisi hyvin ollut aikaa tehdä se jo viikolla.

Alkuperäinen kirjoittaja ilman miestä helpompi;30797793:
Mies teki enemmän suhteen alussa. Silloin kävi töissä ja teki kotitöitä. Nyt pesee tiskit, laittaa ruokaa ja imuroi ehkä kerran viikossa tai kahdessa. Mutta jos on kotona tekemättä mitään, miksi ihmeessä ei silloin tekisi kaikkia kotitöitä, kun ei mitään muuta olekaan kuin aikaa? Minusta vaan tuntuu, että olen miehelle pelkkä lompakko. Ei hän minua enää rakasta, ja siksi ei halua auttaakaan kotitöissä, eikä välitä, kuinka väsynyt olen. Esimerkiksi eilen sanoi, että ei tällä viikolla imuroinut, koska olen viikonlopulla vapaa, niin voin hyvin itse siivota. Niin, enpä minä mitään vapaapäivänäni halunnutkaan kuin siivota - tietäen, että toisella olisi hyvin ollut aikaa tehdä se jo viikolla.

Mitä sinä sitten vastaat miehelle tuollaiseen? Siis että tahallaan jätti jotain tekemättä kun sinulla on töiden jälkeen loppuviikosta kyllä aikaa? Törkeäähän tuo on, mutta siis nieletkö vain nuo sanomiset, suutut ja alkaa riita vai pystyt perustelemaan ja keskustelemaan ettei tuo ihan oikein voi olla?

Mitä sinä sitten vastaat miehelle tuollaiseen? Siis että tahallaan jätti jotain tekemättä kun sinulla on töiden jälkeen loppuviikosta kyllä aikaa? Törkeäähän tuo on, mutta siis nieletkö vain nuo sanomiset, suutut ja alkaa riita vai pystyt perustelemaan ja keskustelemaan ettei tuo ihan oikein voi olla?

Yritin aikani keskustella ja perustella (kuten lukemattomia kertoja ennenkin), että jos on kotona, eikä ole mitään menoja, ja itse taas olen töissä (ja vastaan kaikista kuluista perheessä), ei meidän silloin pidä jakaa kotitöitä puoliksi vain ja ainoastaan periaatteesta, mutta hän ei nähnyt kantaani. Silloin syttyi riita, jonka päätteeksi sanoin miehelle, että jos hän ei suostu tekemään kotitöitä, minä en suostu maksamaan hänen kulujaan, ja pyysin häntä muuttamaan pois. Ja mies kieltäytyi muuttamasta.

Ei se mies ole mikään vajakki joka unohtaa kaiken. Ihan tahallaan se on siivoamatta jos on, koska sitä ei kiinnosta. Uskomatonta että jaksatte toistamiseen aikuiselle sanoa jostain asiasta. Mies ei suostu muuttamaan pois? Muuta sinä pois? Ainiin, mutta et voi koska a b ja c. Näinhän se menee. Naiset päättää suhteen alussa kaiken mutta sitouduttuaan niistä tulee täysin kyvyttömiä tekemään mitään ilman miestä.

Kyllä musta tuntuu siltä, että useat suhteet on ongelmissa ja naiset tuytymättömiä, koska miehet ei oo tahdottomia olioita ja eivät välittömästi tartu moppiin, kun nainen niin haluaa. Ts kaiken pitäisi edetä sen kaavan mukaan, mikä naisella on päässä ja minkä hän kokee oikeaksi aikatauluineen ym. Muuten on välittömästi ongelma parisuhteessa...vaikka mitään parisuhdetta ei edes voi olla, koska nainen suhtautuu mieheen kuin lapseen. Ärsyynnytään kun toinen tulee sotkemaan...joko olette todella itseriittoisia tai sitten teillä on todella uskomattoman surkeat miehet!

Ei meillä olis mikään pakko tehdä mun kaavan mukaan, jos miehellä olisi ehdottaa toimiva kaava tilalle.
Meillä se toimiva rytmi ei ole itsestään selvyys, on ollut isoja haasteita oman sekä lasten terveyden kanssa. NYt kun arjesta on tullut edes suht koht toimivaa, en ole valmis luisumaan huonompaan suuntaan.

Aika monet ovat yhdessä vain siksi, että se tulee molemmille halvemmaksi, vaikka henkisesti voisivatkin paremmin omissa asunnoissaan.

Niin mäkin, viihtyisin vallan hyvin ilman miestä. Eikä elämä ilman lapsiakaan olis ollut hullumpi vaihtoehto. Jotenkin tykkäisin kotona hoitaa siivoukset yms. ihan yksin kaikessa rauhassa tai sitten niin, että kaikki siivoo yhtäaikaa. Meillä mies ei ole koskaan siivonnut, tämän tiesin jo alusta asti (kun aloiteltiin tapailut, hänellä oli joku rakastunut nuori nainen, joka kävi siellä siivoomassa).

Mutta ihan hyvin mun puolesta voisimme asua erillämme, mutta se olisi tavallaan tuhlausta, kun ei mitään varsinaista syytä eroonkaan ole.

Yhteistyössä