Varhaisultrassa koko vastasi viikkoja 6+4, ei sykettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla tänään varhaisultrassa alkio vastasi päivälleen oikeita viikkoja 7+1, mutta sykettä ei ollut. 9,3 mm oli alkion pituus. Lääkärin mielestä on kuollut vuorokauden sisällä ja laittoi samantien lääkkeelliseen tyhjennykseen. Nyt odottelen soittoa milloin pääsen tyhjennykseen. Tietenkin tuli mieleen, että mitä jos se syke vielä tulee, mutta lääkärin mielestä ei voi enää tulla. Mitään keskenmenon oireita ei vielä ole. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Minä olin varhaisultrassa alkionsiirron jälkeen 6+4 (en uskonut verikokeen tulosta), syke näkyi jopa minun silmiini. Kävin tosin yksityisellä lääkäriaemalla, jossa hyvä ultra. Erittäin runsaan verenvuodon vuoksi kävin taas ultrassa 7+3 kiireellisesti toisella lääkäriasemalla, jossa huonompi ultra. Lääkäri näki sykkeen minä en. Raskaus jatkunut tuosta normaalisti.

Mulla tänään varhaisultrassa alkio vastasi päivälleen oikeita viikkoja 7+1, mutta sykettä ei ollut. 9,3 mm oli alkion pituus. Lääkärin mielestä on kuollut vuorokauden sisällä ja laittoi samantien lääkkeelliseen tyhjennykseen. Nyt odottelen soittoa milloin pääsen tyhjennykseen. Tietenkin tuli mieleen, että mitä jos se syke vielä tulee, mutta lääkärin mielestä ei voi enää tulla. Mitään keskenmenon oireita ei vielä ole. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Syke näkyy 4 viikkoa hedelmöityksestä eli, jos sulla kerran viikkoja vastaa, kyllä se sun tapauksessa alkaa olla noilla viikoilla jo aika varma. Ja kattovat kyllä vielä uusiksi ennen keskeytystä, mut enpä usko, et sieltä enää mitään epävarmaa tulee.

Täytyy sitten uskoa lääkäriä :( Voikohan tuon vielä odottaa tulevan spontaanisti ulos vai pitääkö tyhjennykseen mennä heti?

Saahan sitä odotella, mutta miksi pitkittää... Eikä se välttämättä lähde sieltä itsestään lopulta kuitenkaan (eli tyhjennys edessä sitten kuitenkin) kovin äkkiä. Mulla aikoinaan kaavittiin rv 10, ei todellakaan ollut vielä silloin itse tulossa.

Pohdin vaan, että olisiko luonnollinen tyhjennys kivuttomampi, mutta ei kai sitä voi tietää. Mulla on vaan huonoja kokemuksia kättärin lääkäreistä ennestään, joten en halua sinne kuin aivan pakosta. Edellinen raskaus päättyi munatorven repeämiseen viikolla 12, kun lääkäri ei edes torvia tarkastanut. Mut laitettiin vaan kaavintaan, vaikka kohdussa ei mitään näkynytkään. Jos en olisi tajunnut mennä takaisin parin päivän päästä, niin olisin varmaan kuollut. Silloinkin ottivat vaan verinäytteen ja hoitsu oli lähettämässä mua kotiin. Vaadin kuitenkin, et pääsen vielä lääkärille. Sitä odotin pari tuntia. Lääkäri ultras ja samantien leikkaussaliin. Vatsaontelo oli täynnä verta ja hb alle 100. Kipuja ei juuri ollut ja vointi muutenkin suht ok. Et näinkin voi käydä. No nyt tokalla kertaa oli sentään kohdun sisällä. Toivotaan, et kolmannella kerralla se siellä pysyiskin ja syntyis terveenä :-)

Yhteistyössä