Varhaisultra rv 5+6

Kävin varhaisultrassa, jolloin kuukautisista laskettuna viikkoja olisi ollut 5+6. Sikiöpussi näkyi kohdun sisällä ja lääkäri näytti ruudulta, että jokin siellä "jumputti". Lääkäri sanoi, että voi olla kehittymässä oleva alkio. Kuitenkin hoitopalautteeseen oli kirjannut, että sikiötä ja sykettä ei ole nähtävissä, mikä on normaalia tässä vaiheessa. Jos se "jumputus" ei ollut alkio niin mikä sitten... Parin viikon päästä uusi ultra eli sinne asti pitäisi jaksaa odottaa.
 
vierailija
Istukka ja sen verenkierto voi myös näkyä sykkivänä ultrassa. Mua melkein tyhjennyslääkkeiden jälkeen onniteltiin, kun tarkistusultrassa näkyi jumputusta, mutta se olikin vain jäljelle jäänyt istukka.
 
Hieman aikainen ajankohta varhaisultralle, yleensä syke alkaa erottua vasta noin viikkoa tuosta myöhemmin. Odottele vain rauhassa, ei vielä olisikaan tarvinnut ihmeempää näkyä. Tsemppiä odotteluun!
 
Hieman aikainen ajankohta varhaisultralle, yleensä syke alkaa erottua vasta noin viikkoa tuosta myöhemmin. Odottele vain rauhassa, ei vielä olisikaan tarvinnut ihmeempää näkyä. Tsemppiä odotteluun!
Kiitos vastauksesta. Juu, lääkäri varasi uuden ultran reilun kahden viikon päähän. Mutta koska mulla on ollut kaksi keskenmenoa, niin en millään pysty odottaa sinne asti. Varasin ajan yksityiselle kun viikkoja olisi kuukautisista laskettuna 6+5. Josko edes jotain näkyisi, että voisi tuulimunan sulkea pois.
 
vierailija
Mua on ultrattu kahdesti, ehkä 5+4 ja 6+0 ja joku pieni rakkulla ja renkula on näkyny kohdussa, joka vois olla raskaus oikeassa paikassa tai sitten ei. Ja päivät pielessä mahdollisesti. 7+0 taas ultrataan, kun on epäily ulkoisesta.
 
Lara83
Kyllä suosittelisin odottamaan vaan 7. -8. viikolle. Mulla on käynyt kerran niin, että sain keskeytyslähetteen "tuulimunasta", kun todellisuudessa kyse olikin raskaudesta joka ei vastannut kuukautisten mukaan viikkoja. Olisi pitänyt olla 7+, olikin 5+. Onneksi keskeytyslääkäri sitten tarkistaessaan onnistui huomaamaan pienenpienen alkion ja sykkeen. Myöhemmin se raskaus kyllä meni kesken, mutta pointti on että liian hätäinen voi päätyä vaikka keskeyttämään raskauden turhaan.
 

Yhteistyössä