auttakaa minnuu!!!

Kävimme 8.1 varhaisultrassa, jossa näkyi alkio 3mm eikä se vastannut viikkoja viim. menkoista laskettuna (kierto erittäin epäsäännöllinen). Kontrolliultrassa kävimme 13.1, jossa todettiin alkion mitaksi 11mm ja vastasi viikkoja 7+ mutta sykettä ei näkynyt. Alkio oli siis näiden tietojen perusteella kasvanut 5 päivässä 8mm. Hcg otettiin myös 13.1 verestä jonka tulos 54 897, uudelleen otetaan huomenna ja katsotaan onko edelleen nousussa.

Kysyisinkin nyt onko kenelläkään kokemusta siitä, että sykettä ei ole näillä viikoilla vielä löytynyt ja masussa kaikki kuitenkin ok?
 
Mulla on syke aina noilla viikoilla näkynyt, joten siinä en osaa auttaa. Haluaisin kuitenkin lohduttaa sillä, että noin alkuviikoilla pienen alkion mittaaminen on aika epätarkkaa ja, kun sulla on ollut epäsäännöllinen kierto, niin alkio voi olla oletettua nuorempi. Itselläkin siirtyi ekassa raskaudessa laskettu aika np-ultrassa viikolla varhaisultrassa annetusta ajasta.
Tässä raskaudessa mulla oli 7+5 viikolla hcg 100 000. Lääkärin mielestä se oli kovin korkea (!) ja epäili raskauden olevan pidemmällä, mutta ultraus täsmäsi päivälleen oletettuihin viikkoihin. Nuo Hcg:t hän on aika yksilöllisiä ja kasvavat nopeasti (tuplaantuiko ne nyt kahdessa päivässä?), mutta ainakin tuo eilen mitattu vaikuttaa ihan hyvältä.
Toivotaan, että on huomenna kasvanut reippaasti!

Joie ja Sippu rv 23+2
 
Kiitos kun nopeeta vastasit! Huomenna saan iltapäivällä vastauksen hcg:n suunnasta. Itse päättelin että jos eilen hcg oli noinkin paljon niin ainakaan keskenmeno ei oo voinu tapahtua monta päivää sitten...en nyt tiiä mitä tää lohduttaa mutta kaikkea tulee ajateltua :/ Onko kenelläkään tietoa alkion kasvuvauhdista? Mua vähän ihmetyttää toi noin nopea kasvu, 8mm/5pvä.
 
Tässä on keskimääräisiä alkion mittoja:

5vk: 1mm
6vk: 2,5mm
7vk: 6mm
8vk: 11,5mm
9vk: 19mm
10vk: 28mm

Ja mitattaessa, kun on milleistä kyse, niin aika herkästi vaikuttaa pienikin mittausvirhe.

-J-
 
Kiitos tuesta! Vertaistuki on nyt tarpeeseen...
Onkohan kenelläkään tietoo pitääkö mun varautua tämän ensimmäisen lääkkeen jälkeen vuotoon? Sain siis eilen suun kautta otettavan ja maanantaina menen Hyvinkäälle jossa sit kohdunsuulle lääke.
 
Minulla alkoi vähän vuotoa jo suun kautta otettavan lääkkeen jälkeen, mutta tyhjäni vasta kohdunsuulle annetun lääkkeen jälkeen kunnolla. Olin myös Hyvinkään sairaalassa silloin (v2006) ja istuin aamu klo8:sta iltapäivä klo16 asti naistentautien osaston käytävillä...
 
Just joo...ei kuulosta kovin inhimilliseltä jos pitää käytävillä notkua :|
Vuoto ei oo vielä alkanu, eilen oli tosi kipeä alaselkä- ja vatsa ja luulin että nyt se alkaa mutta ei...nyt alan olla todella kärsimätön että sais tämän päätökseen ja uuteen alkuun, toivottavasti tärppää pian uudestaan vaikka toisaalta pelottaa ettei joutuis samaa enää kokemaan :'(
 
Jatko meni hyvin fyysisesti, kohtu tyhjeni hyvin onneksi. Mutta henkisesti olin pihalla ainakin pari kuukautta. Kesti vuosi ennen uutta raskautta, toisaalta emme ole edes yrittäneet.:)
Lääkeriltä kuulin jälkikäteen, että tämä toimeenpidä on "kohtuystävällisempi" kuin kaavinta ja harvoin joutuu vaan tehdä kaavinta lääkkeelisen keskeytyksen jälkeen. Myös sanottiin että raskautuu helposti uudestaan.
Toivottavasti sinullakin menee kaikki hyvin ja seuraava raskaus menee loppuun. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sohvi77:
Mites sulla Picuri71 jatko meni? Tyhjenikö pelkästään lääkkeillä, kauanko vuoto kesti? Pelkään kauheasti jos joutuisin lääkkeistä huolimatta kaavintaan.
Tuohon on pakko kommentoida, et kaavintaa ei oikeasti tarvi/kannata pelätä. :) Ei varmasti kivimpia kokemuksia, mitä elämässä vastaan tulee, mutta itsessään ylipeloteltu juttu. Täysin kivuton ja nopeasti ohi koko homma.

Muutoin pahoittelut kokemastasi. :hug: ...alkuperäiseen kysymykseen, jos vielä tahdot vastausta: mulle gyne sanoi alkuraskauden ultrassa, että syke näkyy neljä viikkoa hedelmöittymisestä, jos on näkyäkseen. Toki sit hedelmöittymishetki voi olla hankalampi hahmottaa.
 

Yhteistyössä