Varhaisultra ja keskenmenoriski

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen maanantaina menossa äitiyspolille ensimmäiseen käyntiin koskien toistuvia keskenmenoja/lapsettomuutta. Olen saanut lähetteen tutkimuksiin usean keskenmenon jälkeen. Tilanne on nyt se että taas uusi raskaus saattaapi olla aluillaan. On vahvat tuntemukset ja merkit asiasta. Plussaa olen ajatellut aikaisintaan juurikin silloin maanantaina (Dpo10) tulevan jos nyt on edes tullakseen. Eli se olisi vasta juuri kiinnittynyt ennen tätä käyntiä jossa tullaan varmasti ultraamaan alakautta ja ehkä ronkitaan muutenkin. Voiko se olla pahaksi juuri kiinnittyneelle alulle? Itseä arveluttaa vaan niin kauheasti. :( jos nyt onkin joku kriittinen vaihe ja ultra sen sitten irrottaa. Sellaisten jotka eivät ole keskenmenoja kokeneet ei tarvitse tulla kysymystäni ilkkumaan, kiitos.

Olen maanantaina menossa äitiyspolille ensimmäiseen käyntiin koskien toistuvia keskenmenoja/lapsettomuutta. Olen saanut lähetteen tutkimuksiin usean keskenmenon jälkeen. Tilanne on nyt se että taas uusi raskaus saattaapi olla aluillaan. On vahvat tuntemukset ja merkit asiasta. Plussaa olen ajatellut aikaisintaan juurikin silloin maanantaina (Dpo10) tulevan jos nyt on edes tullakseen. Eli se olisi vasta juuri kiinnittynyt ennen tätä käyntiä jossa tullaan varmasti ultraamaan alakautta ja ehkä ronkitaan muutenkin. Voiko se olla pahaksi juuri kiinnittyneelle alulle? Itseä arveluttaa vaan niin kauheasti. jos nyt onkin joku kriittinen vaihe ja ultra sen sitten irrottaa. Sellaisten jotka eivät ole keskenmenoja kokeneet ei tarvitse tulla kysymystäni ilkkumaan, kiitos.
Varhaisultra ei vaikuta keskenmenoriskiin. Lapsivesitutkimuksessakin keskenmenoriski on alle prosentti.

vierailija
Eikös varhaisultra ole vasta viikolla 7 tms koska sitä ennen siellä ei oikein näy mitään järkevää? Voisiko odottaa sinne asti tai jättää kokonaan väliin?

Kolmen mami
Varhaisultra ei vaikuta keskenmenoriskiin. Alkuvaiheessa se on joko geneettinen alkion ongelma tai esim istukan toiminta/rakennehäiriö.
Itse olen iän sekä muiden syiden vuoksi käynyt äitipolilla monesti ultrissa sekä nyt haluan tässä viimeisessä raskaudessa käydä 3/4D ultrassa yksityisellä. Ensi kuulle varattu aika Preggoon.

Yhteistyössä