Varhaisultra 6+5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hätähousu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no mä kävin ekan raskauden aikana ensin ultrassa kerran, ei löytyny mitään, sitte viikon päästäja näky pieni täplä ja siitä kahden viikon päästä niin oli viikkoja 6+3 ja saatiin raskauden kesto määriteltyä.

Jos tiedät tarkalleen missä mennään voi olla turhaa.

Mulla oli eka ultra 9+1 ja musta juurikaan sitä kovin paljon aikasemmin on turha mennä...

Eikös ne sano että olis parempi mennä joskus 7-8viikolla...

Eikö teillä neuvolalääkärissä ultrata?

Mä kävin 6+0, näkyi pieni sykkivä möykky. Viikkoja oli kätilön mukaan pari päivää vajaat siitä tasan kuudesta.

*muoks* Lääkäri. Se oli synnärin päivystävä lääkäri, joka ultrasi. Ja hcg oli 18000.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mulla oli eka ultra 9+1 ja musta juurikaan sitä kovin paljon aikasemmin on turha mennä...

Eikös ne sano että olis parempi mennä joskus 7-8viikolla...

Eikö teillä neuvolalääkärissä ultrata?

Kävin esikoisesta 6+5, jolloin näkyi tyhjä pussi. Viikkoa myöhemmin viikkoja 7+5 vastaava alkio. Luulen, että naistentautien polilla oli vain huonot laitteet, joten siksi meinasin uskaltaa yksityiselle noilla viikoilla. Ehkä. En tiedä kyllä neuvolalääkäristä, kun en ekan odotusaikoina siellä juuri käynyt, sattuneista syistä, joita en tässä tarkemmin erittele.

Tosiaan ku mä kans mietin tuota varhaisultraa aikanaan ja sitten neuvolatäti sano ettei kantsi mennä ku 9+1 on mulle varattu eka lääkäri jossa sitten ultrasivat...

Kaikki oli onneks hyvin ja viikkoja vastaava pikkunen löyty ?

Neuvolasta lähetetään varhaisultraan viikoilla 10-12, paras aika vk 11. Nämä osana sikiöseulontaa. Mutta en ymmärrä, miksi mennä aikaisemmin? Ellei ole kyse hoitojen tuloksesta tai suurentuneesta riskistä kohdunulkoiseen...

Alkuperäinen kirjoittaja menia:
Neuvolasta lähetetään varhaisultraan viikoilla 10-12, paras aika vk 11. Nämä osana sikiöseulontaa. Mutta en ymmärrä, miksi mennä aikaisemmin? Ellei ole kyse hoitojen tuloksesta tai suurentuneesta riskistä kohdunulkoiseen...

Muiden puolesta en voi vastata, mutta henkilökohtaisesti olisin menossa lähinnä mielenrauhan takia. Ollaanko siellä elossa, montako siellä on (clomi-alkuinen raskaus ilman kontrolliultraa), ollaanko oikeassa paikassa jne.

Meillä ei ole mitään varhaisultra mahollisuutta

no esimerkiksi raskauden keston selvittämiseksi. Mulla oli se tilanne, että menkkoja ei kuulunut neljään kuukauteen ja sitten yhtäkkiä plussasin, niin alettiin ultrata jotta saatiin raskauden kesto selville.

Ja meillä nämä ultrat tehdään ihan tk-lääkärissä. Sama lääkäri on neuvolalääkäri. Tai ei noita ole kuin yksi lääkäri täällä... Ja jos ei ole juuri pätevää lääkäriä ultraamaan, saa reissata 160km päähän tutkimuksiin.

Niin neuvolasta lähetetään nt-ultraan, joka on monilla paikkakunnilla ensimmäinen mahdollinen ultra.

Ja mistä tässäkään ketjussa voi kenenkään motiiveja tietää, jos ei niitä ole erikseen sanottu? Itse kävin, koska edellinen raskaus oli kohdunulkoinen ja leikattiin laparoskopialla ja tuolloin rv 6+0 oli maha kipeä.

Jos viikot pitää paikkansa ja ultralaite hyvä, niin kyllähän siellä jo sykkeetkin näkyypi. Meillä ainakin oli näin viikolla 6+0. Viikot oli silloin tuon ja ultralaite antoi alkion perusteella samat lukemat. Ihana katkarapu se siellä köllötteli sydän sykkien <3 Ihana muisto! Me saatiin silloin tuo varhaisultra yleisellä puolella juurikin ku-riskin vuoksi (useita keskenmenoja takana sekä edellinen ku räjäytti toisen torven veks ).

Ite kävin varhaisultrassa viikolla 6+3, ja sykettä ei näkyny. Viikolla 12+5 nt-ultrassa selvis että vauva on 4 päivää pienempi.

Mutta kummasti se kuitenki omaa mieltä rauhotti tuollon alussa ku kävi siellä ultrassa :)

Itse kävin viime viikolla ja piti olla 6+2 eikä sykettä näkynyt.Lääkäri pelotteli mut että on joko kuollut jo tai ei vielä mitään näy.

Kävin toissa päivänä uudestaa..syke näkyi ja vastasi 7+0 eli parin päivän heitto voi tehdä tosi paljon.

Itse olisin säästynyt paljolta jos en olis viime viikolla käynyt ollenkaan,

Yhteistyössä