Varhaisraskauden ultrassa alkio liian pieni? Kokemuksia?

Olen koittanut etsia netistä kokemuksia tälläisestä.
Löytyy ikäviä ja muutama myös positiivinenkin kokemus.

Eli meillä näin...
Tein raskaustestin apteekin omalla 25.4 ja siihen tuli ihan kamerallakin tallennettava haamuplussanen ja seuraavana päivänä tummempi ja siitä tummui ja tummui.
27.4 CB:n digi näytti raskaana 1-2.
3.5 CB:n digi näytti raskaana 2-3.
8.5 CB:n digi näytti raskaana 3+.

Mutta eilen mulla oli ultra ja saatiin viikoiksi vain 6+2. Mittaili pariin kertaan ja ultrasi sisäkautta ja vatsanpäältä. Mitaksi saatiin 5,3mm.
Nuo viikot ei nyt vaan voi pitää paikkaansa.
Koska testi olisi näin näyttänyt plussaa jo rv 2+3, joka EI MITENKÄÄN voi pitää paikkaansa. Ei mikään testi voi näyttää plussaa tuolloin ja nuo digitkin näyttäs väärin.

Ovisplussa mulla tuli 15.4. Oviksesta laskien viikkoja olis pitänyt olla noin 7+ (ehkä 7+1 tai 7+2). Alkion olisi pitänyt olla noin sentin pituinen. En oikeen usko puolen sentin mittavirheeseenkään.:-(
Ruskuaispussi oli mun mielestä aika reilun kokoinen verrattuna alkioon. Ruskuaispussin kokoa ultraaja ei kommentoinut.
Viikoille 6+2 lienee siis normaali.

Uusinta ultra on ensi kuun alussa.
Huoli, ahdistus ja paniikki...:-(
On toivo menetetty olo.

Onko muilla kokemuksia alkion pienestä koosta ja itse on varma, että ei voi olla oikeasti niin vähän viikkoja mitä ultra antoi ymmärtää???

Viimeksi muokattu:
mulla viikkoja piti olla 7+2..testikin oli mulla positiivinen jo 3+3 ja 3+4 ja digi anto 3+ viikolla 5+ niin tosiaan terveyskeskuksen ultrassa vastasi viikkoja 6+5 eikä 7+2 koko oli 0,8cm..itseä kanssa pikkasen jännittää kuinka käy..sydän siellä kuulema löi mutta silti tekisi mieli mennä yksityiselle ultraan vielä.lääkäri sanoi että kun sydän löi va viikot ei heittänyt 2vkoa niin ei jatkotutkimuksia..
nyt pitäisi olla menkoista rv 8+1

Mittavirhe on noilla viikoilla ihan mahdollinen. jos nyt ei ihan puolta senttiä, niin kuitenkin joitain millejä, jotka heti vaikuttaa viikkoihin. Itsellä varhaisultra antoi viikoiksi 7+4 (menkkojen mukaan olisi ollut jo 8+5, mutta tiesin, että niin pitkällä raskaus ei ihan ole). Np-ultra sitten tarkensi tuloksen. Np ultrassa siis kävin kun vu:n mukaan viikkoja 11+6 ja todellisuudessa oli silloin jo 12+2. Eli ainakin muutaman päivän heitto voi olla ihan normaalia. toivotaan parasta:hug:

Ultraaja tiesi mun testailut ja ihmetteli, et ei kyllä oikeen vois näyttää plussaa noilla viikoilla...
NO ei hitossa voikaan näyttää!
Mut ei tuo sanonut mitään, että jokin olisi vialla. Antoi vaan sen uuden ajan.

Itse menin varhaisultraan viikolla 7+0, mutta alkio vastasi vain 6+2. Itsekin pelkäsin, että kesken menee. Silti pikkuinen pysyi mukana, ja np-ultrassa vastasi jo täysin viikkoja! Alkio on tuossa vaiheessa vielä niin pieni, että mittausvirheitä tulee helposti. Toivottavasti siellä menee kaikki hyvin ja pikkuinen pysyy mukana :)

Mulla oli lähes sama tilanne! Piti olla 7+6, mutta sikiö vastasi 6+0. Plussatestin olin tehnyt jo 3+4 eli jos tuosta ultrasta laskisi niin rv 2+4, ei mitenkään mahdollista! Siloin Kätilöopiston lääkäri sanoi että tuossa vaiheessa ultrat on aina +/- viikko. Sain kuitenkin uuden ajan vajaan viikon päähän kontrolliin (takana keskenmenon) ja sitten rv 8+5 mitat vastasin jo viikkoja! Ja samoin np-ultrassa vastasi viikkoja ja edelleen rv 14+ on matkassa mukana :)

Tsemppiä odotteluun, kaikki voi olla ihan hyvin!

Mulla on hoitoalkunen raskaus eli päivät ainakin oli tiedossa. Ultrat tehtiin erikoislääkärillä ja kaupungin parhailla vehkeillä joten ihan hirveisiin mittavirheisiin en usko.
Mulla alku ultra tais olla 7+1 ja vastasi muistaakseen nippanappa 6+4. Vielä seuraavissakin kontrolliultrissa oli n.4pv pienempi. Nt ultrassa oli jo ihan viikkoja vastaava. Nyt mennään viikoilla 30, kaikki ollu muuten ihan ok.
Tsemppiä, kaikki voi mennä hyvinkin!!

Tässäpä vielä ne ultrakuvat näytille...
Eli mahan päältä kuva
qLP8yZ - Image - Aijaa.com
ja alakautta kuva
fgMUE6 - Image - Aijaa.com
Tos alakautta kuvassa tuo ruskuaispussi näkyy toosi isona. Ehkä vähän piene edessä?
Mut musta tuo ruskuaispussikin on hurjan ison näköinen.
Mahan päältä kuvassa kuvaa on zoomattu, niin siksi noin rakeinen,
eikä edes ruskauspussi kunnolla ainakaan
erotu.

4.6 olis kontrolli ultra ja kyllä pelottaa/jännittää...

Niinhän siinä kävi. Eilen oli kontrolliultra. Oviksen mukaan ja testien (r-testi) olis pitänyt olla viikkoja 9+. Ja kohdusta löytyi eloton pieni vastaten viikkoja 6+5.
Eli minun aavistukseni osui oikeaan.
Jo plussatessani oli semmoinen olo, et tää ei pääty hyvin.
Henkisesti ihmeen hyvä olo. Ei oikeestaa sureta, ei tunnu millekään.
On vaan olo, et niinn mähän tiesin miten tulee käymään.

Huominen PELOTTAA.

Heti eilen sain hakea gynepolilta mifegynen ja huomenna osastolle, jossa aloitellaan varsinainen lääkkeellinen tyhjennys.
Mun toiveesta osastolla. Helpompi mulle, helpompi, että pienten lasten ei tarvi nähdä, jos äiti on kovin kipeä ja vuotaa paljon. Hätääntyvät vielä.

Nostelen tätä ikuisuuden vanhaa ketjua, mutta tää asia aina mietityttää niin paljo ja lupasin itelleni, että jos kaikki menee kuitenki hyvin, niin tuun tänne kirjottamaan kuin kävi :) Meillä siis 6+4 viikolla varhaisultrassa vastasi vain viikkoja 5+4(tai 5+5), löytyi kaksi alkiota, ruskuaispussia ja sykettä. Syke oli vielä melko hento molemmilla ja lääkäri varoitteli mahdollisesta km:stä. Eilen kävin taas ultrassa, tytöt nyt A 2300g ja B 2100 g :) Kyse ei ollut mittavirheestä vaan ihan vastaavat tuota VU:n arviota, olivat vaan pienempiä enkä tiedä miksi :p

• Tykkää
Reactions: Elokulta2016

Yhteistyössä