Varhain päiväkuivaksi oppineita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mustekala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mustekala

Vieras
Olen ihan äimänkäkenä tässä. Meidän muutoin hitaasti oppivana pidetty lapsonen käy potalla. Pyytää päästä pissalle ja kakalle ja ikää vasta 1v6kk. Eipä tässä muuta, mut kun en oo juurikaan opettanut :O Viime viikkoina oon laittanut potalle jos kakka ollut tulollaan ja selkeästi nähnyt sen lapsen naamasta. Nyt se sitten ravaisi koko ajan potalla! Siis onko tämä joku välivaihe vai oikeastiko se osaa tehdä asiansa pottaan? Nyt 2 päivää tullut pissaa vaippaan vain nukkuessa. Onko muilla varhain kuivaksi oppineita?

Meidän esikoinen oppi päiväkuivaksi 1v5kk. Poika ilmoitti selkeästi pissi- ja kakkahädästään, ulkonakin oli ilman vaippaa. Kokonaan kuivaksi oppi hieman ennen kahta vuotta... Yksilöitä ovat, tässäkin asiassa ;)!

mulla on neljä lasta ja kolme vanhinta on ollut kuivia ennen 2v synttäreitä. tämä nuorimmainen oli täysin kuiva jo 1v6kk. samalla tavoin oppi kuin sinun lapsesi. innostu vaan istumaan potalla ja ykskaks olikin jo ilman yövaippaakin:) niin ne on erilaisia :) anna lapsen istuskella potalla jos haluaa. voi olla että menee vielä ohi ja onkin vaan joku kausi, mutta eipä siitä haittaakaan ole.

Meillä tyttö myös tuossa iässä ilmotti ettei vaippaa eikä antanut vaippaa laittaa. Itse olisin odottanut kesään, mutta ei sitä väkisin viitti vaippaakaan laittaa. Muutamassa päivässä oli kuiva ja samantien halusi myös yövaipan pois, oli alle 2 v myös yökuiva.

Hienoa kun lapsi itse oppinut kuivaksi. meillä lapsi oli valmis potalle 2v synttäreiden aikoihin eikä ole kyllä vaipan poisjätön jälkeen vahinkojakaan tullut. En ymmärrä siitä ihmisiä kun kokoajan juoksee lapsen perässä potan kanssa pakottaa menemään siihen vaikka lapsi ei itse ole siihen valmis.

Meillä oli myös alta kaksivuotiaana päiväkuiva. Potalla oltiin käyty 7kk ikäisestä lähtien ja jo silloin lapsi teki tarpeensa mieluummin pottaan kuin vaippaan. Otettiin kuitenkin reilu takapakki, kun muutettiin muutamaksi kuukaudeksi ulkomaille eikä löydetty heti sopivan kokoista pottaa (aateltiin pienentää tavaramäärää jättämällä pois kaikk mitä voi ostaa paikanpäältä, virhe!). Yökuivaksi oppiminen veikin paljon kauemmin. Lapsi oppi viimein 2v 10kk ikäisenä yökuivaksi. Ilmoitti vain yksi ilta että minä en halua laittaa vaippaa joten annoin kokeilla eikä vaippaa ole sen jälkeen tarvittu.

Yhteistyössä