Varattu-mutta ihastunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lay
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lay

Vieras
Plaah, kylläpä alkoi syksy taas hienosti. Pääsin uuten työpaikkaan ja tapasin siellä työkaverini..ja ihastushan siitä syntyi. Eikä siinä mitään jos olisin vapaa, mutta kun tähän asti olen ollut onnellinen varattu ja rakastanut miestäni yli kaiken, työkaverini tavattua olen ollut miltei onneton varattu :( Oma mies ei tunnu enää miltään...ihastukseni on tumma,komea, pitkä, mukava ja mikä tärkeintä hänelä on myös tunteita minua kohtaan. Olen ihan pulassa...tavallaan ihanaa olla ihastunut, mutta tavallaan ei kun on varattu, ja vielä hetki sitten onnellinen sellainen. Nykyisen mieheni tapasin seurustellessani exäni kanssa...jätin exän ja lähdin nykyisen matkaan. Minua pelottaa, että olen ajautumassa kierteeseen, että kun parusuhteeni on vähän "vässähtänyt" niin ihastun ja lähden taas uuden miehen matkaan. Tätini aikoinaan harrasti tälläistä todella pitkään, ja pelkäänkin, että suvun mustanlampaan rooli lankeaa ylleni...huoh! Pelkään, että olen jotenkin ihastumis riippuvainen tai jotain...rakastan miestäni todella paljon ja olemme olleet jo kolme vuotta onnellisia. Vasta tänä kesänä suhteemme on alkanut jotenkin juippimaan minua, ja nyt sitten tämä ihastus, mieheen joka on ainakin vielä unelmieni mies (tiedä sitten mitä on kuoren alla). Tahtoisin tutustua työkaveriini paremmin, mutta jotenkin pelkään tutustua jos ihastukseni syvenee. Minulla on takana yksi vaikea ero ja olen saanut varmasti siitä jotain tarumoja ja sitten en osaisi olla niin itsekäs, että en tuntisi pahaaoloa siitä mitä teen nykyiselle miehelleni. Onko muilla samaa tilannetta tai ollut edes? Miten selvisitte vai selvisittekö ollenkaan? Sekavaa selitystä...mutta ei voi mitään.. :(

Selkärankainen ihminen pystyy kontrolloimaan tekemisiään, vaikkei tunteitaan ja ajatuksiaan pystyisikään. Kyse on siitä, haluatko sinä? Haluatko sinä jatkuvaa suurta tunteiden paloa vai pitkäaikaisen, arjenmakuisen parisuhteen? Ai ai, vaikea valinta...

Minä olen ihan varma , että ihastuksesi menee ohi, kun annat sen olla. Ja aivan varmasti se menee ohi, kun tulee seuraava ihastus..

Anna tilanteen olla. Aina kun tulisi hetkiä sopia esim. tapaamisesta tai koskettaa, niin älä tee sitä. Ole tiukkana tekojesi kanssa, mutta anna ajatustesi laukata. Yksi hyvä keino ihastuksen hiipumiseen olisi jokin ele tai työ, jonka mies tekee tavalla, jota et halua sietää. Ajattelisit, että just joo, tuo ei olekaan kivaa. Eli, kun nyt haet virheitä omasta miehestäsi, niin alakin hakemaan niitä ihastuksesta.