V
"vieras"
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25528247:En ihan suoraan allekirjoita väitettä. Mielestäni tuohon asiaan vaikuttaa muutkin asiat kuin vain se, kuinka korkealle vanhemmat ovat opiskelleet ja paljonko saavat palkkaa. Mä olen itse kohtuullisen varakkaasta perheestä, mutta aikoinaan silti valitsin opistotasoisen koulutuksen matalapalkka-alalle. Siskoni taas hankki akateemisen koulutuksen ja on ollut alusta lähtien hyvätuloinen. Silti voisin väittää, että mun lapsiltani on edellytetty parempia käytöstapoja sekä enemmän yritteliäisyyttä. On totta, että siskoni lapset pieninä matkustelivat enemmän kuin omani, mutta mun lapseni kyllä kävivät museoissa, taidenäyttelyissä ja muissa kulttuuritapahtumissa täällä kotinurkilla. Mun lapseni ovat myös tehneet pienestä pitäen enemmän kotitöitä ja kumpikin aloittanut kesätyöt jo 15-vuotiaina. Olen myös aika varma siitä, että mulla oli aikoinaan enemmän aikaa lukea lapsilleni kuin työssäkäyvällä siskollani. Eikä mun lasteni kasvatus muuttunut millään tavalla aiemmasta, vaikka myöhemmin vaihdoinkin alaa, opiskelin itselleni amk-tutkinnon ja siirryin matalapalkka-alalta paremmin palkatulle alalle. Väittäisinkin, että vanhempien koulutustasoa ja tilipussia enemmän vaikuttaa vanhempien arvomaailma sekä se sosiaalinen yhteisö, jossa lapsi elää.
Hyvä keittis. Isoäiti on samaa mieltä kanssasi. Aina joskus tyttären koneella vilkuilen ja löydän hyviä mielipiteitäsi. Ja vaikka me olemmekin olleet aika isotuloinen perhe aina, niin yhdyn näkemyksiisi ja omaan kokemukseesi.