Varaistuin autoon 3- vuotiaalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "siiri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"siiri"

Vieras
Meillä on aika pienikokoinen 3- vuotias ja tarvitsisimme hänelle varaistuimen miehen työautoon. Käyttöä on harvakseltaan, keskimäärin kerran kahdessa viikossa muutaman kilometrin matkan verran (lähinnä jos ei päästä hakemaan päiväkodista omalla autolla). Ongelmana on, että työauto vaihtuu usein ja sen pakettiauton kyytiin pitää päästä usein myös muita ihmisiä istumaan, joten istuimen olisi oltava sellainen, että sitä voisi säilyttää autonperässä (saadaan kyllä tiukasti ja tukevasti, niin ettei kolise, mutta tilaa ei ole paljoa) ja laittaa nopeasti paikoilleen. Jos etukäteen on tiedossa että lapsi matkustaa autossa ollaan kyllä siirretty istuin, mutta se on todella työlästä ja aikaa vievää, eikä ole läheskään aina mahdollistakaan kun tarve tulee nopeasti. Uskaltaisittko hankkia pelkän korokkeen, vai mitä suosittelisitte?

[QUOTE="vierailija";23440438]Hah :) Ihan pakko tulla kertomaan, että luin otsikon näin: "Varastin auton 3-vuotiaalle"

Onneksi ei yhtään väsytä tms...[/QUOTE]

Heh, mulla on kans taipumusta väärinlukemiseen :D

Eikö ole muita mielipiteitä? Korokeistuinta ollaan mietitty,mutta ahdas säilytystila hieman mietityttää. Toisaalta taas lapsella on vielä pitkä matka siihen 15 kiloon.

Mulla on varaistuimena korokeistuin liki neljävuotiaalle, pituus 102 cm ja paino siinä 15 kg:n hujakoilla. Käytetään noin kerran kuussa, jos ollaan vaikka ystäväperheen autolla liikkeellä tms. Eihän tuo maailman tukevin tai suojaavin ole, mutta parempi kuin ei mitään.

Eikös jonkinlaisia vyösituimiakin myydä, jos lapsi on vielä liian pieni korokeistuimelle.

Vyöistuimen itsekin varmasti tuossa tilanteessa ostaisin. Ei sekään kamalasti paina. Toki vie tilaa hieman enemmän kuin pelkkä koroke, mutta itse en kyllä laittais pelkälle korokkeelle vielä. Joistain vyöistuimista kait saa myös sen selkänojan irtikin, jolloin sitä voi käyttää korokkeena, mutta tosiaan en ite lähtis sille tielle. Mutta mutta, kukin tavallaan.. kait.. =)

Turvavyöistuin on varmaan helpoin vaihtoehto. Esim. Cybex Soltuion, joka ei edes maksa paljoa, mutta on turvallinen. En todellakaan mitään koroketta käyttäisi oikeastaan minkään ikäisellä. Aina pitää olla ne pään sivusuojat isommallakin.