Vantaalla asuvat huom! Kertokaa mitkä alueet ns. hyviä alueita, jonne kannattaa muuttaa...

• Viestiketjun aloittaja mamma 32 v.
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap täällä terve:
Tehtiin sitten eilen excursio Vantaalle ensimmäistä kertaa! Tikkurilasta lähdettiin liikkeelle ja aika masentavaa oli, emme ainakaan muuta Tikkurilaan. Se paljon parjattu Korso oli ainakin semmoinen paikka missä en ikimaailmassa lapsiani kasvattaisi, samaten Hakunila ihan kauhea alue.

Siellä lännessä Vantaanjoen lähellä oli mukavia alueita, Kartanonkoski ja Pakkala varsinkin oli kivoja, varmaan jostain sieltäpäin aletaan katsella asuntoa. Miehen työt on Helsinki-Vantaalla joten senkin puolesta nuo alueet sopisi meille.

Kiitos kaikille kommenteista! :)
Tuo Pakkala ja Kartanonkoski on uutta ja hyvää aluetta, mutta kannattaa muistaa että sieltä ei oikein tahdo saada tarhapaikkaa.
Ja jos tarhat on nyt jo niin täynnä, mitä tulee olemaan koulussa luokkakoko...

Ylästöläinen
Tehtiin sitten eilen excursio Vantaalle ensimmäistä kertaa! Tikkurilasta lähdettiin liikkeelle ja aika masentavaa oli, emme ainakaan muuta Tikkurilaan. Se paljon parjattu Korso oli ainakin semmoinen paikka missä en ikimaailmassa lapsiani kasvattaisi, samaten Hakunila ihan kauhea alue.

Siellä lännessä Vantaanjoen lähellä oli mukavia alueita, Kartanonkoski ja Pakkala varsinkin oli kivoja, varmaan jostain sieltäpäin aletaan katsella asuntoa. Miehen työt on Helsinki-Vantaalla joten senkin puolesta nuo alueet sopisi meille.

Me voidaan myydä teille paritalo Ylästöstä:) Ollaan itse muuttamassa lähemmäksi keskustaa, kun työpaikat ovat siellä. Muuten emme lähtisi, lapsellakin ihan fantastinen päiväkoti. Harmittaa aidosti, mutta työmatka alkaa rassata.

vaihtoehtoja

Jos työt on lentokentällä (?) niin mites muut kunnat, esim. nurmijärvi? Monesta kehyskunnasta ajaa kentällä paljon nopeammin kun esim. Espoosta tai Helsingistä (ruuhkien vuoksi).

?
Mä näen punaista aina kun (varsinkin alueesta jotain vain kuulleet) kertoo tästä kammottavan, karseasta Korsosta.

Korso ei ole vain se saamarin asema. Sen ympärillä on pääsääntöisesti omakotitaloalueita, jotka ovat kalliita ja kivoja. Itse asun Metsolassa, muita on mm. Leppäkorpi, Jokivarsi, Rekola jne. Kaikki ovat ihan tavallisia, idyllisiäkin omakotialueita. Me muutettiin Metsolaan Lappeenrannasta ja hiljaisempaa on ollut. Toki aseman liepeillä roikkuu tyypillisen tapaan laitapuolenkulkijoita, mutta niin oli entisessä asuinpaikassa "siellä maalla".

Ja mikä ihmeen Korsin melkoinen maine? Siis mikä maine on rauhallisessa omakotitaloalueessa?

hih
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mä näen punaista aina kun (varsinkin alueesta jotain vain kuulleet) kertoo tästä kammottavan, karseasta Korsosta.

Korso ei ole vain se saamarin asema. Sen ympärillä on pääsääntöisesti omakotitaloalueita, jotka ovat kalliita ja kivoja. Itse asun Metsolassa, muita on mm. Leppäkorpi, Jokivarsi, Rekola jne. Kaikki ovat ihan tavallisia, idyllisiäkin omakotialueita. Me muutettiin Metsolaan Lappeenrannasta ja hiljaisempaa on ollut. Toki aseman liepeillä roikkuu tyypillisen tapaan laitapuolenkulkijoita, mutta niin oli entisessä asuinpaikassa "siellä maalla".

Ja mikä ihmeen Korsin melkoinen maine? Siis mikä maine on rauhallisessa omakotitaloalueessa?
Samaa ihmettelen. Käydään Korsossa ruokakaupassa ja kirjastossa eikä ole koskaan mitään tappeluja tai muita osunut. Tottakai kun Korsossa on viinakauppa, niin se vetää laitapuolen porukkaa. Eikä ap varmaan ole mihinkään kunnan pahimpaan vuokrataloon muuttamassa...

Terveiset Rekolasta, ai niin ostakaa täältä tontti 1150 m2 hinta 115 000 e, 500 m2 tontti lähtee 75 000 e...

Että kyllä tämä itä-Vantaa on kauheeta aluetta! Tontitkin annetaan ilmaiseksi, kun kukaan ei tänne halua.

Korsolainen
Siis Korso on hyvä paikka elää myös lapsienkin kanssa. Täältä on hyvät yhteydet mihin vaan ja ei noi spurkut häiritse. Ne kuuluu Korsoon!!
Kyllä mä uskallan Korsoa suositella kenelle vaan!!
Korsolla on vaan jostain menneestä jäänyt huono maine. Olen ikäni täällä asunut ja pois en muuta!!

TottaMooses
Mun puolesta kenenkään ei tarvitsisi enää muutta Korsoon, meillä voisi olla paremmat mahdollisuudet saada sieltä unelmien omakotitalo suurella puutarhatontilla...siis kohtuullisella hinnalla, kun ei siitä spurgulandiasta kato oikein halvalla lähde tontit eikä talot, ihme kyllä!

johanna
Alkuperäinen kirjoittaja Utelias:
Entä Korsolaiset omakotitaloalueet? Ovatko ne yhtä huonoja kuin Korson maine on? Olen katsellut taloa vanhasta Korsosta, mutta paikan maine on melkoinen.
Korson pientaloalue on todella laaja ja siellä on taloja pikkumökeistä luksuslinnoihin ja kaikkea siltä väliltä. Eipä noi omakotialueet paljoa paikallislehtien pikku-uutisissa näy, joten rauhallista on. On minusta aseman seutu ilta-aikaan hieman arveluttava, mutta ei mikään slummialue silti.

"Vantaalainen"
Itä- Vantaa on huonompaa aluetta kuten Korso, Havukoski, Koivukylä. Niihin en vantaalaisena ikinä muuttaisi, myös Länsi- Vantaalta Myyrmäki on huonompaa aluetta ja ehkä jokseenkin rauhatonta. Mutta hyviä alueita ovat Tammisto, Tikkurila, Ylästö, Vantaanlaakso, Martinlaakso, Kartanonkoski mm. Vantaalla kyllä huonommat palvelut kuin esim. Helsingissä. Terveydenhuolto ja muu ihan persuksesta jos saa sanoa, mutta muuten pidän Vantaalla asumisesta, ihanan rauhallista ja palvelut lähellä. Ei mitään laitapuolen kulkijoita ainakaan länsi- Vantaan puolella juurikaan, tai ei ole omalle kohdalle sattunut.

Metsolan perhe
Olemme asuneet 7 vuotta Metsolassa ja käytämme Korson palveluita. Ja niitähän riittää. Hauska tuo Korson maine-juttu. Olen ollut jopa baarissa Korsossa. Mitähän se on mitä täällä pitäisi pelätä, ihan mielenkiinnosta kysyn?

"vieras"
[QUOTE="Pertsa";28025717]Hyvinkäällä paloitellaan, Helsingissä isät murhaavat koko perheensä. Ja siellä Korsossa tappelevat. Porvoossa ampuvat. Auttakaa. Missä olisimme turvassa?[/QUOTE]

Äitis sylissä.

hyvä alue
Kannattaa myös katsastaa kehä kolmosen ulkopuolinen Kivistö/Kannisto alue. Nyt aika hiljaista vielä, mutta paljon uudisrakentamista ja lapsiperheitä. Palvelut kehityy ja vuodelle 2015(?) tulossa asuntomessut. Vielä huonot kulkuyhteydet, mutta kehärata auttaa tilanteeseen myös 2015, jolloin Hki:in n. 30 min junalla. Plussaa myös, että asunnon arvo nousee kokoajan kun saadaan rata ja palvelut.

uuspääkaupunkilainen
Pk-seudun isoista kaupungeista Vantaan talous on pahiten kuralla ja lapsiperheiden asiat kaikkein huonoimmalla tolalla. Itse harkitsisin Vantaalle muuttoa vakavasti nimenomaan siitä syystä. Myös julkiset kulkuyhteydet muualle paitsi radanvarren lähiöihin ovat aika surkeita. Kartanonkoski on kyllä tosi kivannäköistä aluetta, sellasta positiivisella tavalla erilaisen ja keskieurooppalaisen näköistä -- sinne on pyritty rakentamaan keskieurooppalaisia townhouseja ja samantyylisiä kerrostaloja, yms. Julkiset yhteydet vaan ovat sielläkin aika surkeita ja koska alue on tosiaan Vantaata, palvelut ovat huonompia kuin Helsingin puolella rajaa. Tietysti jos työmatkat ja muun asioinnin pystyy hoitamaan autolla (Kartanonkoskelta pääsee kesäisin kentälle nopsasti vaikka fillarilla), ei julkisilla kulkuyhteyksillä ole niinkään paljoa väliä.

Vantaata en muuten tunne sen kummemmin, mutta tiedän, että paljon parjatussa Korsossakin on hyvin rauhallisia omakoti- ja rivitaloalueita. Sukulaisia on asunut siellä päin pitkään, eivätkä he ole koskaan kertoneet häiriöistä tai öykkäröinnistä omilla kotinurkillaan. Aseman seutu on tietysti oma juttunsa, mutta samma homma on käytännössä kaikkien juna- ja metroasemien kohdalla. Autottomana pidän raideliikenneyhteyttä tärkeämpänä kuin esimerkiksi sitä, että kotikulmilla ei asuisi yhtään etnisten vähemmistöjen edustajia.

vantaalla asusteleva
Itse adun tällä hetkellä kartanonkoskella tosi ihana paikka ja pääsee helposti kulkemaan eri paikkoihin julkisilla yms. Ihanat maastot :) Omat lapset ovat kartanonkosken koulussa ja sanovat että on tosi mukava koulu. Iso ja mukava koulu se onkin. Myös puistoja ja kansainvälinen koulukin on lähellä :)

vai sitä mieltä
Itse asun kartanonkoskella 4 lapsen kanssa ja asiat on kyllä ihan hyvin... en omista autoa ja julkisilla pääsee ihan loistavasti eri paikkoihin. Et nähtävästi tunne paikkaa senkään vertaa

Yhteistyössä