Itse olen monia vuosia käyttänyt koiraani juuri tuolla Vantaan kaupungin eläinlääkärillä (Pakkalassa), aina saatu hyvää palvelua ja asianmukaista hoitoa.
Hankin kissan reilu vuosi sitten ja viime viikolla ennen vappua kissani tuli todella huonokuntoisena kotiin (on siis ulkokissa). Veimme kissan juuri kyseiseen eläinlääkäriin, jossa se laitettiin happikoneeseen ja otettiin röntgenkuvat keuhkoista ja vatsan seudulta. Kissa ei siis hengittänyt kunnolla, vaan hengitys oli todella pinnallista ja sillä epäiltiin kyynpuremaa tai rotan myrkkyä. Mitään ei kuitenkaan löytynyt, joten kissa oli muutaman tunnin seurannassa ja tipassa ja päästettiin sitten kotiin. Myöhemmin samana päivänä huomasin, että kissa ei todellakaan ole enää siinä kunnossa, että edes selviää yön yli, soitin Pakkalaan, mutta he eivät ottaneet kissaani vastaan vaan käskivät soittaa Myyrmäen Aistiin. Sieltäkin vastattiin, että seuraava vapaa-aika on vasta kello 10 illalla ja käskivät soittamaan Eläinlääkäri Herttaan, joka sijaitsee Herttoniemessä. Sinne saimme ajan tunnin päähän.
Siellä lääkäri ihmetteli, että eikö kissalta otettu mitään verikokeita, vaikka epäilivät myrkytystä ja sanoi, että kissa on tukehtumassa. Hänkin vei kissani hengityskoneeseen, ja laittoi lähetteen yliopistolliseen eläinsairaalaan. Sinne veimme kissamme kiireellä, mutta mitään ei ollut enää tehtävissä. Kissani ei pystynyt enää hengittämään ilman happikonetta ja jouduimme lopettamaan sen. Kissani oli vasta alle 1,5 vuoden ikäinen ja terve, joten minulla herääkin kysymys, tekikö Pakkalan eläinlääkäri hoitovirheen päästäessään kissani kotihoitoon, eikä ottanut verikokeita... Tätä tässä nyt selvitellään...
Tämän episodin jälkeen en kyllä vie enää yhtä ainuttakaan eläintäni Pakkalan lääkäreiden hoiviin, sen verran pahalta tuntuu, etteivät tehneet kaikkea mitä olisivat voineet tehdä, vaan päästivät kissaparan kitumaan kotiin, joka lopulta johti kuolemaan