V
vierailija
Vieras
Taidat kuulua itse tähän mainitsemaasi joukkoon, kun kerran tiedät asiat noin hyvin. Tai oot lukenut ittes eliitti ammattiin, tyyliin joksikin kirjanpitäjäksi. Enemmän epäilen, että kirjoituksestasi päätellen kuuluit enemmänkin Malminiityn asukkaista tähän ensimmäiseen vaihtoehtoon, jolla oli tapana istua aikaas kuluttaen siellä ulkona kyylimässä ja juoruamassa kaiken lisäksi muista ihmisistä kaltaistesi kanssa voi herra ties mitä ja kaikkea. Kuuluit varmaan näihin osaketalojen ”eliittiin” joissa asui juuri 100% tiedolla ”teitä” kaman/alkon vetäjiä + muiden pahoinpitelijöitä.Kanta-asukki nimimerkillä vittu saatana varmaan kertoo 22 vuoden kokemuksella kaiken sen, mistä on kyse. itselläni kokemusta 80-luvun alusta saakka. Välttäkää tai hyväksykää vittu saatanat. Kerrostaloalue on leimallisesti alempien sosiaaliluokkien temmellyskenttä, joista valta-osa on sosiaalipummeja, jotka eivät ole koskaan käyneet töissä, eivätkä tule käymään. Alueen tietävät kaikki lähiseuduilla ja veikkaan, että harvalla on hyvää sanottavaa. Rivarialueella varmaan eri meininki, mutta siinä sekin on vaikutusalueella. Malminiitty on tuottanut murhaavalla prosentilla pelkkää loiseläjää ja pummiporukkaa. Toki normaaliakin porukkaa mahtuu joukkoon, mutta se on marginaalista. Jos nuo reunaehdot hyväksyy, paikka on sopiva, mutta jos ei halua lapsilleen samaa kohtaloa, niin menkää muualle, todellakin. Kokemus riippuu aina siitä, mistä sitä katsoo.
Itelle Malminiitty oli 70- luvulta alkaen hyvä paikka asua aina 90- luvulle pitkälti kunnes ikäväkseni jouduin kyseisten tyyppien ns. uhriksi manipuloinnin ja valehtelun vuoksi. Onneksi sain itseni irti tästä porukasta ja helposti ainoastaan sillä tavalla, etten antanut enää anteeksi. Luulivat minua niin tyhmäksi etten huomannut LoL!
Koskaan en asuinaikanani pelännyt, en edes pimeällä liikkuessani tänä about 30- vuoden aikana, eikä minulle mitään uhkaavaa tapahtunutkaan.
Meni hieman OT aiheesta, mutta ei voinut olla vastaamatta näin omasta mielestään ns. ”paremmalle” tyypille.
Nykyisyydestä ei minulla ole tosiaan mitään tietoa mahd. asumisesta siellä. Toissa kesänä kyllä käväisin katsomassa paikkaa. Tuntui niin kuolleelta ja autiolta. Ei ollut sitä samaa meininkiä kuin omassa lapsuudessa, mutta eipä sitä taida löytää kait enää oikein mistään, kun tuli mm. nämä helvetin älyttömyyspuhelimet markkinoille.