Vantaa Malminiitty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muuttaja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muuttaja?

Vieras
Minkälainen paikka asua olisi Malminiitty Vantaalla? Löysimme sieltä rivitaloa asunnon ja harkitsemme muuttoa. Meillä kaksi kouluikäistä ja yksi tarhaikäinen lapsi. Eli koulut ja päiväkodit myös syyniin : )

hyvät kulkuyhteydet lähellä kaikkea, ympäristö hyvä ulkoilujen kannalta päiväkoteja löytyy monia.
paikkana ihan hyvä. joka paikasta AINA löytyy hyvää ja huonoa. Mutta useimmiten ne selviää vain asumalla.

Olen töissä malminiityssä ja tunnen täällä asuvia ihmisiä. Jotkut taloyhtiöiden pihat on siistimpiä ja rauhallisempia kuin toiset. Juurikin alueen rivarit ovat varmaan niitä rauhallisimpia. Itse kuitenkin kun mietin asuinpaikkaa ajattelen, että täytyyhän siitä omankin taloyhtiön pihalta poistua ja varsinkin lapset juoksevat kavereilleen ja kulkevat koulumatkojaan läpi muidenkin pihojen.

Sanon nyt ihan suoraan, että tosi hämäriä tyyppejä+epäsiistejä puliveivareita täällä liikkuu aika paljon. Keskellä päivää Siwan pihalla päivystää ties mitä isänmaantoivoa enemmän tai vähemmän tuubassa. Siitä sitten pikkuset koululaiset kävelevät parkkipaikan läpi ja joku örveltää viereisessä pusikossa kusella.

Heti kyllä kun lähdetään vähän syrjempään alkaa mukavat ulkoilu maastot ja koulutkin tosiaan löytyy ihan vierestä. Että onhan niitä hyviäkin puolia paljon.

Veikkaan, että minulla saattaa olla jopa tarkempaa tietoa millaista porukkaa Malminiityssä (siwan ympäristö) liikkuu keskellä päivää kuin monella työssä käyvällä. Arkisin saan tätä onnelaa seurata sen kahdeksan tuntia päivässä.. Iltaelämästä en sitten osaakaan paljoa kertoa. Näiltä kavereilta tosin mm.naarmutettu autoa ja moottoripyörästä varastettiin lähes kaikki irtoava yhtenä yönä. Levotontakin kuulemma välillä on, mutta tämä taas varmaan juuri taloyhtiö kohtaista.

Me asuttiin siinä viereisellä pellolla, uudella alueella Tarhurinpuistossa. Jouduttiin usein käymään siellä Malminiityn puolella ja huh, sanon kyllä suoraan. Aikamoista porukkaa siellä liikkuu. Ne isot kerrostalot pullollaan levotonta kansaa. Olin aina iloinen kun päästiin takaisin kotiin, toiselle puolelle Talvikkitietä. On siellä päiväkoti, ja uusi päiväkoti valmistuu ens vuonna siihen ihan lähelle. Koulukin on mutta onko se pelkästään ala-aste, sitä en osaa sanoa. Mutta en kyllä muuttaisi. Mieheni asui siellä joskus yksin ja hän on sanonut samaa.

Ok, kiitos rehellisistä kuvauksista. Pistää kyllä miettimään koska juuri sitä lapsille toivoisin ettei omassa pihassa tarvi kököttää kuten täällä lähiössä nyt.. Nyt on monelta suunnalta kuulunut samanlaista palautetta alueesta ja kaikki ovat sitä mieltä että hurjaa menoa kuulemma on.. Teidän kommentit vielä vahvistivat epäilyni.
Katsellaan siis vielä..

Paikka on kyllä rauhoittunut menneistä vuosikymmenistä, mutta aika kaukana idyllistä silti. Kannattaa tosiaan miettiä.
Joka kaupungista löytyy kuitenkin samanlaisia alueita ja pahempiakin. Myös Vantaan sisältä. Koivukylästä esim.löytyy paikkoja joita mieluummin muuttaisin vaikka Malminiittyyn.

Toivoisimme asuinpaikalta maaseutumaista rauhaa ja lapsilla vapautta kulkea ja tutkia ympäristöä pelkäämättä. Olen ymmärtänyt että siinä lähellä esim. ilola on rauhallisempi mutta perheasuntojen hinnat aika huokeat. Se kans että lapset pääsisi pienempiin kouluihin kuin pk-seudulla.

Tunnettiin aiemmin nimellä Nälkäniitty :D Asuin siellä vuoden, joukossa oli mukavia ihmisiä, mutta paljon epämääräistä juoppo/narkki/sossuporukkaa. En tiedä onko meno muuttunut vuosien kuluessa...

Malminiityssä ei ole mitään vikaa ja ihan joka ikinen pystyy sielä liikkumaan ilman että tarvii pelätä yhtään mitään. Joo sielä ehkä on muutama hassu narkki ja juoppo mutta millon kukaan on mitään kellekkään tehnyt? No eipä juuri koskaan. Ihan 22v kokemuksella paikasta voin sanoa että että todellakin voi asua ilman että tarvitsee yhtään miettiä voiko liikkua ulkona oli kello mitä tahansa tai oli liikkuja kuka oli. Vituttamaa alkaa tommonen paskanjauhanta. Mitään ette mistään tiedä. Ja sinä kukkahattu täti sieltä pellolta tien toiselta puolelta, Jos sun mielestä täällä liikkuu " hämärää " porukkaa niin et ole vissiin ikinä nähnyt yhtään mitään. Saatana ottakaa selvää jotenkin muuten asioistakun tämmösiltä paskapalstoilta.

Kanta-asukki nimimerkillä vittu saatana varmaan kertoo 22 vuoden kokemuksella kaiken sen, mistä on kyse. itselläni kokemusta 80-luvun alusta saakka. Välttäkää tai hyväksykää vittu saatanat. Kerrostaloalue on leimallisesti alempien sosiaaliluokkien temmellyskenttä, joista valta-osa on sosiaalipummeja, jotka eivät ole koskaan käyneet töissä, eivätkä tule käymään. Alueen tietävät kaikki lähiseuduilla ja veikkaan, että harvalla on hyvää sanottavaa. Rivarialueella varmaan eri meininki, mutta siinä sekin on vaikutusalueella. Malminiitty on tuottanut murhaavalla prosentilla pelkkää loiseläjää ja pummiporukkaa. Toki normaaliakin porukkaa mahtuu joukkoon, mutta se on marginaalista. Jos nuo reunaehdot hyväksyy, paikka on sopiva, mutta jos ei halua lapsilleen samaa kohtaloa, niin menkää muualle, todellakin. Kokemus riippuu aina siitä, mistä sitä katsoo.

Alkuperäinen kirjoittaja Teinien äiti;29104722:
Tunnettiin aiemmin nimellä Nälkäniitty :D Asuin siellä vuoden, joukossa oli mukavia ihmisiä, mutta paljon epämääräistä juoppo/narkki/sossuporukkaa. En tiedä onko meno muuttunut vuosien kuluessa...

Tarkoitat Nälkälaakso?
Asuin siellä 81-84 ja 98-11..
nams..

Asuin aluena hyvä rauhalinen
Mamuja joka paikassa et voi sanoo että Malminiitty on enemä kun Tikkurila tai Helsinki!
Narkkarit/juoppoja/ sossuporukka on vähemä kun Kerava tai Korso tai Mikkola tai moni toinen alue!
Joka paikassa on hyviä ja huonoja puoli!
Minä suositelen lapsiperheille

asunut 7 vuotta, vuorotöiden vuoksi liikun paljon myös öisin eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. kun yhteen paikkaan laitetaan paljon ihmisiä, tulee tietysti myös ääntä, mutta esim. meidän kerrostalosta lähtee yli 80 % joka päivä töihin....

Itse asuin Malminiityssä melkein 10 vuotta 1985-1994 vuosina ja voin kyllä sanoa että oli aikamoista rumbaa. Muutin sinne kun olin noin 8-vuotias ja kun täytin 18 niin pakkasin kamani ja muutin pois. En ole kyllä kaivannut Malminiittyyn sen jälkeen.

1. Ei ole nälkälaakso muuttunut 70-luvun hurjista vuosista. Uskon vahvasti että olen hengissä vain ja ainoastaan koska muutimme pois juuri oikeaan aikaan. Lapsilla ei ole mitään tulevaisuutta jos siinä slummissa joutuu kasvamaan.

Tämä on vanha ketju, mutta vastaan tähän mielelläni. Olen asunut Hiekkaharjussa Simonkylässä, Tarhurinpuistossa ja nyt viimetteeksi Malminiityssäkin. Muutin Malminiittyyn koska asuntoja on vaikea saada Hiekkaharjusta muualta enää kuin tuolta Malminiitystä, pitää olla aikaa odottaa. Asuin joitain vuosia niissä VVOn isoissa kerrostaloissa (kunnes pääsin vähän aikaa siitten muuttamaan vähän syrjempään niistä), ja minun asuntoni oli siältä kyllä kiva ja iso ja valoisa. Kun muutin niin kerroksessani asui pilveä polttava ja riitelevä nuoripari jotka sittemmin muuttivat pois/ saivat häädön. Muuten naapureita ei koskaan näkynyt, mutta valitettavasti kuului. Eli rakenteita pitkin kuuluu kaikki tv-äänet (bileistä nyt puhumattakaan) ja liesituulettimen kautta tulee ruoankäryt ja sisälläpolttajien katkut niin että silmiä kirvelee ja ei tahdo happea saada. Porraskäytävät ovat usein likaiset koska porukkaa ei kiinnosta ja roskia ja käsistä tippuvia asioita vaan jätetään lojumaan, ja roskakatos aivan karseassa kunnossa usein kun roskia ei edes jakseta laittaa astiaan. Tavallaan itsessään alue on tosi rauhallinen, ketään ei näy missään, ei kukaan kauheasti siellä rähise, muutaman vuoden aikana vain kaksi tapausta ollut. Syyt poismuuttooni olivat siis melu ja nuo liesituulettimen kautta tulevat hajut. Mitään vaarallista ehdottomasti ei ole ollut, ja niittypubikin on ollut hiljainen koronan takia. Vinkkinä sanoini silti, että tämä kyseinen kerrostalokompleksi (Malminiitynpolku) olisi näillä kokemuksilla enää viimeinen paikka jos mitään muuta ei saa ja on pakko muuttaa. Muuten Malminitty on ihan kiva paikka kyllä.