vanna

Tuli tässä mieleeni, että te joilla on sekä vauva että isompi lapsi niin onkos teillä omat vannat kummallekin vai kylpevätkö samassa molemmat?
Meillä kun tuo pian parivuotias tykkää niin kovasti vielä noista kylpemisistä, toki itse siinä vannassaan jo itse istuu ja leikkii vesileluillaan.
Tuli vaan mieleen, että täytyisikös tästä lähteä ostamaan toinenkin vanna ennen vauvan syntymää... Vai miten te muut olette toimineet?
 
Me päätimme ennen vauvan syntymää, et toista ammetta emme enää osta tilaa viemään, vaan esikoinen, joka käy normaalisti jo suihkussa, luopuu omastaan. Kuinka ollakaan en saanut aikaiseksi pestä esikoisen ammetta ennen vauvan syntymää ja kun ekan kylvyn aika tuli, vein vauvan suihkuun. Vauva on nyt puolivuotias, eikä ole kertaakaan kylpenyt ammeessa, vaan aina suihkussa. Esikoinen saa edelleen joskus leikkiä vesileikkejä omassa ammeessaan. Vauva on ihan tyytyväinen suihkutteluun, joten en taida häntä enää tässä vaiheessa ammeeseen totuttaakaan. Esikoisen kanssa mitattiin aina tarkkaan kylpyvesi lämpömittarilla, mut kuopuksen kanssa kokeilen kädellä tuleeko suihkusta sopivan lämpöistä vettä. Niin sitä vaan periaatteet muuttuu ja toisen kanssa ei tee enää kaikkea niin kuin oppaissa sanotaan, vaan käyttää maalaisjärkeä. :LOL:
 
Molemmilla omat ammeet. Poika 4,5v ja tykkää vielä leikkiä leluilla vedessä ja loiskuttaa. Onneksi pesuhuoneemme on tilava ja mahtuu hyvin kaksi ammetta vierekkäin. Nuorimmaisen syntymän aikaan poika oli vasta 2,5v ja tarvitsi vielä ammetta. Minä en ole koskaan tykästynyt suihkutteluun, aina meillä kylvetään ja saunotaan.
 
Jos vain tykkäätte kylpyaikana viettää samalla aikaa leikkimässä vesillä niin kannattaa ostaa oma kummallekin. Meillä on kuusi lasta ja kaikille on ostettu oma amme. Joskus jopa hupimielessä on kaikki uiskennelleet ammeissaan yhtäaikaa (meillä on suht iso pesuhuone) vaikka kaksi isointa ei nyt enää ammeesta niin välitäkään. Mutta kyllä tänäkin iltana kolme nuorinta polski ammeissaan yhtäaikaa =)
 

Yhteistyössä