Vanhukset ovat jääneet ilman ruokaa Helsingissä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
YLE: Sadat vanhukset jääneet ruoatta Helsingissä
Tiistai 6.10.2009 klo 08.26
Vanhusten ateriapalvelu ei toimi Helsingissä, kertoo Yle.

Vanhusten ateriapalvelu ei toimi Helsingissä. (JARNO JUUTI)Lue myös
Jättikö kaupunki ateriat toimittamatta?
Ylen mukaan sadat kaupungin ateriapalvelun asiakkaana olevat vanhukset valittavat päivittäin siitä, että ovat jääneet ilman ruokaa. Pahimmillaan ikäihmiset ovat jääneet useaksi päiväksi ilman aterioita.

- Olin monta päivää ilman ruokaa ja sanoin puhelimessa, että kuolen kohta nälkään, ruokaa ei vain tullut, kertoi ruokapalvelun asiakkaana oleva kontulalainen Raija Salonen Ylelle.

Vanhusten ruokapalvelun tilaaja on Helsingin terveyskeskus. Sen toteuttaa kaupungin kotiateriapalveluista huolehtiva liikelaitos Palmia. Palmian mukaan ongelmat johtuvat siitä, ettei terveyskeskus ole toimittanut liikelaitokselle ajantasaisia tietoja asiakkaista.

Palmian ruokapalvelupäällikkö Leila Korhonen sanoo, että terveyskeskuksen toimittamat asiakastiedot ovat olleet vanhentuneita, tai puuttuneet kokonaan.

Ylen mukaan Suomen muissa suurissa kaupungeissa vanhusten ateriapalvelu toimii ainakin kohtuullisesti.

IL

Mun mummulla on kans ateriapalvelu ja välillä toimittavat, välillä eivät. Onneksi hällä sentään on sitten lähellä asuvia ihmisiä jotka voivat tuoda. Ei sitä itse oikein voi ymmärtääkään miltä voi tuntua yksinäisestä vanhuksesta joka ei pääse itse kaupaan ja kukaan ei sitten tuokaan ruokaa, ja ainaa saa jännätä tuleeko ruokaa vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitavat mennä mamuille mummojen ruuat.

Helsinki parantaa maahanmuuttajien palveluja
Maanantai 5.10.2009 klo 12.37
Maahanmuuttajataustaisten helsinkiläisten palveluja lisätään eri kielillä.

Helsingin kaupunki vahvistaa maahanmuuttajataustaisten asukkaittensa palveluja ja asukasneuvontaa lähiöissä.

Palveluja kehitetään kaupungin, asukkaiden, palveluntuottajien sekä maahanmuuttajajärjestöjen yhteisvoimin.

Aktiivisiuuden lisäämisen ohella tavoitteena on saada muunkieliset helsinkiläiset myös sijoittumaan nykyistä tasaisemmin eri kaupunginosiin ja erilaisiin asumismuotoihin. Tällä hetkellä maahanmuuttajaväestö on keskittynyt Helsingin itäosiin.

Helsinkiin on muuttanut noin 170 eri maan kansalaisia, jotka puhuvat lähes sataa eri kieltä.

IL
EXTRALisää