Vanhojen tanssit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma vaan

Vieras
Oiskohan täällä nuorten neitojen äitejä tai sitten vaikka nuoria äitejä jotka muistais paljonko rahaa "paloi" Vanhojen päivään ja mihin ne rahat oikein meni?
Ja onko joku joka ei osallistunut tansseihin, millainen oma päiväsi oli? Eihän kaikki kuitenkaan tanssi..

Mä olen varmaan yli-ikäinen tähän mutta vastaan silti. Mulla ei mennyt rahaa muuten ollenkaan kuin sitten tanssien jälkeen kun mentiin porukalla hienosti syömään. Silloin oli vielä tapana että pukeuduttiin vanhoihin vaatteisiin joita kaivettiin mummojen vintiltä tms, ei mihinkään tanssiaisluomuksiin. Tyttöjä oli enemmän kuin poikia joten esiinnyin miehenä tasatakseni vajausta. Naapurin sedän rippipuku oli yllä ja sitä sai lainata ihan ilmaiseksi ;) Ja vuosi oli 1993.

Mulle ostettiin iltapuku johon kuului käsineet ja huivi. Sen lisäks piti saada kengät jotka on nätit ja niillä piti voidan tanssia ja jaksaa olla koko ilta. Nämä maksoivat yhteensä 350€

Käsilaukku ja korut löytyki jo kotoa.

Aamulla oli meikki + kampaus = 60€

aikaa tietysti tosta on jo tovi, mutta kukapa tuota päivää unohtaa :D

Viimeksi muokattu:
Olisikohan kankaat maksaneet 100 euroa, joista äitini sitten ompeli minulle puvun. Lisäksi rahaa paloi 30 euroa illalliseen, 50 euroa kampaukseen ja sitten jotakin omaa rahaani jatkoilla nautittuihin juomiin.

Eli sellaiset himpan alle 200 euroa tuli lysti kustantamaan, mutta kyllä oli kivaa. Ja mikä parasta, tapasin tansseissa mieheni. :)

[QUOTE="vieras";22942190]Olisikohan kankaat maksaneet 100 euroa, joista äitini sitten ompeli minulle puvun. Lisäksi rahaa paloi 30 euroa illalliseen, 50 euroa kampaukseen ja sitten jotakin omaa rahaani jatkoilla nautittuihin juomiin.

Eli sellaiset himpan alle 200 euroa tuli lysti kustantamaan, mutta kyllä oli kivaa. Ja mikä parasta, tapasin tansseissa mieheni. :)[/QUOTE]

Kengät ja hanskat unohtui, ne maksoi yhteensä 40 euroa. Eli meni yli 200 euron.

2007 oli vanhojentanssit mulla. Puku makso 249 euroa, kengät varmaan kolmisenkymppiä, kampaus 20 euroa, meikin tein itse. Tietty vielä päälle vanhojenristeilyt ja ravintolat ym...

Puku 239€, puvun pienennys 50€, kampaaja väri 38€, kampaus+ meikki 84€, ruokailu 28€, valokuvaus koululla 16€, kengät ja laukku oli vanhat. Näin vuonna 2009.

Yhteistyössä