Vanhin tietämäsi lapsi, joka ei koskaan ole ollut hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Krista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Krista

Vieras
Serkun poika täytti 1 v. 5 kk eikä ole ollut tuntiakaan vieraalla hoidossa. Ei ole ollut tarvetta eikä kyllä ketään hoitajaakaan. Onkohan eka hoitoon jäänti joskus tulevaisuudessa vaikea tuon ikäiselle, jos ei ole tottunut olemaan vanhemmistaan erossa,? Asia ei kyl mulle kuulu, kunhan pohdiskelen.

Meillä tyttö oli vajaa 2v kun jäi ekan kerran vieraalle hoitoon. SIihen asti oli hoitanut vain minä, mieheni tai lapsen mummu (ihan yksittäisiä kertoja). Ei ollut päiväkotiin meno hänellä yhtään vaikeampaa kuin sellaisilla saman ikäisillä, jotka oli olleet jo vauvasta asti vieraiden ihmisten hoidossa.

Minä, 32v. :) Siis en ole koskaan ollut hoidossa kenelläkään, mutta toki sit kouluikäisenä kävin kavereilla ja olin yökylässäkin parhaalla kamulla silloin tällöin. Mutta ihan ihminen musta on tullut... Ja mun omat lapset kyllä on olleet hoidossa jo muutaman kk iästä aina silloin tällöin.

Mun pojat oli 4 ja 5 v. kun laitettiin kerhoon, eli ei ole koskaan ollut päiväkodissa. Ja kyllä minä ja mies ollaan kaksistaankin voitu olla, kun lapset on olleet vaikka mummulassa

kohta 23 v.... :D Elikkäst mun "pikku"veli ei oo ikinä ollu hoidossa. Äiti oli 10v kotiäitinä. Oisko mun veli ollu mun veli oli jonku 9v. kun äiti meni takas töihin. Ja kelpo kansalainen on miehestä tullu. Toki kävi srk:n kerhoissa ym. :) Ei ollu ongelmaa kouluun menossa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Ronja:
Mun esikoinen ei ole ollu hoidossa koskaan kellään vieraalla, ei tuntiakan ja syksyllä menee kouluun.

ette ikinä ajatellu miehen kanssa tehdä jtn yhdessä kahestaan? kannattais kokeilla. ei se lapsikaan rikki mene vaikka joku toinen sitä hetken hoitaa...

Alkuperäinen kirjoittaja am:
Mun esikoinen ei ole ollu hoidossa koskaan kellään vieraalla, ei tuntiakan ja syksyllä menee kouluun.

ette ikinä ajatellu miehen kanssa tehdä jtn yhdessä kahestaan? kannattais kokeilla. ei se lapsikaan rikki mene vaikka joku toinen sitä hetken hoitaa...

kahdenkeskistä aikaa voi järjestää esim kun lapset on nukkumassa illalla. Meidän kahdenkeskinen aika perustuu ainakin pääosin siihen, että se vietetään kun on ensin laitettu lapset maata. Kaikki kun ei kaipaa kodin ulkopuolelle sitä viettämään, kun on jo koko päivän ollut posi kotoa.

Alkuperäinen kirjoittaja km:

kahdenkeskistä aikaa voi järjestää esim kun lapset on nukkumassa illalla. Meidän kahdenkeskinen aika perustuu ainakin pääosin siihen, että se vietetään kun on ensin laitettu lapset maata. Kaikki kun ei kaipaa kodin ulkopuolelle sitä viettämään, kun on jo koko päivän ollut posi kotoa.

Kai sun lapsi on jossain, kun itse olette päivän pois kotoa?

lapset 6 v yhden yön mummolassa (10kk) 5v ei ollenkaan yökylässä ja 1v10kk ei hänkään yötäkään hoidossa..mummo käy kotona katsomassa jos tarvis ja nekin kerrat noin 2h. isommat käyvät toisessa mummolassa silloin tällöin muutamia tunteja. olipas sekavasti kirjoitettu :)

Alkuperäinen kirjoittaja onh:

Juu ne on mukana meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Krisse:
Mun pojat oli 4 ja 5 v. kun laitettiin kerhoon, eli ei ole koskaan ollut päiväkodissa. Ja kyllä minä ja mies ollaan kaksistaankin voitu olla, kun lapset on olleet vaikka mummulassa

no onhan ne silloin olleet vieraalla hoidossa jos ovat mummolassa? Kaikki ei ole taineet ymmärtää tätä aloitusta....

Juu ne on mukana meillä.

ai töissä?

ja kai jokaisen lapsi on ollut esim kampaajan tai lääkäri aikana vieraalla hoidossa vai onko kaikkien miehet työttömiä ja aina päivisin kotona?

Me ollaan pyritty järkkäämään niin, että jompikumpi hoitaa lapsia kun toisella on meno. se onnistuu kun kumpikin on vuorotyössä.

Yhteistyössä