Vanhempani aikovat kuulemma iäkkäinä muuttaa mun luokse...

  • Viestiketjun aloittaja vierailijaumph
  • Ensimmäinen viesti
zxcv
Mielenkiitoinen ja outo kommentti.

Jos vanhemmat tukevat lastaan = lapsesta tulee hoitovelvollinen kun vanhemmat vanhuksia.

En tiedä olenko omituinen äiti vai en. Mutta autan pyyteettömästi lapsiani enkä todellakaan odota mitään vastapalveluksia heiltä. Mä en ole synnyttänyt tähän maailmaan lapsia sen vuoksi että minulla olisi vanhuusajan piika käytettävissä. Vaan pyrin itse hoitamaan elämäni niin että minulla on aikanaa taloudellisesti tilanne sellainen että voi sillä kattaa hoitokulujani.
Toki vanhemmat voivat auttaa pyytettömästi lastaan ja niin tuleekin. Enkä epäile ap:n vanhempien tarkoitusperiä. Mutta jos heillä oli ap:n kanssa sopimus "hoidosta", niin ehkä ajattelivat että lupaus on helpompi pitää, kun auttavat asunnon hankinnassa. Tärkeintä olisi nyt puhua vanhempien kanssa ja selvittää, mitä kukakin on ajatellut tulevaisuudesta. Ap ei ole missään vaiheessa kertonut heille, että on muuttanut mieltään asiassa. Olisi kenties reilua.
 
zxcv
Viitaten edellisen lausuntoon siitä, miten hän pyrkii varaamaan rahaa vanhuutta varten, niin oikein hyvä tavoite. Mutta ehkä ap:n vanhemmat kuvittelivat tekevänsä niin, kun antoivat tyttärelleen rahaa asunnon ostoon. Tyttäreltä olisi reilua palauttaa ko. rahat, jos vanhemmat sitä hoitoaan varten tarvitsevat. Mutta enhän minä tiedä kenenkään rahatilanteesta mitään. Vaikea sanoa onko annetut rahat merkittävässä asemassa vanhempien varallisuudessa.
 
vierailija
Viitaten edellisen lausuntoon siitä, miten hän pyrkii varaamaan rahaa vanhuutta varten, niin oikein hyvä tavoite. Mutta ehkä ap:n vanhemmat kuvittelivat tekevänsä niin, kun antoivat tyttärelleen rahaa asunnon ostoon. Tyttäreltä olisi reilua palauttaa ko. rahat, jos vanhemmat sitä hoitoaan varten tarvitsevat. Mutta enhän minä tiedä kenenkään rahatilanteesta mitään. Vaikea sanoa onko annetut rahat merkittävässä asemassa vanhempien varallisuudessa.
Niin, aloituksessahan lukee "Maksoivat asunnosta 1/3 sillä ajatuksella että se on heidän omistus mun asunnosta ja saavat rahat takaisin.". Ei ihan kuulosta siltä että olisi vain haluttu muuten vain maksaa osa, vaan lähinnä haluttu lainata osa rahoista. Ilmeisesti odottavat rahoja takaisin.
 
zxcv
Niin, aloituksessahan lukee "Maksoivat asunnosta 1/3 sillä ajatuksella että se on heidän omistus mun asunnosta ja saavat rahat takaisin.". Ei ihan kuulosta siltä että olisi vain haluttu muuten vain maksaa osa, vaan lähinnä haluttu lainata osa rahoista. Ilmeisesti odottavat rahoja takaisin.
Niin kuin ap tekstissään kertoi, että hän oletti, että haluavat rahansa takaisin. Mutta sitten: "Nyt kuulin tosiaan veljeltäni, että mun vanhemmat ovat tosissaan ajatelleet et muuttavat mun luokse ja hoidan heidät. Sen takia ovat investoineet tähän nykyiseen asuntoon ja ajattelevat, et asun tässä heidän elämänsä loppuun saakka. " Eli vanhemmat oletti jotakin muuta. Nyt vaan pitää asia selvittää heidän kanssaan, että kaikki tietävät missä mennään.
 
vierailija
Älä ap välitä tästä Paulasta, palstan oma sekopää, joka puskee joka ketjuun samoja juttuja liittyivät aiheeseen tai eivät.
Ai kun mun mieleswtä täytyy olla luonnostaan rehellinen, eikä vaan haluta sitä? En tajua, miten ap on ikinä antanut kenenkään ymmärtää, että saavat muuttaa sinne. Mutta aina oppii uutta, niinkuin sekin, että mihinkään ei ole luottamista. "Kaikki nämä päivät, jotka tulivat ja menivät - enhän tiennyt, että se oli elämä!" Enkä muista, kuka niin sanoi, mut Jorma Palon haastattelussa oli - tai kirjassa tai lehtiartikkelissa. Mun mielestä liittyy moneenkin asiaan, mutta täällä mahdotonta kertoa.
 
vierailija
monet vanhukset eivät tarvitse nykyään välttämättä edes hoitoa kuin ihan elämänsä viimeisinä vuosina jos silloinkaan.
Yli 80-vuotiaat ovat monet todella hyväkuntoisia jos säästyvät muistisairauksilta.

että eipä se välttämättä ap:llekaan edes käy niin että ne vahemmat oikeasti haluaisivat sinne muuttaa asumaan. Ei virkeä kasikymppinen pariskunta halua lapsiensa nurkissa pyöriä :D
 
vierailija
En pysty maksamaan ennen kuin myyn asunnon. Pankille on velkaa 60000€ ja vanhempien osuus kustantaa 85000€.
Ei sun ketjussa ole muuta kuin yksi ongelma: otit toisten rahaa 85000 ja olet koko ajan aikonut pitää sen omanasi. Takaisin maksamattomuuden verukkeena käytät sitä, että lainaajat käyttäytyivät muinoin ei-toivotulla tavalla. Aika hataraa. - Onko näillä asuntosi osaomistajilla muuta omaisuutta? Miten aikanaan veljesi kanssa tasaatte sen, että sinä olet vuosikaudet saanut nauttia noin suuresta ennakkoperinnöstä?
 
vierailija
Ai kun mun mielestä täytyy olla luonnostaan rehellinen, eikä vaan haluta sitä? En tajua, miten ap on ikinä antanut kenenkään ymmärtää, että saavat muuttaa sinne. Mutta aina oppii uutta, niinkuin sekin, että mihinkään ei ole luottamista. "Kaikki nämä päivät, jotka tulivat ja menivät - enhän tiennyt, että se oli elämä!" Enkä muista, kuka niin sanoi, mut Jorma Palon haastattelussa oli - tai kirjassa tai lehtiartikkelissa. Mun mielestä liittyy moneenkin asiaan, mutta täällä mahdotonta kertoa.
korjasin:notworthy:
 

Yhteistyössä