Vanhemmat, selivttäkää nuo pph-asiat....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei jaksais

Vieras
pliis ENNEN hoitoonviemistä, ettei tarvia täällä mussuttaa! Kattokaas kun se paikka mihin te ne pilttinne viette, on jonkun toisen ihmisen KOTI, ja siellä on tasan YKSI ihminen niitä teidän pilttejänne varten: se hoitaja. EI hänen lapsensa, ei miehensä, ei koiransa, ei mikään muu. Joten älkää nyt jumaliste valittako joka ihme asiasta kun pph sitä ja pph tätä....

Ja nimenomaan muistakaa, että kunnioittakaa pph:n kotia ja perhettä kuin omaanne. Tämän kun omaksuu niin kaikilla on hyvä olla. Ei siis marssita sisälle ihan tuosta noin vain, koska voidaan ajatella, että pph;n mahdollinen puoliso voi olla vaikka keittiössä kalsarit jalassaan ja näin hän saa tehdäkin. Pph:n koti on myös hänen perheensä koti. Ette itsekään haluaisi, että kotiinne marssitaan sisälle ihan tuosta noin vain ja mennään keittiöön kyttäämään ja vahtimaan.

Mistä sitä tajuaa kysyä kaikista asiosita, kun ei tajua, mitä pitäisi kysyä, kun ei ole lapset olleet ennen pph:lla. Ja jonkun pph:n luona voi olla joku ongelma, mitä ei muualla ole.

Mä en ees pääse noin vaan pph:n kotiin,kun ulkoovi on lukossa, eikä tulis mieleenkään mennä eteistä pidemmälle aamuisin. Jos tarvii käydä hakee lapsi olkkarista kun se haku tilantessa juoksee karkuun otan kengät pois ja haen sen tai pph ite hakee. UseeTi pph myös riisuu aamuisin mun lapset et pääsen lähtee töihin, useesti kyl jään siihen myös ite hwtkeks riisuu ja hala ja sanoo heippa jne.

Mä olen pph ja meillä hoitolapset ja heidän vanhempansa ovat aina tervetulleita meille. Saavat kulkea ovista kuin omistaan ja tulle eteistä pidemmälle. Itseasiassa oikein toivon, että vanhemmilla on joskus aikaa vaikka vähän istahtaa keittiön pöydän ääreen ja osallistua lapsensa hoitopäivään, edes sen pienen hetken.

[QUOTE="pph";26913322]Mä olen pph ja meillä hoitolapset ja heidän vanhempansa ovat aina tervetulleita meille. Saavat kulkea ovista kuin omistaan ja tulle eteistä pidemmälle. Itseasiassa oikein toivon, että vanhemmilla on joskus aikaa vaikka vähän istahtaa keittiön pöydän ääreen ja osallistua lapsensa hoitopäivään, edes sen pienen hetken.[/QUOTE]

Mitä sun perhe tuosta tykkää?

[QUOTE="vieras";26913073]Mistä sitä tajuaa kysyä kaikista asiosita, kun ei tajua, mitä pitäisi kysyä, kun ei ole lapset olleet ennen pph:lla. Ja jonkun pph:n luona voi olla joku ongelma, mitä ei muualla ole.[/QUOTE]

No kai sitä nyt vähän osaa aikuinen ihminen ajatella että esim. pph:lla saattaa olla omiakin lapsia tai aviomies. (Niin, tai kumppani!) Ja että missä muualla ne pph:n perheenjäsenet ovat kuin kotonaan. Ja harvemmin ne ongelmat pph:lla on. Kyllä ne on mammojen päässä ne ongelmat. Kuten olemme huomanneet...kehoitetaan vaatimaan että pph olisi lapsineen ulkon kun pph:n mies tulee töistäää voi elämä!

[QUOTE="pph";26913322]Mä olen pph ja meillä hoitolapset ja heidän vanhempansa ovat aina tervetulleita meille. Saavat kulkea ovista kuin omistaan ja tulle eteistä pidemmälle. Itseasiassa oikein toivon, että vanhemmilla on joskus aikaa vaikka vähän istahtaa keittiön pöydän ääreen ja osallistua lapsensa hoitopäivään, edes sen pienen hetken.[/QUOTE]

Meillä samoin. Vanhemmat ovat todellakin tervetulleita sisälle ja voin kaataa kahviakin jos ehtii välipala-aikaan istahtamaan. Sen toivoisin, että vanhemmat pitäisivät hoitoajoista n. vartin tarkkuudella kiinni, tai sitten ilmoittelisivat.
Meillä mies ei minun työaikanani ole kalsarisillaan keittiössä, koska silloin se on päivähoitopaikka myös. Puoli tuntia ennen hoitoaikaa voi kyllä ollakin, tai itse yökkäreissä, siksi toivoisin ajoista pidettävän =)

• Tykkää
Reactions: Rigel

on omien lasten hoitajallakin ollut. Sanoi, että kelloa ei koskaan tartte soittaa, peremmälle vaan:)

[QUOTE="niinpä";26913070]Ja nimenomaan muistakaa, että kunnioittakaa pph:n kotia ja perhettä kuin omaanne. Tämän kun omaksuu niin kaikilla on hyvä olla. Ei siis marssita sisälle ihan tuosta noin vain, koska voidaan ajatella, että pph;n mahdollinen puoliso voi olla vaikka keittiössä kalsarit jalassaan ja näin hän saa tehdäkin. Pph:n koti on myös hänen perheensä koti. Ette itsekään haluaisi, että kotiinne marssitaan sisälle ihan tuosta noin vain ja mennään keittiöön kyttäämään ja vahtimaan.[/QUOTE]

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Perhepäivähoitajan koti on myös työpaikka ja hoitopaikka sen hoitopäivän ajan.

Onneksi tämäkin ketju antaa vähän toivoa, ettei ihan täysin sydämettömät ihmiset ole alalle ihan väkipakosta ryhtyneet...

Pojan pph piti ulko-oven lukossa ja eteistä pidemmälle ei tuntunu saavan mennä. Tais se sillon ihan eka kerran esitellä kotiaan ja paikkoja. Ulko-ovi oli tietty aiheesta lukittu kuten on monessa päiväkodissakin. mut lapsi viihtyi kun se kyselee välillä vieläkin hoitajan perään.

[QUOTE="niinpä";26913070]Ja nimenomaan muistakaa, että kunnioittakaa pph:n kotia ja perhettä kuin omaanne. Tämän kun omaksuu niin kaikilla on hyvä olla. Ei siis marssita sisälle ihan tuosta noin vain, koska voidaan ajatella, että pph;n mahdollinen puoliso voi olla vaikka keittiössä kalsarit jalassaan ja näin hän saa tehdäkin. Pph:n koti on myös hänen perheensä koti. Ette itsekään haluaisi, että kotiinne marssitaan sisälle ihan tuosta noin vain ja mennään keittiöön kyttäämään ja vahtimaan.[/QUOTE]

Miksi se pph.n mies ei voi kunnioittaa niitä hoitolapsija ja heidän vanhempiaan pitämällä vaatteet päällä.

Miksi pph:n kotona edes pitäisi päästä eteistä pidemmälle?

No vähän hassua se on että vanhempi ei saa hakea lastaan jne. vaan hoitaja tuo eteiseen. Tiesin kyl missä on leikkihuone ja vessa joista olisin lapseni osannu noutaa. Eihän päiväkodissakaan seisoteta hakijaa eteisessä vaan lapsen voi hakea sieltä missä se on. Pph:n koti on työpaikka ja lapsen hoitopaikka, vähän ihmettelen niin tarkkaa rajaamista.

Pojan pph piti ulko-oven lukossa ja eteistä pidemmälle ei tuntunu saavan mennä. Tais se sillon ihan eka kerran esitellä kotiaan ja paikkoja. Ulko-ovi oli tietty aiheesta lukittu kuten on monessa päiväkodissakin. mut lapsi viihtyi kun se kyselee välillä vieläkin hoitajan perään.
Häh? En ole koskaan käynyt meidän tytön pph:n eteistä ja leikkihuonetta (eteisen vieressä) pidemmällä. Eikä se ole edes vaivannut minua.:D

[QUOTE="Vieras";26913684]Häh? En ole koskaan käynyt meidän tytön pph:n eteistä ja leikkihuonetta (eteisen vieressä) pidemmällä. Eikä se ole edes vaivannut minua.:D[/QUOTE]

Siel ei päässy edes leikkihuoneeseen. Ootat siinä vaan että hoitaja ehtii lapsen tuoda vaikka itse ois kipassu nopsaa ja hoitaja voinu jatkaa puuhia loppujen kanssa. Käsiä ei saanu pestä lapselta vessassa joka oli heti eteisen vieressä...kyl mää ihmettelin.

Koti on myös perhepäivähoitajan työpaikka. Perhepäivähoitajalta odotan, että hän kunnioittaa asiakkaitaan, siis lapsia ja heidän vanhempiaan. Odotan hoitajalta avoimmuutta, myös siihen, että olen tervetullut pidemmälle hänen työpaikalleen, kotiinsa, kuin eteiseen. Itse pitäisin kummallisena sitä, jos minulle ei olsi esitelty tai olisi jopa kielletty tulemasta eteistä pidemmälle. Ei kovin herätä luottamusta sellainen.

Kun on ollut valituksia miksi kotikäynti neuvolasta, miksi päiväkodista, pph:t ei laske hoitolasten vanhempia sisälle, onko sossut pakko laskea sisälle, entäs kastepappi jne. Miksi ette halua päästää ihmisiä teille käymään? Meille voi mun puolesta tulla kuka tahansa jolla jotain asiaa on. Siistiä meillä ei todellakaan aina ole, mutta kai se nyt on ihan normaalia lapsiperheessä? Mikä siinä kodissa on niin salaista, ettei voi päästää vaikkapa neuvolantätiä käymään?

Siis että hoitajan mies hilluu siellä kalsarit jalassa silloin kun siellä on hoitolapsia?

Yhteistyössä